Bekijk volle/desktop versie : Wat doen jullie aan je imaan..



Pagina's : [1] 2 3 4 5

20-03-2009, 10:26


Salaam wa alaikoem

Volg je lessen lees je doe je iets anders laten we het hier bespreken en elkaar helpen

Salaam alaikoem


20-03-2009, 12:25


vroeger deed ik egt niks en wist ik ook bijna niks, totdat me vriend ook beetje ging verdiepe naar lezinge ging enzo toen liet hij mij dinge van abou ismail horen en sindsdien ben ik ook beetje in zijn wereldje gestapt luister veel naar lezinge van abou ismail

20-03-2009, 12:29
Ilm zoeken! Dan wordt je imaan erg sterk.

20-03-2009, 15:09

Citaat door Shoot_bank_2:
vroeger deed ik egt niks en wist ik ook bijna niks, totdat me vriend ook beetje ging verdiepe naar lezinge ging enzo toen liet hij mij dinge van abou ismail horen en sindsdien ben ik ook beetje in zijn wereldje gestapt luister veel naar lezinge van abou ismail

Mashallah goedzo!!!

20-03-2009, 15:10



Citaat door Slaz:
Ilm zoeken! Dan wordt je imaan erg sterk.

wat zoeken?

20-03-2009, 15:31

Citaat door Nadiine_:
wat zoeken?
Kennis, 'Ilm is het Arabische ervoor.

20-03-2009, 15:39
ooh sorry haha wist ik niet:O

20-03-2009, 15:51
- vaak naar koran luisteren helpt ook terwijl je de nederlandse vertaling erbij leest om een beetje te begrijpen waar het over gaat of gewoon in jezelf meelezen zodat het makkelijker te lezen is en je het sneller uit je hoofd leert, en ervoor zorgen dat er geen dag voorbij gaat zonder dat je minstens 1 vers hebt gelezen of beluisterd

- proberen altijd je gebeden op tijd en juist te verrichten, dat is het belangrijkste want wat je vaak ziet is dat mensen zich bezig houden met kleine dingen en de sunnan terwijl de belangrijke dingen zoals het gebed, gedrag jegens je ouders etc verwaarloost worden

- het belangrijkste is dat je begint bij het begin en op die manier hoger probeert te komen, en je niet mengt in zaken waar je geen weet van hebt of praat over dingen die je niks aan gaan, want op die manier hou je alleen jezelf voor de gek en dat is slecht voor je imaan

en je tijd goed indelen, zodat je altijd tijd hebt om wat aan je geloof te doen, dus als je huiswerk hebt of moet werken moet je van te voren plannen dat dat niet ten koste gaat van je gebed of je islamitische lessen, want zodra je het 1 keer verwaarloosd word dat twee, totdat je er geen greep meer op hebt en je je hele geloof verwaarloosd

thalla

20-03-2009, 15:55
Heel mooi oemlidlbrood

20-03-2009, 16:07

Citaat door oemlidlbrood:
- vaak naar koran luisteren helpt ook terwijl je de nederlandse vertaling erbij leest om een beetje te begrijpen waar het over gaat of gewoon in jezelf meelezen zodat het makkelijker te lezen is en je het sneller uit je hoofd leert, en ervoor zorgen dat er geen dag voorbij gaat zonder dat je minstens 1 vers hebt gelezen of beluisterd



Beter is het om de Arabische taal te leren en te bestuderen en meester te worden zodat je geen vertaling meer nodig hebt. En ook niet meer afhankelijk bent van Qoraan, ahadieth, tafsier, duroos vertalingen maar zelf kunt begrijpen. En als je dan gaat luisteren naar de Ulamaa en lezen in de boeken zal dat inshaallah een geweldige imaan-boost opleveren voor een ieder.

20-03-2009, 17:06
Arabisch is niet zo makkelijk hoor

20-03-2009, 17:25
Dat zal ook niemand beweren zuster. Maar wij leven in een tijd dat wij bij wijze van spreken vanuit een luie stoel de Arabische taal kunnen bestuderen vanuit boeken, dvd's vanaf internet et cetera. a

20-03-2009, 17:34


Jah okee maar dan nog kan het jaren duren en kan je het verder in het nederlands doen

20-03-2009, 17:44

Citaat door Nadiine_:
Jah okee maar dan nog kan het jaren duren en kan je het verder in het nederlands doen



dat bedoel ik, als je het arabisch niet goed machtig bent maar je kan het wel lezen moet je tijdens het lezen een nederlandse vertaling erbij hebben, want je onthoud wat het betekent en als je die vers of overlevering later weer leest weet je en begrijp je wat je leest

ps. tegenwoordig heb je niks aan lessen, want alles wat je krijgt in die lessen weet je al of kan je halen uit boeken, er zijn uitzonderingen zoals tajweed lessen als het echt moet en dat soort dingen maar zelfs dat kan via internet

21-03-2009, 00:06
Jah precies

Pagina's : [1] 2 3 4 5