Bekijk volle/desktop versie : kind en brugklas



19-03-2009, 17:07
mijn zoon zit in groep 7. over een jaartje gaat ie naar de brugklas.
we hebben het er vaak over gehad wat ie later wil worden.
en altijd komt ie met"ik wil advokaat worden"
dat zal veel studeren zijn. ikzelf vind dat een goede keuze, maar je moet wel jaren studeren. ik probeer hem om een ander keuze te maken dan advokaat worden. maar dit wil hij zograag.
mijn zoon presteerd heel goed op school. hij weet dingen die ik zelfsniet weet. moeilijke woorden enzo. ook is hij heel leergierig van jongs af aan al.
de leerkrachten zijn altijd tevreden over hem.
maar, ik heb nu wel een schuldgevoel. hij wil advokaat worden en ik probeer hem op andere gedachten te brengen. ik wil dat ie een iets kiest waar hij niet zoveel en zolang voor hoeft te studeren. rechten lijkt mij heel moeilijk ook. dames geef me advies. ben ik slecht bezig? die gevoel heb ik wel. ik wil natuurlijk het beste voor mijn zoon. dadelijk moet ie dag en nacht met zijn neus tussen de boeken tot s'morgens vroeg. komt slaap tekort en moe.

19-03-2009, 17:12



Citaat door waterijs:
mijn zoon zit in groep 7. over een jaartje gaat ie naar de brugklas.
we hebben het er vaak over gehad wat ie later wil worden.
en altijd komt ie met"ik wil advokaat worden"
dat zal veel studeren zijn. ikzelf vind dat een goede keuze, maar je moet wel jaren studeren. ik probeer hem om een ander keuze te maken dan advokaat worden. maar dit wil hij zograag.
mijn zoon presteerd heel goed op school. hij weet dingen die ik zelfsniet weet. moeilijke woorden enzo. ook is hij heel leergierig van jongs af aan al.
de leerkrachten zijn altijd tevreden over hem.
maar, ik heb nu wel een schuldgevoel. hij wil advokaat worden en ik probeer hem op andere gedachten te brengen. ik wil dat ie een iets kiest waar hij niet zoveel en zolang voor hoeft te studeren. rechten lijkt mij heel moeilijk ook. dames geef me advies. ben ik slecht bezig? die gevoel heb ik wel. ik wil natuurlijk het beste voor mijn zoon. dadelijk moet ie dag en nacht met zijn neus tussen de boeken tot s'morgens vroeg. komt slaap tekort en moe.


Jezus, wat ben jij triest zeg! je kind zit in groep 7 en jij hebt over de universiteit!! Mens, zorg er nu maar eerst voor dat hij die brugklas haalt en geen tasjesdief wordt!

19-03-2009, 17:19
IK DENK INDERDAAD DAT JE TE VVORBARIG BENT, JE BEKIJKT HET TE VER VOORUIT, LAAT HEM NU EERST MAAR ZIJN MIDDELBARE SCHOOL SUCCESVOL AFRONDEN, EN JE MOET HEM ZIJN DROOM NIET AFPAKKEN DOOR HEM ONZEKER TE MAKEN, EN ZEGGEN DAT HET VEEL LEREN ZAL ZIJN, MISSCHIEN HEEFT HIJ ER TOTAAL GEEN MOEITE MEE, EN GAAT ALLES HEM GEMAKKELIJK AF. STRAKS HEEFT IE NOG LAST VAN FAALANGST. NET DOEN DUS, LAAT HEM ZIJN DROMEN WAARMAKEN EN JIJ ALS MOEDER ZIJNDE MOET HEM DAARIN STEUNEN!

19-03-2009, 17:27

Citaat door oumnya2000:
IK DENK INDERDAAD DAT JE TE VVORBARIG BENT, JE BEKIJKT HET TE VER VOORUIT, LAAT HEM NU EERST MAAR ZIJN MIDDELBARE SCHOOL SUCCESVOL AFRONDEN, EN JE MOET HEM ZIJN DROOM NIET AFPAKKEN DOOR HEM ONZEKER TE MAKEN, EN ZEGGEN DAT HET VEEL LEREN ZAL ZIJN, MISSCHIEN HEEFT HIJ ER TOTAAL GEEN MOEITE MEE, EN GAAT ALLES HEM GEMAKKELIJK AF. STRAKS HEEFT IE NOG LAST VAN FAALANGST. NET DOEN DUS, LAAT HEM ZIJN DROMEN WAARMAKEN EN JIJ ALS MOEDER ZIJNDE MOET HEM DAARIN STEUNEN!


klopt, zo een gevoel heb ik nu. ik ben inderdaad iemand die veel vooruit kijk. maar je hebt gelijk meid. thnx

19-03-2009, 17:31


Ik zou graag willen dat mijn kinderen allebei naar de uni gaan en geen genoegen nemen met MBO of HBO Diploma. Als hij dat zo graag wil waarom niet . Je gaant tch niet in zijn plaats jaren lang studeren .

19-03-2009, 17:59
salaam,

Het is beter om jou kind juist te stimuleren in alles wat hij wilt doen. Als hij advocaat wil worden dan moet je hem laten. Je moet hem niet op andere gedachten proberen te brengen omdat je denkt dat hij dan veel moet studeren. Je kan beter zeggen dat het belangrijk is om hard te werken als je advocaat wil worden, dat je gefocussed moet zijn, doorzetten als je iets echt wilt, dat je alles kan worden als je je best doet etc. Verder denk ik dat je je niet zo'n zorgen moet maken, tegen de tijd dat hij klaar is met middelbare school zal hij misschien wel hele andere ambities hebben.

19-03-2009, 18:06
een kind uit groep 7 wil niet zomaar advocaat worden.. hij is overduidelijk ingepraat door een volwassenen.

19-03-2009, 18:07

Citaat door marilynmonroe:
Jezus, wat ben jij triest zeg! je kind zit in groep 7 en jij hebt over de universiteit!! Mens, zorg er nu maar eerst voor dat hij die brugklas haalt en geen tasjesdief wordt!


19-03-2009, 18:39

Citaat door lamya86:
dat zei ik vroeger ook altijd en ik ben nu echt geen advocaat..
Ik werk nu in de financiele dienstverlening.. een hele andere richting, waarvan ik nooit gedacht had dat ik dat zou doen.

Vind wel dat je een beetje haastig bent en je teveel zorgen maakt. Je zoontje is pas 11, kom op men. Eerst nog voortgezet onderwijs (mavo/havo/vwo?) afhankelijk van dat (MBO/HBO/ UNI).

ik wilde professor worden