Bekijk volle/desktop versie : 30% Koerdische kinderen in Turkije kunnen niet naar school.



Pagina's : [1] 2 3

19-03-2009, 07:44


Istanbul, 18 maart 2009 (Rudaw) – Ongeveer een derde van alle kinderen van ontheemde Koerden in Turkije kunnen niet naar school. Ook andere minderheden hebben te maken met institutionele discriminatie in het onderwijs, aldus een nieuw rapport dat afgelopen maandag werd gepubliceerd.

Miljoenen Koerden zijn de laatste paar decennia vertrokken [grotendeels gedwongen] naar het westen van Turkije. Volgens het rapport dat uitgebracht is door de ‘Minority Rights Group International’ geeft meer dan 30% van de ondervraagde families aan dat men hun kinderen niet naar school kan sturen. Hoofdzakelijk vanwege de schrijnende armoede waardoor de kinderen genoodzaakt zijn om te werken.
Het rapport geeft aan dat de staat probeert de minderheden in Turkije via scholing te assimileren. Ook wordt de islamitische religie opgedrongen aan de kinderen. Behalve als je geregistreerd staat als christen of jood, anders moet je deelnemen aan godsdienstlessen.

De Turkse staat wordt door het rapport aanbevolen om een complete herziening van het schoolsysteem uit te voeren. De discriminatieve en nationalistische uitdrukkingen moeten verwijderd worden. Daar in plaats van raad het rapport aan multiculturalisme, tolerantie en vrede aan te moedigen op de scholen.

bron

19-03-2009, 08:57


Ze moeten het zelf weten. Ieder land zo z'n gebruiken, zoals Amerika met z'n Martelpraktijken en Israel met z'n genocide

19-03-2009, 09:02

Citaat door YaSmIn_082:
Ze moeten het zelf weten. Ieder land zo z'n gebruiken, zoals Amerika met z'n Martelpraktijken en Israel met z'n genocide




Als je hier geen problemen mee hebt, dan hoeven we dus ook niet meer over Palestijnen te hebben ..

Die hebben het immers nog een stuk beter dan de Koerden ..

19-03-2009, 09:04

Citaat door pseu:
Als je hier geen problemen mee hebt, dan hoeven we dus ook niet meer over Palestijnen te hebben ..

Die hebben het immers nog een stuk beter dan de Koerden ..


tuurlijk heb ik er problemen mee, maar wat kan ik doen? Denk je nou echt dat zo een grootmacht als Turkije zich wat aantrekt van wat het hypocriete westen zegt? Dacht het niet.
Daarnaast snap ik de link met de Palestijnen niet zo. Zij maken zich niet schuldig aan genocide - marteling - machtsmisbruik.

19-03-2009, 09:07


Dit begrijp ik niet van Turkije, jarenlang mocht je de naam Mehmet niet aan je zoon geven en je dochter niet met hoofddoek naar school sturen. Maar je moet wel meedoen met godsdienstlessen???


Citaat:
Het rapport geeft aan dat de staat probeert de minderheden in Turkije via scholing te assimileren. Ook wordt de islamitische religie opgedrongen aan de kinderen. Behalve als je geregistreerd staat als christen of jood, anders moet je deelnemen aan godsdienstlessen.

Citaat:
Daar in plaats van raad het rapport aan multiculturalisme, tolerantie en vrede aan te moedigen op de scholen.
Huh?


Citaat:
Hoofdzakelijk vanwege de schrijnende armoede waardoor de kinderen genoodzaakt zijn om te werken.
En dat is de schuld van de Turkse staat???

19-03-2009, 09:08

Citaat door YaSmIn_082:
tuurlijk heb ik er problemen mee, maar wat kan ik doen? Denk je nou echt dat zo een grootmacht als Turkije zich wat aantrekt van wat het hypocriete westen zegt? Dacht het niet.
Daarnaast snap ik de link met de Palestijnen niet zo. Zij maken zich niet schuldig aan genocide - marteling - machtsmisbruik.



Wie maken zich schuldig aan genocide - marteling - machtsmisbruik. ??

19-03-2009, 09:09

Citaat door pseu:
Wie maken zich schuldig aan genocide - marteling - machtsmisbruik. ??


Bijna alle landen....jajaja, ook Nederland.

19-03-2009, 09:16

Citaat door lap_doek:
En dat is de schuld van de Turkse staat???



Wanneer je gedwongen wordt om te verhuizen naar een ander deel van het land, is het logisch dat je je inkomsten [baan] kwijt raakt he ..
Dus dat je daarna arm bent, is inderdaad de schuld van Turkije ..

19-03-2009, 09:19

Citaat door YaSmIn_082:
Bijna alle landen....jajaja, ook Nederland.



En dus er maar niets over zeggen ?

19-03-2009, 09:30

Citaat door pseu:
En dus er maar niets over zeggen ?


Wie ben jij nou?

19-03-2009, 09:34

Citaat door pseu:
Wanneer je gedwongen wordt om te verhuizen naar een ander deel van het land, is het logisch dat je je inkomsten [baan] kwijt raakt he ..
Dus dat je daarna arm bent, is inderdaad de schuld van Turkije ..


Gedwongen door wie?

In het westen (istanbul etc) is er gewoon meer werk. Als alle koerden in het oosten bleven zouden ze juist niet mengen met de turkse bevolking.

Het artikel is zo tegenstrijdig.

19-03-2009, 09:48

Citaat door pseu:

Die hebben het immers nog een stuk beter dan de Koerden ..


Dat zou ik niet zeggen pseu..

19-03-2009, 09:52


Turken zijn ook vieze imperialsiten. Ik hoop dat ze nooit bij de EU komen. Maar ja wij zijn het schoothondje van de VS, dus ze zullen er wel bij komen.

19-03-2009, 09:58

Citaat door lap_doek:
Gedwongen door wie?

In het westen (istanbul etc) is er gewoon meer werk. Als alle koerden in het oosten bleven zouden ze juist niet mengen met de turkse bevolking.

Het artikel is zo tegenstrijdig.




Lees Lap.


Citaat:
Miljoenen Koerden zijn de laatste paar decennia vertrokken [grotendeels gedwongen] naar het westen van Turkije.

19-03-2009, 10:00

Citaat door THE_WHAT:
Dat zou ik niet zeggen pseu..



Dat zeg ik wel.

Als je kijkt hoe de Koerden vooral in Syrië en Iran behandeld worden, dan begreep je die opmerking ..

Pagina's : [1] 2 3