Bekijk volle/desktop versie : capabel opleidingen? wie heeft er ervaring mee



Pagina's : [1] 2 3

18-03-2009, 19:35
ze zien er zo aantrekkelijk uit. wel mega duur maar je hebt recht op studie financiering.

wie heeft er ervaring mee, het lijkt te mooi om waar te zijn

18-03-2009, 19:37


ken een paar meiden die deze opleiding heeft gedaan. zij zelf hebben alleen maar negatiefe ervaringen. geen goede begeleiding je moet echt zelf aanvragen via het hoofddkantoor en daar hebben ze een administratie dat wil je niet weten. zij hebben de opleiding spw gedaan in rdam

18-03-2009, 19:44

Citaat door saraha-raha:
ze zien er zo aantrekkelijk uit. wel mega duur maar je hebt recht op studie financiering.

wie heeft er ervaring mee, het lijkt te mooi om waar te zijn


waarom zou het niet kunnen ?
HBO kun je tegenwoordig ook in 2 tot 3 jaar doen, dus waarom niet MBO in 1 tot 2 jaar ?

18-03-2009, 19:55

Citaat door NuFFniet:
waarom zou het niet kunnen ?
HBO kun je tegenwoordig ook in 2 tot 3 jaar doen, dus waarom niet MBO in 1 tot 2 jaar ?

waar kan je hbo in 2 jaar doen.
ik wil de pabo doen, maar heb mijn mbo 4 niet afgemaakt. dus dacht een 1jarig opleiding bij capabel is handig dan kan ik de pabo doen

18-03-2009, 20:00



Citaat door saraha-raha:
waar kan je hbo in 2 jaar doen.
ik wil de pabo doen, maar heb mijn mbo 4 niet afgemaakt. dus dacht een 1jarig opleiding bij capabel is handig dan kan ik de pabo doen


bepaalde hogescholen bieden opleidingen van 3 jaar aan (versnelde opleidingen) maar als je het goed aanpakt kun je met 2 tot 2 1/2 jaar al afgestudeerd zijn, maaaaaar is super hard werken hoor en je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen (bv een baan hebben die aansluit bij je opleidingen zodat je je stage kan overslaan en alle beroepsopdrachten via je werk kunt uitvoeren etc etc)

het is niet makkelijk...... maar in bepaalde omstandigheden kan het wel
(collega heeft het zo gedaan, middels een deeltijd opleiding)

18-03-2009, 20:01
waarom doe je geen toelaatingstest op de hbo.

18-03-2009, 20:03

Citaat door dordje22:
waarom doe je geen toelaatingstest op de hbo.

ik ben er al jaaaaaaaaaaaaaren uit. ik weet wel zeker dat ik die test niet ga halen

18-03-2009, 20:04

Citaat door NuFFniet:
bepaalde hogescholen bieden opleidingen van 3 jaar aan (versnelde opleidingen) maar als je het goed aanpakt kun je met 2 tot 2 1/2 jaar al afgestudeerd zijn, maaaaaar is super hard werken hoor en je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen (bv een baan hebben die aansluit bij je opleidingen zodat je je stage kan overslaan en alle beroepsopdrachten via je werk kunt uitvoeren etc etc)

het is niet makkelijk...... maar in bepaalde omstandigheden kan het wel
(collega heeft het zo gedaan, middels een deeltijd opleiding)

ik voldoe dus zoiezo niet aan die eisen

18-03-2009, 20:05

Citaat door saraha-raha:
ik ben er al jaaaaaaaaaaaaaren uit. ik weet wel zeker dat ik die test niet ga halen


ewa safi, als je zo negatief denkt ga je het zeker niet halen nee
er zijn genoeg oefentesten en oefenmateriaal (desnoods op aanvraag) ga je lekker vanaf nu al voorbereiden en in augustus ofzo toelatingstest doen !!

gewoon proberen, niet geschoten is ZEKER mis

18-03-2009, 20:06

Citaat door saraha-raha:
ik voldoe dus zoiezo niet aan die eisen


ewa ik weet niet wat voor opties er allemaal zijn bij de PABO, dirie informeren en zo niet dan doe je toch gewoon de 4 jarige opleiding, lekker op je gemak en met genoeg ruimte over voor andere dingen in het leven

18-03-2009, 20:07

Citaat door NuFFniet:
ewa safi, als je zo negatief denkt ga je het zeker niet halen nee
er zijn genoeg oefentesten en oefenmateriaal (desnoods op aanvraag) ga je lekker vanaf nu al voorbereiden en in augustus ofzo toelatingstest doen !!

gewoon proberen, niet geschoten is ZEKER mis

ik dacht ook gelijk een opleiding op mbo4 in 1 jaar is ook handig toch, dan ben ik er ook weer helemaal in. ik zit echt al 7 jaar thuis. heb het gevoel dat ik er effe in moet komen

18-03-2009, 20:10

Citaat door saraha-raha:
ik dacht ook gelijk een opleiding op mbo4 in 1 jaar is ook handig toch, dan ben ik er ook weer helemaal in. ik zit echt al 7 jaar thuis. heb het gevoel dat ik er effe in moet komen


ewa begrijpelijk, maar aan de andere kant je bent wat ouder en wijzer dan die studenten die net van de middelbare school afkomen, denk dat je het wel aan kan (maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk )

doe wat jou het beste lijkt en Allah zjieb liek najah
ameen

18-03-2009, 20:14


shoukran nuffniet, ameen op je du3aa.

die capabel is een erg dure opleiding, en er staat dat je studie financiering krijgt. vraag me af of die het voor je betaalt of je het voor jezelf moet betalen

18-03-2009, 21:43

Citaat door saraha-raha:
shoukran nuffniet, ameen op je du3aa.

die capabel is een erg dure opleiding, en er staat dat je studie financiering krijgt. vraag me af of die het voor je betaalt of je het voor jezelf moet betalen



Je moet het zelf betalen, en je hebt ook recht op een studiefinanciering en ov. Op zich zou je die opleiding dan wel kunnen betalen.
Ik heb een paar meiden gesproken die daar ook hebben gezeten, sommige waren nog ermee bezig en sommigen hadden al een diploma en die werken nu.
Als je het kan betalen waarom niet? Veel beter dan op een ROC 3 jaar zitten blokken voor dezelfde opleiding.

19-03-2009, 18:09

Citaat door unknown_layD:
Je moet het zelf betalen, en je hebt ook recht op een studiefinanciering en ov. Op zich zou je die opleiding dan wel kunnen betalen.
Ik heb een paar meiden gesproken die daar ook hebben gezeten, sommige waren nog ermee bezig en sommigen hadden al een diploma en die werken nu.
Als je het kan betalen waarom niet? Veel beter dan op een ROC 3 jaar zitten blokken voor dezelfde opleiding.

ja is zeker beter dan 3 jaar.
ik ga effe navraag doen bij de info beheer groep hoe en wat. dan neem ik een besluit

Pagina's : [1] 2 3