Bekijk volle/desktop versie : pasta of mie wat plakt



Pagina's : [1] 2

17-03-2009, 18:47
Ik heb net Bami gemaakt, maar de mie is heel erg gaan plakken terwijl ik de saus al heb gemixt......ik heb het nu in een pan...en het begint nu koud te worden (ik wacht op mijn man die zo thuis komt), maar kan ik het nog allemaal glad krijgen?

17-03-2009, 18:52


heb je het al gemixt met de saus of heb je de pasta nog apart??

17-03-2009, 19:46
je hebt mie te lang laten koken daarom plaktie je kan een beetje olive of zone olie ingooien in een pasta als jem nog niet heb gemixt

17-03-2009, 19:56
Gewoon wat zonnebloemolie of olijfolie er doorheen mixen.

Voortaan voordat je pasta kookt, dan moet je er een scheutje olie en snufje zout bij doen. Dit voorkomt dat plakken.

18-03-2009, 08:36


nou, ik had het al gemixt met de saus en groente enzo...dus kon er niets meer bij doen. het was opzich wel lekker, alleen de mie was gewoon plakkerig.

ik had het water gekookt in een waterkoker, ik heb het water in een pan gedaan met olie en zout en toen de mienestjes erin gedaan (alles onder water) en heb het op klein vuur laten koken, later heb ik er een knorrblokje bij gedaan. toen heb ik de mienestjes lostgeroerd en later het water afgegoten. en toen plakte dus alles....

de mix had ik zo gedaan: ik had kipfilet in blokjes gesneden, goed gekruid met zout/peper, gember, cayennepoeder, kurkuma en een beetje paprike poeder. dit heb ik gebakken, en ik heb er bamigroente bij gedaan en gebakken. toen had ik een los zakje bamimix, dat heb ik gemixt met water en erbij gedaan.....10 minuten laten koken en toen was het klaar....dat was wel lekker...maar pasta's enzo lukken mij gewoon nooit en ik weet ook niet wat ik fout doe

18-03-2009, 11:23
wat je ook kan doen

is pasta koken op het laatste moment
als je man thuis is


dan als het gekookt is ff mengen met de groente
meteen op de borden

dan krijgt het geen kans om te plakken

18-03-2009, 11:32

Citaat door koekje21:
wat je ook kan doen

is pasta koken op het laatste moment
als je man thuis is


dan als het gekookt is ff mengen met de groente
meteen op de borden

dan krijgt het geen kans om te plakken




jah, dat moet ik doen in het vervolg. want het was echt plakkerig

18-03-2009, 11:35
je kan ook als ie die pasta klaar is met koud water spoelen

18-03-2009, 11:38

Citaat door chebakia2008:
je kan ook als ie die pasta klaar is met koud water spoelen



maar dan is het eten toch koud?

18-03-2009, 11:51

Citaat door Casavie87:
maar dan is het eten toch koud?



die saus is tog heet

gewoon niuet teveel koud water doen gewoonbeetje zodat ie niet plakt ik doe het ook met rijst spaghettie

18-03-2009, 11:56

Citaat door chebakia2008:
die saus is tog heet

gewoon niuet teveel koud water doen gewoonbeetje zodat ie niet plakt ik doe het ook met rijst spaghettie



ooh oke, thanx.

maar kan ik het daarna nog een keer warm maken door even in een koekenpan te verwarmen of gaat het daarna weer plakken?

18-03-2009, 11:59

Citaat door Casavie87:
ooh oke, thanx.

maar kan ik het daarna nog een keer warm maken door even in een koekenpan te verwarmen of gaat het daarna weer plakken?



verwarm het in de magnatron


want in een koekepan plakt ie altijd als niet genoeg saus in zit

18-03-2009, 12:01



Citaat door chebakia2008:
verwarm het in de magnatron


want in een koekepan plakt ie altijd als niet genoeg saus in zit



thanx

18-03-2009, 12:15

Citaat door Casavie87:
thanx

you welcome

20-03-2009, 07:33

Citaat door Casavie87:
nou, ik had het al gemixt met de saus en groente enzo...dus kon er niets meer bij doen. het was opzich wel lekker, alleen de mie was gewoon plakkerig.

ik had het water gekookt in een waterkoker, ik heb het water in een pan gedaan met olie en zout en toen de mienestjes erin gedaan (alles onder water) en heb het op klein vuur laten koken, later heb ik er een knorrblokje bij gedaan. toen heb ik de mienestjes lostgeroerd en later het water afgegoten. en toen plakte dus alles....

de mix had ik zo gedaan: ik had kipfilet in blokjes gesneden, goed gekruid met zout/peper, gember, cayennepoeder, kurkuma en een beetje paprike poeder. dit heb ik gebakken, en ik heb er bamigroente bij gedaan en gebakken. toen had ik een los zakje bamimix, dat heb ik gemixt met water en erbij gedaan.....10 minuten laten koken en toen was het klaar....dat was wel lekker...maar pasta's enzo lukken mij gewoon nooit en ik weet ook niet wat ik fout doe


Gelijk als je de past klaar is en je de water dus afgegoten hebt, dan moet je de pasta met koud water spoelen, dit voorkomt het plakken.

Pagina's : [1] 2