Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse scheiding bij consulaat



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

17-03-2009, 16:09
kunnen jullie mij misschien helpen?

wat heb je allemaal nodig om de marokkaanse scheiding aan te vragen bij het consulaat? ik hoor allemaal verschillende dingen en ben nu de draad kwijt.

ik hoorde van mijn buurvrouw dat je nu niet meer hier een scheiding kan aanvragen terwijl ik mijn zawzjia hier heb gedaan?

kunnen jullie mij aub helpen, ik wil het snel achter de rug hebben

alvast heel erg bedankt voor de jullie hulp

17-03-2009, 17:59



Citaat door Marokkaan1:
Om te beginnen heb je de uitspraak van de nederlandse rechter nodig, inclusief je la carte national...en dan wordt de persoon in kwestie 3x schriftelijk(aangetekend) uitgenodigd om verweer te voeren..mocht hij het ermee eens zijn of niet mee eens dan krijg je na de 3de afspraak een brief van de qadi(rechter) van het consulaat dan vaak maar 1x per week aanwezig is voor scheidingen (in Amsterdam op de dinsdag bv).

En met die brief zul je samen met je nederlandse scheiding en de registratie ervan die je in Denhaag moet ophalen, beide documenten vertalen in het Arabisch of Frans...en samen met die brief van de rechter van het consulaat kan je in marokko gaan scheiden...bij mij duurde het in Marokko 2weken en heeft me maar 250 euro gekost (advocaatkosten in Tanger).

Die brief die je hier van de 9adi krijgt is bijwijze van al je scheiding die je wel door moet laten voeren naar de rechtbank in marokko.



Je hoeft toch niet perse naar marokko?

17-03-2009, 18:22

Citaat door Marokkaan1:
Tegenwoordig wel..of je moet zo een spoedpakket nemen van 1500..geef mij dan maar 250 euro advocaat en de rest in mn achterzak..kiezen of delen..

Als hij niet mee werkt krijg je standaard na 3 uitnodigingen je scheiding.

(ik moest die uitnodigen voor mn ex zelf aangetekend versturen..ze konden geen postzegel en envelop betalen bij de consulaat)..

ik stuurde haar 3x folders in die aangetekende bonnetje..en die moet je inleveren bij de 9adi en toen kreeg ik die brief)

Als je niet sterk bent moet je slim zijn



Subhan Allaah wat een hoofdpijn

17-03-2009, 18:26

Citaat door Marokkaan1:
Voor mij was het meer een game dan hoofdpijn..je moet je zelf niet gek laten maken en gewoon blijven lachen anders krijg je pas hoofdpijn..en strak in je schoenen staan en je goed laten informeren dat scheelt een hoop extra werk, geld en idd hoofdpijn.

Bij de marokkaanse consulaat doen ze geen uitspraken meer...logisch.

2008 consulaat Rotterdam: 23.000 scheidingen aangevraagd.
2008 consulaat Amsterdam 27.400 scheidingen aangevraagd.

dit allemaal in een jaar tijd...ik zou de boel verkopen als ik de consul was.




Zoveel scheidingen omdat mensen zich anders voordoen dan dat ze zijn. Als iedereen gewoon zichzelf bleef dan zouden er niet zoveel scheidingen zijn.

17-03-2009, 19:17



Citaat door Marokkaan1:
Om te beginnen heb je de uitspraak van de nederlandse rechter nodig, inclusief je la carte national...en dan wordt de persoon in kwestie 3x schriftelijk(aangetekend) uitgenodigd om verweer te voeren..mocht hij het ermee eens zijn of niet mee eens dan krijg je na de 3de afspraak een brief van de qadi(rechter) van het consulaat dan vaak maar 1x per week aanwezig is voor scheidingen (in Amsterdam op de dinsdag bv).

En met die brief zul je samen met je nederlandse scheiding en de registratie ervan die je in Denhaag moet ophalen, beide documenten vertalen in het Arabisch of Frans...en samen met die brief van de rechter van het consulaat kan je in marokko gaan scheiden...bij mij duurde het in Marokko 2weken en heeft me maar 250 euro gekost (advocaatkosten in Tanger).

Die brief die je hier van de 9adi krijgt is bijwijze van al je scheiding die je wel door moet laten voeren naar de rechtbank in marokko.


@topicstarter, de vertaalde documenten + de NL documenten legaliseren bij de rechtbank, den haag en consulaat.
Ik heb de fout gemaakt dat ik alleen de vertaalde docs heb gelegaliseerd, na een halfjaar kwam die pipo van de advocaat (NA DE ZITTING), van ja ik had niet goed gekeken, de NL docs moet je ook legaliseren.
Had het eerder gezegd, ik ben nu ruim een halfjaar verder en weer begonnen bij af.

@ Marokkaan, hoe heb je dat zo snel geregeld?

17-03-2009, 19:25

Citaat door Marokkaan1:
doordat ik gelukkig lhamdoelillah geen kinderen met haar had...en doordat ik dag en nacht aan mn scheiding werkte..ik maakte zelf mn verzoekschriften en bedacht alles waar ik een rondje omheen kon draaien..en gewoon wettelijk alles opvolgen en een goede advocaat in Marokko hebben anders ben je jaren bezig.


Macha Allah. Ik heb zelf ook de meest simpele scheiding die er bestaat, geen financiele dingen zoals alimentatie of huis, geen kinderen enz.
De NL scheiding was in 1 maand rond, maar deze lijkt maar niet te lukken.
Heb je gegevens van jouw advocaat in tanger?
Ik heb nu alle papieren er moet alleen een stempel op in tanger en dan kan ie naar de rechter in tetouan. Moet ik dan ook 250 betalen?

17-03-2009, 21:03
Blijkbaar moet dat :S Die advocaat die ik nu heb, heeft een stempel in tanger gehaald voor mn vertaald doc.
Misschein is Tanger denhaag van marokko.

17-03-2009, 21:54

Citaat door Dinia_Hania:
kunnen jullie mij misschien helpen?

wat heb je allemaal nodig om de marokkaanse scheiding aan te vragen bij het consulaat? ik hoor allemaal verschillende dingen en ben nu de draad kwijt.

ik hoorde van mijn buurvrouw dat je nu niet meer hier een scheiding kan aanvragen terwijl ik mijn zawzjia hier heb gedaan?

kunnen jullie mij aub helpen, ik wil het snel achter de rug hebben

alvast heel erg bedankt voor de jullie hulp


Selaam,

Als eerste wil ik je zeggen dat je echt geluk hebt dat ik deze topic heb gezien,wil je namelijk zeggen dat er een supermakkelijke manier is om te scheiden op zijn marokkaans.
Op een voorwaarde dan je moet wel nederlands gescheiden zijn.
Ik ken namelijk een professionele vertalingsbureau en die meneer doet ook scheidingen......
1.Je belt hem op en maakt een afspraak.

2.Je neemt alle benodigde papieren mee,nederlandse scheiding etc,die hij vraagt.

3.Je hoeft nergens heen naar den haag consulaat stempels enz.dat doet hij allemaal voor je.het enigste is dat je 1 keer naar de rechtbank moet gaan voor een officiele stempel.

4.Je betaalt over dit hele proces 800.euro dit is zijn prijs.En het duurt maximaal 2 maanden in het uiterste geval en dit komt bijna nooit voor.
Meestal is het 3-4 weken.

5.Je wacht af tot dat hij belt en je haalt je scheidingspapieren op.

Ben ook bij hem geweest voor mijn marokaanse scheiding,heeft bij mij 3 weken geduurd.
Hij is zeer professioneel en heeft zels een contract opgesteld waar ik om had gevraagd met de prijs en de tijdslimiet hoe lang het zou duren.
hij is netjes en komt zijn afspraak na.
Hij werkt met vaste advocaten in marokko.Zijn bureau is boven zijn woonhuis is getrouwd en heeft kinderen en echt een respectvol moslimman.
Die verdomd goed is in zijn werk.

Ik kon het ook moeilijk geloven maar heb het zelf ervaren hij is eerlijk en betrouwbaar en komt zijn afspraken na.Mijn scheiding heeft 3 weken geduurd.en hoefde maar een stempeltje bij de rechtbank te halen en de papieren af te leveren en dat is het.en na 3 weken belde hij me op dat ik de scheidingspapieren kon komen ophalen.

Hij is de 800 euro echt waard.
En hij kan je aantonen dat je zoiezo ong op die prijs uitkomt met vertaalwerk en andere dingen plus nog meer zelfs stel je moet naar marokko ticket enz.
Heel weinig mensen weten dit,moehiem voor jou en iedereen die gebruik wil maken van zijn diensten.

Je kunt me pm sturen......
Moge allah sehla schenken voor ieder die in deze positie verkeerd man of vrouw.

Liefs layla222

17-03-2009, 22:22
a3ibadallah dit lijkt chinees voor mij, ik ben zo confused

oke ik begin bij het begin ik heb een kopie van mijn nederlandse scheiding. wat moet ik daarmee moet ik dat vertalen hoe gaat dat in zijn werk. marokkaan had het al uitgelegd maar wallahi niks dringt tot me door.

alvast bedankt

17-03-2009, 22:28

Citaat door Marokkaan1:
goede manier layla


Dank je marokkaan,
als je iemand het gemakkelijker kan maken waarom niet...
elgeer insjahhalah


17-03-2009, 22:36
Ik had begrepen dat het maar 1 dag duurde om te scheiden bij marokkaanse consulaat niet dus -moe-

17-03-2009, 22:41

Citaat door riffigirl176:
was dat maar waar 1 dag
Maar ik sta sterk in mn schoenen Alhamdoelilah Heb gelukkig geen verdere verbintenis met hem achtergelaten Alhamdoelilah, kan niet wachten om officieel verlost te zijn..Trouwens hij vraagt t allemaal aan, vind ie leuk



Als iemand anders de scheiding aanvraagd moet jij zelf dan ook naar marokko of moet diegene die het aanvraagd alles regelen?

17-03-2009, 22:46



Citaat door riffigirl176:
Ik weet t niet schat, ben nog bezig met de nederlandse, maar hij heeft alles aangevraagd en gaat dat ook met de Marokkaanse doen neem ik aan. Maar ik ga zoiezo deze zomer in Marokko wat aan doen, ik heb zo mijn rechten en daar ga ik achter aan in Marokko..Komt allemaal goed Inchallah



Al die moeite en die man was het niet eens waard. Moge Allaah ons beschermen tegen waardeloze mensen,ameen.

17-03-2009, 22:50

Citaat door riffigirl176:
Ja het is uiteindelijk mekteb, je kan niets van tevoren ruiken over weten helaas..De mensen die anderen onrecht aandoen zullen nog gestraft worden en zichzelf tegenkomen, Ik vertrouw op Allah swt dat Hij iets beters voor mij heeft weggelegd en dat wordt me met de tijd duidelijker alhamdoelilah Ook voor jou..Ameen op je Du3a



Incha Allaah op yawm al qiyama krijgt iedereen zijn recht terug. Alhamdoelillaah 3alla xxxxx 7aal..

17-03-2009, 22:54

Citaat door Marokkaan1:
Maak jullie niet druk..vertrouw op Allah swt en wie info wilt stuur me gewoon een pmpje,ik heb lhamdoelillah snel mn scheiding gekregen zowel hier als in marokko..geen kids..God is Groot...vertrouw op hem en niet op woede,woede is van de duivel..Allah swt zegt ook ik HOU van hen die zn vertrouwen in mij steld in moeilijke en makkelijke tijden..voor je het weet ga je achteraf hier om lachen..


Het was mijn keus om te stoppen maar eerlijk gezegd kan ik er (nog niet misschien later) om lachen want ik heb een hekel aan mensen met 2 gezichten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6