Bekijk volle/desktop versie : Sparen of lenen?



Pagina's : [1] 2

17-03-2009, 12:33
Bruiloft kost wel duizenden euro's. Ik vroeg me af hoe jullie alles betaald hebben. Hebben hiervoor jaren moeten sparen of geld geleend?

Ik ben zelf ook hard bezig met sparen maar het duurt wel lang voor ik het bepaald bedrag krijg om bruiloft te houden. Mijn vriend is van plan om geld te lenen van de bank. Doen of niet doen??

17-03-2009, 12:35


Tis idd een hele hoop geld!!!! Ik zou nooit aan lenen gaan beginnen. Je zit er meestal heel je leven aan vast.

17-03-2009, 12:37
Nee, niet doen. Geen lening! Je wilt tog niet zo je getrouwde leventje beginnen omdat je een feest heb gehouden van 6 uurtjes ??

En je hoeft niet perse een bruiloft met alle toeters en bellen, je ken t klein houden. Als je tog een prinsessenbruiloft heb je geen andere keus dan lenen!

17-03-2009, 12:46
We willen graag zo snel mogelijk trouwen en ik hou niet van stiekeme gedoe. Ik wil gwoon dat mijn ouders het weten enz. Mar wij beide zijn hard bezig met sparen en ben bang dat het lang niet gaat gebeuren.

Ik weet niet hoe de anderen meiden het hebben gedaan, zonder ze lening hebben aangevraagd?

17-03-2009, 12:48


Ik begrijp je volkomen

Als ik mag vragen hoe veel hebben jullie ongeveer???


Ik ben je nog vergeten te feliciteren met je voorgenomen huwelijk.
Allah ie kemail bighar

17-03-2009, 12:48
Er was ergens hier een topic geopend over hoeveel meiden aan hun bruiloft hadden uitgegevn maar geen idee of die er nog is.

17-03-2009, 12:50
Noooitt lenen..

geef een trouw met je gespaarde geld tot je budget..

17-03-2009, 12:51
ligt eraan hoeveel je gaat lenen, als eteen klein bedrag is dat je na je feest zop afgelost hebt ja waarom niet.

maar geen duizende euros lenen omdat je feest te betalend atz ou ik ook niet doen nee.

als je bijv net 1000 euro te kort komt kan het wel maar niet meer.

17-03-2009, 12:52
gem kom je tog wel uit op 5/6 duiz euro hoor dan heb je het nog niet heel breed gedaan

17-03-2009, 12:57
Sparen. Beste oplossing.

17-03-2009, 13:07

Citaat door Taker3est1988:
Ik begrijp je volkomen

Als ik mag vragen hoe veel hebben jullie ongeveer???


Ik ben je nog vergeten te feliciteren met je voorgenomen huwelijk.
Allah ie kemail bighar


Ik weet het niet precies, 5000 ongeveer van hem en ik paar duizend.
En je moet er op letten dat wij apart vieren. Bruidegom apart en bruid apart en dan nog doen wij geen gemengde bruiloft. Dus dan komt voor mij 2 zalen (denkik? ) en voor hem ook 2 zalen en dan heb je nog verlovingsfeest en hennadag.
Ik heb het een en andere uitgerekend. Wat alleen voor mij gaat kosten incl. henna en verloving komt dat ongeveer 7000 euro en bij hem wat minder. Wij willen insha'allah eind dit jaar verloven, dus we blijven wel voorlopig sparen en wij kijken dan hoeveel we ongeveer hebben en als we tog te kort komen dat we dan lenen.

Dankjewel meid, amien.

17-03-2009, 13:08
Zalen vind ik egt ontzettend duur, kost gemiddeld 2000 euro. Misschien dat ik 2 zalen nodig heb (voor vrouwen+mannen)

17-03-2009, 13:11


zoek een zaal met 2 ruimtes..

17-03-2009, 13:18
nooit lenen meid!! organiseer een bruiloft op jullie budget, ipv zaal kan je buurtcentrum doen en zo kan je alle dure dingen vervangen in goedkope dingen!!

17-03-2009, 13:20
Waarom leen je niet gwn van familie dan hoef je ook geen rente te betelen. Mij tante had het ook niet breed dus heeft elke familie lid iets kado geven. byv ik en mij moeder hebben de dakka betaald mij ander oom de band ander oom de deco enz.

Pagina's : [1] 2