Bekijk volle/desktop versie : Zwangerschap misselijkheid, help...



Pagina's : [1] 2

17-03-2009, 11:47
Dag dames,

Ik heb een vraagje...

Ik ben nog maar sinds 8 weken zwanger, ik had eigenlijk heel die tijd nergens last van, maar sinds zaterdag ben ik zo misselijk.

Snachts sta ik bijvoorbeeld ineens op met een kotsbui en moet ik maken dat ik in de toilet geraak. Overdag voel ik me ook de hele dag zo.

Zijn er ervaren dames die weten wat ik hier eventueel tegen kan doen. Is hier uberhaupt wel iets voor of is het slechts afwachten tot het vanzelf weer weggaat?

17-03-2009, 12:00


je kan er niks aan doen , ik kreeg het ook snachts juist in het begin krijg je er last van , ik had meestal ontbijtkoek naast me in een zakje als ik misselijk werd nam ik klein stukje ik werd namelijk misselijk met een lege maag en als ik iets at ging t soms over

welkom....

17-03-2009, 12:01
je moet er gewoon door heen..

17-03-2009, 12:05
Bedankt dames,

Ik probeer ook altijd wel wat te eten, maar vannacht waren de remmen echt losgeslagen, het was zo raar. Ik werd wakker door mijn maag en moest direct naar de toilet. Normaal heb ik nog altijd wel even tijd om iets te drinken of zo, maar vannacht had ik echt geen controle over mijn lichaam.

Ik moet vanmiddag werken en ben bang dat ik dat daar ook ga meemaken aangezien ik hun nog niet over mijn zwangerschap heb ingelicht...

Ik ga je ontbijtkoektip wel gebruiken louwelie, bedankt!

Veel succes met jullie zwangerschap, moge Allah jullie kindjes gezond en wel in jullie armen leggen!

17-03-2009, 12:08


Ik ben bijna 16 weken misselijk geweest. Vooral als ik niets heb gegeten. Ik spuugde 6 tot 8 keer op een dag. Ik werd gewoon gek. Maar alhamdolilah het is nu wel over. Af en toe wel misselijk, maar alleen in de ochtend en als ik niks heb gegeten. Nu pas voel ik me leven en kan ik genieten van mijn zwangerschap.

17-03-2009, 12:09
ameen isnha'Allah


anders moet jee ff googlen naar tips voor zwangerschaps misselijkheid..

hoop voor je dat het snel overgaat

17-03-2009, 12:14
By my begon het by 9 weken tot 12

het helpte wel als ik iets ging eten ; maar als ik echt honger had of mn maag leeg was dan voelde ik my ook heel misselyk

vandaar ochtendmisselykheid 's morgens is ons maag vaak nog leeg

17-03-2009, 12:27

Citaat door StreetChic:
By my begon het by 9 weken tot 12

het helpte wel als ik iets ging eten ; maar als ik echt honger had of mn maag leeg was dan voelde ik my ook heel misselyk

vandaar ochtendmisselykheid 's morgens is ons maag vaak nog leeg

hoever ben je nu? en werk je ook?

17-03-2009, 12:32
Vanaf zo'n 6 weken tot 10 weken had ik er ook erge last van, na de 10de week was het ineens weg. Ff volhouden meid, het blijft niet lang meer zo.

17-03-2009, 12:48
ik ben 9 maanden misselijk geweest.. kreeg emesafene maar hielp niet bij mij.. ik was ook echt uitgedroogd door het kotsen dus heb veel van mijn zwangerschaps periode in het zkh gelegen.

17-03-2009, 19:09
Jammer genoeg is er niet veel aan te doen en is het gewoon een periode waar je doorheen moet meid wat heb ik met je te doen ik weet hoe het voelt bij alledrie mijn zwangerschappen ben ik misselijk geweest de eerste 3 maanden bij mijn huidige zelfs bijna 4 maanden ik moest de hele dag en nacht overgeven daarbij maakte het niet uit of ik wat had gegeten of niet zelfs water hield ik niet binnen ik kreeg van alles voorgeschreven van de huisarts maar niets hielp en ik moest ook een paar keer in het ziekenhuis liggen aan het infuus omdat ik uitdroogde en ik deed niets anders dan de hele dag huilen omdat ik me zo ziek en rot voelde gelukkig kan ik na die periode wel weer genieten van mijn zwangerschap hou in gedachte dat het voorbij zal gaan dat zijn nu loze woorden maar het is echt zo er komen betere tijden en zal dit slechts een herinering zijn dat zei iedereen ook steeds tegen mij en toen had ik er geen troost aan maar het is wel zo ik ben nu 28 weken zwanger van mijn derde en voel me weer prima ik kan weer normaal alles met smaak eten en heb niets te klagen op wat maagzuur na af en toe ik wens je veel sterkte en hoop dat deze periode snel voorbij zal gaan veel sterkte en mabrouk met je zwangerschap

17-03-2009, 19:17

Citaat door OemShahid:
Vanaf zo'n 6 weken tot 10 weken had ik er ook erge last van, na de 10de week was het ineens weg. Ff volhouden meid, het blijft niet lang meer zo.


Bij mij ook, het werd ineens stukken minder, af en toe vlagen maar die heb ik nog steeds af en toe.
Ginger Ale helpt zit gember in, en pepermunt helpt.
Kleine beetjes eten. Op google zie je allemaal tips.
Bij mij hielp er echt niks trouwens.

17-03-2009, 19:58


salam dames,

je kunt er wel degelijk wel wat aan doen...

mijn zus is namelijk zwanger en die had ook ontzettend last van misselijkheid. ze had een programma gezien op Iqra(die dokter die daar te zien is) en

die vertelde dat als je verse Gember (zanzabir) schild en perst in heet water en die laat afkoelen in de ochtend drinkt dan is je misselijkheid totaal weg.

dames mijn zus heeft dit geprobeert en het werkt 100%.

dus proberen dames! Gemberpoot in het arabiche wordt t Zanzabir genoemd
je kan t overal kopen supermakt groenteboer.


17-03-2009, 20:17
ik had het bij Adam heel erg, ik nam in bed VOOR het opstaan een paar crackers en at een licht ontbijt wanneer ik voelde dat het over ging, ik nam ook vaak vanillevla...dit hielp mij ook goed...ik stond dus vaak kotsmisselijk in de winkel omdat de vanillevla op was....mijn man vind het zo lekker en vergat dat ik het nodig had lol

18-03-2009, 09:12

Citaat door missfaatje:
salam dames,

je kunt er wel degelijk wel wat aan doen...

mijn zus is namelijk zwanger en die had ook ontzettend last van misselijkheid. ze had een programma gezien op Iqra(die dokter die daar te zien is) en

die vertelde dat als je verse Gember (zanzabir) schild en perst in heet water en die laat afkoelen in de ochtend drinkt dan is je misselijkheid totaal weg.

dames mijn zus heeft dit geprobeert en het werkt 100%.

dus proberen dames! Gemberpoot in het arabiche wordt t Zanzabir genoemd
je kan t overal kopen supermakt groenteboer.

dit heb ikook geprobeert mijn moeder zei dat ik het moest doen , alles kwam eruit echt meteen > ik moest namelijk echt iets eten voordat het wegging maar als ik iets dronk kwam het er ook meteen uit en ging mn misselijkheid door

Pagina's : [1] 2