Bekijk volle/desktop versie : Ik heb een vraaaaaaagje.



17-03-2009, 11:26
Stel je hebt lodo gedaan. Moet je het dan weer overnieuw doen als je iemand aanraakt van een andere geslacht. Als is het maar de hand geven???????????

17-03-2009, 11:28


ja je moet al lodo doen als je hem uitkleed in gedachten laat staan aanraken

17-03-2009, 11:29
Ik bedoel gewoon een hand geven ofzo.

Begrijp je.

Want ik zat gisteren een programma te kijken (star academy) en toen wilde de jongen een meisje niet aanraken (wegduwen) omdat hij volgens mij lodo had.


17-03-2009, 11:29

Citaat door sweety_neda:
Stel je hebt lodo gedaan. Moet je het dan weer overnieuw doen als je iemand aanraakt van een andere geslacht. Als is het maar de hand geven???????????




Hangt ervan af zeker waar hij je aanraakt

17-03-2009, 11:36


Oh oke, bedankt.

Ik smeer hem. Adios iedereen.

17-03-2009, 11:36

Citaat door smeagel2:
licht eraan met welk geslacht je wordt geraakt


Ik bedoel geen gore dingen. Gewoon onschuldig aanraken.

17-03-2009, 11:39
het lijkt me sterk dat je je benen ook moet wassen, als je iemand een hand geeft van het tegenovergestelde geslacht...

ik heb begrepen dat je alleen je handen/ armen opnieuw wast, maar dat doe je altijd toch voor het gebed...

kleine wassing... want je weet natuurlijk nooit wat je hebt aangeraakt...

17-03-2009, 11:45

Citaat door AimabeL:
je mag zoiezo niet aangeraakt worden door het andere geslacht, tenminste iemand buiten je ma7areem om.

dus lijkt me zeer logisch dat je meteen de wassing moet doen



Dus als je vlak voor het bidden, toch iemand aanraakt bijvoorbeeld een neef, moet je lodo opnieuw doen?

Heb je een daliel?

17-03-2009, 11:46

Citaat door Al3ayla_:
Dus als je vlak voor het bidden, toch iemand aanraakt bijvoorbeeld een neef, moet je lodo opnieuw doen?

Heb je een daliel?



je vader een broers een ooms zijn jou enige mahrams de rest is haraam om een hand aan te geven.

@aimabel niks laat maar.

17-03-2009, 11:47

Citaat door insaf21:
je vader een broers een ooms zijn jou enige mahrams de rest is haraam om een hand aan te geven.

@aimabel niks laat maar.



Dat weet ik. Maar of het de lodo verbreekt, dat wil ik graag weten.

17-03-2009, 11:51

Citaat door sweety_neda:
Stel je hebt lodo gedaan. Moet je het dan weer overnieuw doen als je iemand aanraakt van een andere geslacht. Als is het maar de hand geven???????????

je moet lodo doen alleen als je zijn hmidoe aanraakt

17-03-2009, 11:51

Citaat door smeagel2:
lodo verbreek je alleen als je gaat schijten, plassen en vreemde mensen een hand geeft aangezien dit haraam is kun je moeilijk dan je lodo verbreken



Ik ben serieus smeagel.


Citaat door AimabeL:
al-yaqueen kan je het zelf zoeken al3ayla.

ben op me werk, ik heb een baard en als ik op die site ga denken ze zeker terrorist




Bismillah Ira7mannie Ra7iem inna salatu wa salamu 3ala ashraffiel mursalien ama ba3d,

Assalam 3alaikom,

Al Wudu




Wat is al-Wudu en wat is haar verdienste ?

Alvorens met het gebed te beginnen moet men de woedoe (kleine wassing) verrichten. Een vereiste voor het verrichten van het gebed is dat men zich in een reine staat bevind. Dit doet men door de woedoe. De middel waarmee gereinigd wordt is uiteraard rein water. In geval van afwezigheid dient men een andere prodecure te volgen, maar deze bewaren we nog voor een latere tijdstip inshaALLAH. De woedoe (kleine wassing) wordt gedaan naar het voorbeeld van de profeet Mohammed (vzmh).

"Wanneer de moslim zijn wassing verricht en zijn gezicht wast, dan vervallen alle zonden, die door zijn ogen zijn begaan, met het water ( of met de laatste druppel water). Wast hij zijn handen, dan vervallen alle zonden, die daarmee zijn begaan, met het water ( of met de laatste druppel water). Aldus verschijnt hij verschoond van zonden. Malik. De weg vd Moslim, deel 2, blz 64.

Een vers waaruit blijkt dat al Wudu of reiniging na een onreine staat verricht dient te worden ( Indien meer verzen enof overleveringen gewenst zijn dan zal dat tezijnertijd bi idni llah toegevoegd worden) :

Allah Zegt in al-Maa-idah: "O jullie die geloven! Wanneer jullie je voorbereiden op de Salaah, was dan jullie gezichten en jullie handen tot de ellebogen en wrijf over jullie hoofden en was jullie voeten tot de enkels. Indien jullie Djoenoeb (onreine staat: na seksuele gemeenschap, zaadlozing etc.) zijn, reinig jullie dan. En indien jullie ziek zijn, of op reis, of als een van jullie van het toilet gekomen is, of jullie hebben jullie vrouwen aangeraakt (in de vorm van geslachtsgemeenschap), en jullie kunnen geen water vinden: verricht dan tayammoem met schone aarde en wrijf ermee over jullie gezichten en over jullie handen..." [al-Maa’idah 5:6]





x Het opheffen vd staat van onreinheid
x Vervalling van de zonden begaan met de ledematen die gereinigd worden



Wanneer dien je de Wudu te verrichten of wat heft de staat van reinheid op ?


~> Ontlasting of urine.

~> Windjes.

~> Na een ‘stilstand van de mentale activiteit’ door

gekte,
bewusteloosheid,
bedwelming
diepe slaap

waarbij men niet voelt wat er uit zijn natuurlijke openingen vrijkomt.

~> Het aanraken van het geslachtsdeel

Extra aanvulling : Zie onderstaande citaat.

~> Het eten van kamelenvlees.



Citaat:
Origineel gepost door Khalid1980

Ten eerste:

Weet wel beste zuster dat daar 'ichtilaaf' (meningsverschillen) zijn:
Volgens ibn Taymiyyah, rahimoeAllah, en sheigh al-Albaani, rahimoeAllah, wordt je wudu alleen verbroken als het met wellust aangeraakt wordt en andere geleerden delen deze mening ook.

Ten tweede: je vergeet nog, misschien onbewust, het stromen van Madhy (prostaatafscheiding) of Wady (vloeisel dat uit het geslachtsdeel komt, na het urineren, zonder wellust) uit het geslachtsorgaan.
Toen de profeet, vrede zij met hem, werd gevraagd over Madhy zei hij: "hij wast zijn geslachtsdeel en verricht de wudu' (boecharie en moeslim)

17-03-2009, 11:51



Citaat door smeagel2:
lodo verbreek je alleen als je gaat schijten, plassen en vreemde mensen een hand geeft aangezien dit haraam is kun je moeilijk dan je lodo verbreken


17-03-2009, 15:31
Dus dat wil zeggen dat het je lodo niet verbreekt?