Bekijk volle/desktop versie : Het huwelijk begint bij het uitkiezen van de juiste partner?

Pagina's : [1] 2

03-04-2004, 20:54
Het huwelijk begint bij het uitkiezen van de juiste partner

Er zijn twee punten waar een vrouw op zou moeten letten bij het kiezen van een man:

· Zijn karakter

· Zijn geloof

Aboe hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalde dat de Profeet (vzmh) zei:

“Als een vrome man die goede manieren heeft zich met een vrouw wilt trouwen dan moet hij niet afgewezen worden want anders is er corruptie op de aarde” (Thirmidhi)

“Een vrouw wordt om vier redenen getrouwd: haar eigendommen, afstamming, schoonheid en haar godsdienst, Jullie kunnen maar beter de godsdienstigen trouwen, want anders zijn jullie verloren.”

( Al-Boechari: & Moeslim)

Volgens mij staat hier ook iets in over de eisen die aan de man wordt gesteld.

Gr.

Sofia

03-04-2004, 20:57

Tuurlijk..als die nie gelovig is dan moe ik er nix van wete.

03-04-2004, 20:59
Dank je voor je reactie. Hoe vind jij eigenlijk dat mensen zich hier gedragen naar elkaar toe?

gr. Sofia

03-04-2004, 21:01
Op deze forum?
ONZIN ONZIN EN NOG ES ONZIN

03-04-2004, 21:06

hHMM....jammer dat veel mensen niet zo over denken..luister meiden...ik ga binekort afspreken met me vriend..en ik ben bang dat hij maij niet wil door mijn uiterlijk..okeeyu..ik ben niet lelijk..maar ik bedoel meer....ik draag geen strakke t-shirts en korte rokjes..en strakke broeken je weet tog......zo ben ik egt niet..en zo wil ik ook niet zijn..ik draag geen hoofddoek..maar dit soort style...zou ik voor geen een miljoen..dragen...

hebben jullie misschien tips...ik wil voor dat ik m ontmoet....vertellen dat ik niet zo ben...en dat ik egt niet van plan ben om voor hem mezelf te veranderen....

Ik zou het erg vinden als hij dit niet accpeteert..want volgens mij wordt hij de ware..

03-04-2004, 21:08
De ware aanvaard u zoals u bent..
Zeg hem da jullie mekaar in jullie waarde moeten laten...
Is hij nie tevreden?? Dan is die u nie waard.

03-04-2004, 21:09
ewaaa i'm waiting.....x-)

03-04-2004, 21:10
Lieverd als hij jou niet accepteert zoals jij bent, dan is hij niet jouw ware.

Als jij de ware leert kennen, dan is hij blij dat hij jou heeft en zal voor je gaan.

Verander jezelf niet. Je kracht zit hem erin door jezelf te blijven.

Gr.

Sofia

03-04-2004, 21:13
hey bedankt sweety's

Kijk....me zus heeft al een paar keer afgesproken met haar vriend..en zij ging altijd in nette lange kleren..ze draagt ook nog geen hoofddoek..
maar dit keer vertelde ze aan mij..dat ie tege haar zei..dat ze volgende keer strakke kleren moet aantrekken..beetje sexy uitzien...want hij is het al genoeg....al die lnge kleren enzo.....ben bang dat me vriend ook zo gaat denke weetje....ik (zonder eigendunk) ben een mooi meisje gelukkig..zo ben ik geboren..schoonheid van Allah gekregen..en ben egt niet van pln om het te veranderen....ik ben blij met me zelf

Ik zal me best doen..en als hij toch een schop geeft aan het innerlijk en alleen oplet op het uiterlijk...dan zal ik hem maar een een schop laten voelen

Koess.Hajar

03-04-2004, 21:14
what a xxxx is mahram..!? :S

03-04-2004, 21:19
Mahram is een broer, vader

03-04-2004, 21:31

Citaat:
Origineel gepost door Abu_Aymane
Afspreken met een jongen is dat halal?

Een mahram is iemand als je vader of een volwassen broer die bij z'n volle verstand is.
Nee, we maken ons allemaal schuldig eraan vrees ik.

Gr.

Sofia

03-04-2004, 21:52

wat is er haram aan dan? kunne jullie dat misschien uitgebreid uitleggen..? t is tog niks andrs..dan elkaar kennen..of niet ?

Trouwens..ik ga nooit ver dan met elkaar...prate.that's it

03-04-2004, 21:54
Wanneer een man en vrouw alleen is dan is de duivel altijd de 3de persoon..
Is een hadith

03-04-2004, 21:58
tsjah oke..dat kan ik begrijpen.....

Pagina's : [1] 2