Bekijk volle/desktop versie : tortilla



14-03-2009, 22:04
Assalaam dames,

Wie heeft een recept van tortilla die van aardappel en eiren of met gehakt??

Weet niet hoe te maken.

Sokran.

14-03-2009, 22:20


ellousia heeft recept .. Succes !!

15-03-2009, 13:41
Ik doe het altijd zo:

Bak uitjes/wortel/kasbor of peterselie (evt andere groentjes kun je er ook bij doen). Dit bak ik in zonnebloemolie goed door, mag zelfs beetje aangebrand zijn. En dan kun je tegen het einde aan evt ook stukjes olijven erbij doen. Kruid dit allemaal ook en doe er zout bij.

Je schilt de aardappelen en snijdt ze in kleine blokjes, niet te klein ongeveer 1 bij 1 cm. En dit bak je in de frituurpan... moet nog niet helemaal gaar zijn.. en dan haal je dit eruit... in een grote kom meng je deze blokjes aardappelen en je groentjes goed door elkaar.. evt. wat zout toevoegen. En hier doe je dan 1 a 2 eitjes bij en doormengen....

Je doet dit dan in een ovenschaal en zo wordt het 1 geheel. Als de tortilla dan mooi bruin is haal je het uit de oven en ga je met een mes langs de zijkant zodat je het kunt omkiepen op een bord... Smakelijk, heerlijk...

15-03-2009, 13:43
sokran meid, ik ga het gelijk proberen.

15-03-2009, 15:04


Asalaam mou3alaykhoum


Als je paprika's(rode,groene en gele) ,ajuin,ma3knoes,zwarte peper gebruikt smaakt ie echt heerlijk!!!!Eerst alles samen bakken in aparte pan en dan eieren toevoegen (tot als alles afgekoeld is) en dan dit mengsel toevoegen aan je blokkjes aardappelen(die al gefrituurd zijn)

Asalaam