Bekijk volle/desktop versie : Waarom kijkt iedereen zo naar op tegen de Ghimaar...



Pagina's : [1] 2

14-03-2009, 20:52
[ Salaam moaleikoum,

Ik snap iets niet, zodra er iemand een Ghimaar draagt of wilt dragen dan krijg je meestal negatieve reacties te horen waarom eigenlijk?

SubhanALLAH we zijn toch allemaal MOSLIMS en ( willen ) doen wat van ons gevraagd wordt... en dan alsnog zulke negatieve reacties zowel over de Ghimaar , Abaya , Niqaab.... ]

14-03-2009, 21:00


Dat soort mensen moeten echt oppassen want ALLAH zegt:"dat is omdat ze haten wat ALLAH heeft neergezonden dus heeft hij hun daden vruchteloos gemaakt".1 van de vernietigers van iemands islaam is het haten van iets van de sunna of de quran en ook het spotten valt daaronder.

14-03-2009, 21:09
.. Salamou alaykoum khti ..

.. Alhamdoulilaah draag ik sinds een aantal jaar mijn hijaab ..
.. En ik ben blij te zien dat vele andere meisjes hem ook dragen maar werkelijk ik heb respect voor de meisjes/dames die een stapje verdergaan en besluiten hun niqaab/khimaar te dragen ..
.. Laatst kwam ik een aantal vrouwen tegen die de khimaar dragen .. Werkelijk maasha Allah .. moge Allah hun beschermen van al het kwaad ..
.. Mensen die daarover een negatieve reactie hebben, weten niet wat het werkelijk inhoudt om een khimaar te dragen .. Onvoldoende imaan zal als gevolg hebben dat ze er negatieve reacties op geven ..
.. Moge Allah hun zonden vergeven en hun behoeden en in Zijn rechte pad laten lopen ..

.. Nogmaals respect voor de mouslima's onder ons die al khimaar/niqaab dragen ! ..


.. Nour_el_Islam ..

14-03-2009, 21:12
Ik vind het juist mooi om te zien! Vind het heel knap en het staat zo ontzettend goed bij ze! Ik snap niet dat mensen zo negatief kunnen reageren. Leef en laat leven.

14-03-2009, 21:14


jaloezie...

14-03-2009, 21:16
Wat een gezeur. Laat iedereen toch gewoon de kleding dragen waar die gelukkig van wordt.

14-03-2009, 21:20
voor wat betreft hoe ik als niet-Moslim dit soort zaken in het straatbeeld bezie:

Als je als niet-Moslim gewoon alle niqaabs, chadors, hidjaabs, broeken boven de enkels, baarden, tulbanden, takchita's, djellaba's en weet ik niet allemaal nog meer gewoon als "klederdracht" ziet hoef je je verder nergens druk om te maken. Net als nonnen, paters, Urker vissers, Spakenburgse ladies, Rastafari, Surinaamse Kotomissies, Hindoestanen, Sikhs, Hare Krishna, Gothics etc. etc. etc.

Zou iedere niet-Moslim moeten doen, tenminste zo zie ik het

14-03-2009, 21:28

Citaat door Feloesa22:
[ Salaam moaleikoum,

Ik snap iets niet, zodra er iemand een Ghimaar draagt of wilt dragen dan krijg je meestal negatieve reacties te horen waarom eigenlijk?

SubhanALLAH we zijn toch allemaal MOSLIMS en ( willen ) doen wat van ons gevraagd wordt... en dan alsnog zulke negatieve reacties zowel over de Ghimaar , Abaya , Niqaab.... ]



wa alaikoumou salaam wa rahmatullaah

Maakt niet wat je draagt of wat je doet, mensen zullen altijd praten/klagen over jou. Zo zitten we nu eenmaal in elkaar. Gewoon vriendelijk terug reageren.

Het is beter om je te concentreren op je eigen intentie en eigen redenen, en je niet bezig te houden met het behagen van mensen rondom jou die jouw zonder de wil van Allah sowieso geen kwaad kunnen aandoen.

14-03-2009, 21:30

Citaat door el_mar:
voor wat betreft hoe ik als niet-Moslim dit soort zaken in het straatbeeld bezie:

Als je als niet-Moslim gewoon alle niqaabs, chadors, hidjaabs, broeken boven de enkels, baarden, tulbanden, takchita's, djellaba's en weet ik niet allemaal nog meer gewoon als "klederdracht" ziet hoef je je verder nergens druk om te maken. Net als nonnen, paters, Urker vissers, Spakenburgse ladies, Rastafari, Surinaamse Kotomissies, Hindoestanen, Sikhs, Hare Krishna, Gothics etc. etc. etc.

Zou iedere niet-Moslim moeten doen, tenminste zo zie ik het


Er is wel altijd iets op aan te merken. Mensen moeten gewoon dragen waarin zij zich goed voelen. Al loopt iemand met een zak over z'n hoofd. Als hij/zij zich daarin op-en-top voelt, then what do you care? (niet 'you' als in jij, maar mensen in 't algemeen)

Ps; Funny, dat je als niet-moslim wel al die de arabische benamingen voor clothing kent.

14-03-2009, 21:35

Citaat door el_mar:
voor wat betreft hoe ik als niet-Moslim dit soort zaken in het straatbeeld bezie:

Als je als niet-Moslim gewoon alle niqaabs, chadors, hidjaabs, broeken boven de enkels, baarden, tulbanden, takchita's, djellaba's en weet ik niet allemaal nog meer gewoon als "klederdracht" ziet hoef je je verder nergens druk om te maken. Net als nonnen, paters, Urker vissers, Spakenburgse ladies, Rastafari, Surinaamse Kotomissies, Hindoestanen, Sikhs, Hare Krishna, Gothics etc. etc. etc.

Zou iedere niet-Moslim moeten doen, tenminste zo zie ik het




Jij verwoordt het precies zoals ik het ook bedoelde.

Vroeger had je in Amsterdam een man in de binnenstad rondlopen, en die kleedde zich uitsluitend in oranje crepepapier. Hij noemde zichzelf een "levend kunstwerk". Het zal me werkelijk wordt wezen waar iemand zich in hult. Ze krijgen van mij allemaal voorrang bij het oversteken op het zebrapad.

14-03-2009, 21:37

Citaat door DimeQ:
Er is wel altijd iets op aan te merken. Mensen moeten gewoon dragen waarin zij zich goed voelen. Al loopt iemand met een zak over z'n hoofd. Als hij/zij zich daarin op-en-top voelt, then what do you care? (niet 'you' als in jij, maar mensen in 't algemeen)

Ps; Funny, dat je als niet-moslim wel al die de arabische benamingen voor clothing kent.


ik draai al een tijdje mee in het Moslimse jargon en leer snel
je hebt helemaal gelijk, mensen moeten dragen waar ze zich goed bij voelen en anderen moeten daar niet zoveel commentaar op hebben.

14-03-2009, 21:38

Citaat door el_mar:
ik draai al een tijdje mee in het Moslimse jargon en leer snel
je hebt helemaal gelijk, mensen moeten dragen waar ze zich goed bij voelen en anderen moeten daar niet zoveel commentaar op hebben.


Aha, well that explains everything..

14-03-2009, 21:38



Citaat door _Lourdes_:
Jij verwoordt het precies zoals ik het ook bedoelde.

Vroeger had je in Amsterdam een man in de binnenstad rondlopen, en die kleedde zich uitsluitend in oranje crepepapier. Hij noemde zichzelf een "levend kunstwerk". Het zal me werkelijk wordt wezen waar iemand zich in hult. Ze krijgen van mij allemaal voorrang bij het oversteken op het zebrapad.


Precies. Die man heet Fabiola trouwens en leeft nog en loopt nog steeds zo rond als "levend kunstwerk".
Moet ie inderdaad lekker zelf weten.

14-03-2009, 21:42

Citaat door el_mar:
Precies. Die man heet Fabiola trouwens en leeft nog en loopt nog steeds zo rond als "levend kunstwerk".
Moet ie inderdaad lekker zelf weten.



14-03-2009, 21:47

Citaat door dustismybed:


ja ik kan het ook niet helpen hij noemt zich zo ...

Pagina's : [1] 2