Bekijk volle/desktop versie : Het liefst gaf ik geen bruiloft...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

14-03-2009, 17:23
Omdat je het in feite niet voor jezelf doet, maar voor anderen..om ze zo te plezieren.

En uiteindelijk mag je maanden nog aanhoren hoe slecht het eten niet was en hoe lelijk de bruid wel niet was opgemaakt en al die rotzooi

Ik had het nog met mijn moeder over, maar ze wil me mijn zin niet geven.
Een bruiloft is volgens haar dé manier om getuigen te hebben...
Is er hier dan geen ander alternatief voor?

14-03-2009, 17:25


Ik wil een bruiloft geven om te laten zien hoe gelukkig ik met myn "man: ben.
en het gewoon te vieren met iedereen om me heen die ik ken en waar ik veel dingen hebben meegemaakt.

tenslotte moet het van je geloof dus ja,

14-03-2009, 17:26

Citaat door Tamazight__01:
Ik wil een bruiloft geven om te laten zien hoe gelukkig ik met myn "man: ben.
en het gewoon te vieren met iedereen om me heen die ik ken en waar ik veel dingen hebben meegemaakt.

tenslotte moet het van je geloof dus ja,


Moet het??

14-03-2009, 17:28

Citaat door Tamazight__01:
Uh ja.?


Heb je daar een daliel voor?

14-03-2009, 17:30


Het staat in de koraan. maar hb geen zin om te zoeken

14-03-2009, 17:34

Citaat door Tamazight__01:
Het staat in de koraan. maar hb geen zin om te zoeken


Je bent toch al getrouwd als je dat op papier bent? Wat doet een bruiloft daar toe op aan of af?

Het zou kunnen dat ik het mis heb, maar zo denk ik er over totdat iemand me van het tegendeel zou kunnen bewijzen?

14-03-2009, 17:34

Citaat door RiffianWarrior:
Omdat je het in feite niet voor jezelf doet, maar voor anderen..om ze zo te plezieren.

En uiteindelijk mag je maanden nog aanhoren hoe slecht het eten niet was en hoe lelijk de bruid wel niet was opgemaakt en al die rotzooi

Ik had het nog met mijn moeder over, maar ze wil me mijn zin niet geven.
Een bruiloft is volgens haar dé manier om getuigen te hebben...
Is er hier dan geen ander alternatief voor?



doe hoe ik het ga doen....

koop een aantal schapen....slacht ze...laat je man naar de moskee gaan met je vader en voedt ze....genoeg getuigen die dan weten dat jullie getrouwd zijn aangezien de mannen het toch doorgeven aan hun vrouwen en zo gaat het maar door

ik zou wel een klein feestje geven voor jezelf....

14-03-2009, 17:35
Het is goed om het met anderen te delen. Maar hoe dat tegenwoordig gaat is niet de bedoeling.

14-03-2009, 17:36

Citaat door lievemocro_18:
doe hoe ik het ga doen....

koop een aantal schapen....slacht ze...laat je man naar de moskee gaan met je vader en voedt ze....genoeg getuigen die dan weten dat jullie getrouwd zijn aangezien de mannen het toch doorgeven aan hun vrouwen en zo gaat het maar door

ik zou wel een klein feestje geven voor jezelf....


Wollah, dat is wel een idee!

Zo dadelijk even aan mijn ma voorleggen...

14-03-2009, 17:38

Citaat door PaRaSoNiCa:
Het is goed om het met anderen te delen. Maar hoe dat tegenwoordig gaat is niet de bedoeling.


Het is wel oke, dat weet ik ook wel, maar laten we eerlijk wezen...
Meer dan de helft van de uitgenodigden heb je nooit gezien/gesproken...maar omdat ze ons ooit hebben uitgenodigd voor een feest, moeten wij dat nu ook doen...

En dan heb je nog van die meiden die je absoluut niet kan uitstaan en omgekeerd ook...die zullen je de hele dag observeren in de hoop dat je een blunder maakt die ze de rest van hun leven nog door kunnen vertellen...

14-03-2009, 17:52

Citaat door RiffianWarrior:
Omdat je het in feite niet voor jezelf doet, maar voor anderen..om ze zo te plezieren.

En uiteindelijk mag je maanden nog aanhoren hoe slecht het eten niet was en hoe lelijk de bruid wel niet was opgemaakt en al die rotzooi

Ik had het nog met mijn moeder over, maar ze wil me mijn zin niet geven.
Een bruiloft is volgens haar dé manier om getuigen te hebben...
Is er hier dan geen ander alternatief voor?

binnen de is islam is bruiloft niet verplicht, dus ik snap de hele heisa niet erover


en inderdaad, het gaat om jullie, niet om de gasten

14-03-2009, 17:59

Citaat door ADHDtje:
binnen de is islam is bruiloft niet verplicht, dus ik snap de hele heisa niet erover


en inderdaad, het gaat om jullie, niet om de gasten


Skippen die over-the-top bruiloften...

Ik snap ook niet dat mensen dan ook maanden van tevoren aan het bedenken zijn welke jurken ze gaan dragen, welke catering voor het eten zou moeten zorgen etc.

En dat allemaal voor 1 dag! Het kan niet gekker worden.

Je kunt beter armen gaan voeden of zakaat uitgeven, instead of the usual poespas...

14-03-2009, 18:10


bruiloft feest geven binnen de islam is niet verplicht ,sterker nog hoe tegenwoordig het gevierd wordt door de meeste is een dwaling..........

je dient walima te geven om het te vieren met je familie en vrienden

14-03-2009, 18:15
me een echte tanjaouia kan dit dus echt niet maken dan krijg ik zware problemen hahaha en bovendien vind ik bruilofden altjd super

14-03-2009, 18:16

Citaat door Tamazight__01:
Het staat in de koraan. maar hb geen zin om te zoeken



ga niet iets zeggen waar je niets van af weet...want er staat nergens in de koran dat je een mega feest moet geven...subhannallah als je iets zegt geef dan een bewijs erbij

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6