Bekijk volle/desktop versie : Wist je dat jinn's mensen kunnen bezetten en zelfs kunnen doden?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

13-03-2009, 21:00

'Abd-Allaah ibn al-Imaam Ahmad zei: ''Ik zei tegen mijn vader dat er mensen zijn die claimen dat jinn's niet het lichaam van een mens kunnen overnemen'' En hij zei tegen mij: ''O mijn kind, zij liegen, want een jinn kan zelfs praten met de tong van iemand die op zijn sterfbed ligt''[Zie Majmoo' Fataawa Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah, 19/12 Hij heeft het zelfde gezegt in Fataawa Blz. 276, 277]

Shaykh 'Abd-Allaah ibn Jibreen zei: ''Het is mogelijk voor jinn's om mensen te vermoorden, zoals ze Sa'd ibn 'Ubaadah hebben gedood, omdat hij ging plassen in een grot waar de jinn's leefden, En zij zeiden ''Wij hebben de leiders van Khazraj Sa'd ibn 'Ubaadah, Wij beschoten hem met een pijl en we misten zijn hart niet''. [Zie Manaar al-Sabeel, 2/88. De hadith als Saheeh verklaard door al-Albaani in al-Irwaa', 6/150, no. 1709]


13-03-2009, 21:01


SubhanAllah.

13-03-2009, 21:01
Ja dat wist ik.

13-03-2009, 21:11
Je kunt niet doodgaan als de adjal niet verlopen is. Dus ik kan de link ermee niet leggen? Kan iemand me ermee helpen?

13-03-2009, 21:24



Citaat door cengizhan:
Je kunt niet doodgaan als de adjal niet verlopen is. Dus ik kan de link ermee niet leggen? Kan iemand me ermee helpen?




Wat is adjal?

14-03-2009, 21:21
Levenstermijn. Allah zegt:
Wa ma kena linafsin en temoete illa bi idnillahi kitaban muaccala
En de dood zal niet komen totdat Allah deze voor jullie heeft bepaald/vastgesteld.

14-03-2009, 21:23

Citaat:
Shaykh 'Abd-Allaah ibn Jibreen zei: ''Het is mogelijk voor jinn's om mensen te vermoorden, zoals ze Sa'd ibn 'Ubaadah hebben gedood, omdat hij ging plassen in een grot waar de jinn's leefden, En zij zeiden ''Wij hebben de leiders van Khazraj Sa'd ibn 'Ubaadah, Wij beschoten hem met een pijl en we misten zijn hart niet''. [Zie Manaar al-Sabeel, 2/88. De hadith als Saheeh verklaard door al-Albaani in al-Irwaa', 6/150, no. 1709]
Dit wist ik niet, Djzaaki Allaah.

14-03-2009, 21:24

Citaat door cengizhan:
Levenstermijn. Allah zegt:
Wa ma kena linafsin en temoete illa bi idnillahi kitaban muaccala
En de dood zal niet komen totdat Allah deze voor jullie heeft bepaald/vastgesteld.



Tuurlijk als Allaah wilt en iedereen gaat op verschillende manieren dood. Bijv..De een word vermoord door een djin en de ander gaat dood in zijn slaap.

14-03-2009, 21:25

Citaat door Scarf:
Dit wist ik niet, Djzaaki Allaah.



Wa iyaaki

14-03-2009, 21:28
Dat komt er van als je geen dua zegt als je in een grot plast.
En ja, kan gebeuren pas op voor je onwetendheid.

15-03-2009, 18:50
Maar is er een daliel die 100% bewijst dat de djin de mens kan overnemen of doden? Ik weet niet wie er van jullie oesoel oeddien en oesoel oel hadith heeft gehad? Ik ken wel een beetje de basis ervan. De bewijzen die door jou gegeven zijn (#1) is namelijk niet een daliel die wij mogen nemen. (uitleg kan ik geven als je wilt maar is wel wat ingewikkelder).

26-03-2009, 14:30

Citaat door cengizhan:
Maar is er een daliel die 100% bewijst dat de djin de mens kan overnemen of doden? Ik weet niet wie er van jullie oesoel oeddien en oesoel oel hadith heeft gehad? Ik ken wel een beetje de basis ervan. De bewijzen die door jou gegeven zijn (#1) is namelijk niet een daliel die wij mogen nemen. (uitleg kan ik geven als je wilt maar is wel wat ingewikkelder).

أَمْ يَقُولُ& #1608;نَ بِهِ جِنَّة&#161 2; ۚ بَلْ جَاءَهُ& #1605;ْ بِالْحَ& #1602;ِّ وَأَكْث& #1614;رُهُمْ لِلْحَق& #1616;ّ كَارِهُ& #1608;نَ .
Or do they say, "He is possessed"? Nay, he has brought them the Truth, but most of them hate the Truth. (23:70)
Possessed betekend bezeten.

26-03-2009, 14:32



Citaat door cengizhan:
Je kunt niet doodgaan als de adjal niet verlopen is. Dus ik kan de link ermee niet leggen? Kan iemand me ermee helpen?

uuh als je door een djin om t leven bent gekomen dan was dat je ajjal nietwaar?

26-03-2009, 14:33

Citaat door Hicham4679:
Dat komt er van als je geen dua zegt als je in een grot plast.
En ja, kan gebeuren pas op voor je onwetendheid.

hahaha of in je toilet

als je geen du3a opzegt

26-03-2009, 14:35
Kan een Djinn het lichaam van een mens overnemen?

Vraag:

Bestaan er bewijzen dat een Djinn het lichaam van een mens kan overnemen?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, diens familie en metgezellen.

Er zijn hiervoor zowel bewijzen te vinden in de Koran als in de Soennah. Zo zegt Allah in de Koran (interpretatie van de betekenis):

“Degenen die van rente eten zullen niet anders opstaan dan degene die opstaat en door de satan tot bezetenheid is geslagen.”
(Soerat al-Baqarah:275)

Ibnoe Kathier zegt in zijn uitleg van dit vers: “Zij (die van rente eten) zullen op de Dag des Oordeels opstaan uit hun graven zoals een bezetene opstaat wanneer de Djinn in hem is gevaren.”

Ook heeft de Profeet (vrede zij met hem) gezegd:

“De duivel stroomt door de mens zoals het bloed (door de aderen) stroomt.”
(Al-Djaamic As-Sahieh)

Al-Imam Aboe Hassan al-Ashacarie schrijft in zijn boek Maqaalatoe Ahl us-Soennati wal Djamaacah: “Ahl us-Soennati wal Djamaacah zijn van mening dat de Djinn in het lichaam van een persoon kan kruipen.” Als bewijs voor deze uitspraak werd door hem het voorgenoemde vers aangehaald.

cAbdoellah ibnoe Ahmad ibnoe Hanbal heeft gezegd: “Op een dag vroeg ik mijn vader: ,,Sommige mensen beweren dat een Djinn niet in staat is om het lichaam van een mens binnen te gaan.” Hierop antwoordde hij: “Oh mijn zoon, degene die dit zegt, de duivel (heeft hem misleid) en spreekt via zijn tong.”

Ook hebben Ahmad en al-Bayhaqi overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) op een dag een bezeten kind passeerde en riep:

“Treedt naar buiten, O vijand van Allah.” In een andere overlevering zei hij (vrede zij met hem): “Treedt naar buiten, O vijand van Allah, ik ben de Boodschapper van Allah.”

De bewijzen dat de Djinn een mens kan binnengaan zijn te vinden in de Koran en de Soennah. Dit is de mening die door Ahl us-Soennati wal Djamaacah wordt gehanteerd. Daarnaast wordt dit ook door de realiteit en het verstand bevestigd. Wij ontkennen echter niet dat er ook andere aanleidingen kunnen zijn voor hersenletsel, depressie, inzinking en dergelijke.

Sheikh Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
Madjmoec Fataawaa wa Rasaa’il, boekdeel 1, hoofdstuk: ‘Djinn’

bron: http://www.al-yaqeen.com

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7