Bekijk volle/desktop versie : Depressieve schutter Winnenden kondigde daad aan .



12-03-2009, 15:38
WAIBLINGEN - De schutter die woensdag een bloedbad aanrichtte op een school in Winnenden bij Stuttgart had zijn daad via een internetchat aangekondigd. De 17-jarige jongen was vorig jaar enige tijd onder psychiatrische behandeling wegens depressies. Dit zei de minister van Binnenlandse Zaken van Baden-Württemberg, Herbert Rech, donderdag op een persconferentie.



De minister van binnenlandse minister van de Duitse deelstaat Baden-Würtemberg gebaard naar iemand vlak voordat de persconferentie begon .


In een internetchat in de nacht voorafgaande aan zijn daad liet hij een 16-jarige Beierse jongen met de voornaam Bernd weten dat hij de wereld waarin hij leefde beu was en er genoeg van had altijd door iedereen te worden uitgelachen. Hij zei letterlijk: "Men ziet gewoon mijn potentieel niet."

Hij liet verder op de chatsite aan de jongen weten dat hij wapens thuis had en dat hij de vogende ochtend wel eens even naar zijn oude school zou gaan om zich op passende wijze te wreken voor het feit dat men hem altijd links had laten liggen en zo genegeerd had. Letterlijk zei hij: „Ik meen het serieus, Bernd, ik heb wapens hier en ik ga morgen vroeg naar mijn oude school en maar eens op niveau grillen”

Hij zei daarbij: "Hou de naam van de plaats maar in de gaten: Winnenden."

Hij eindigde de chat met de mededeling dat alles hetgeen hij daarvoor gezegd had één grote grap was en natuurlijk niet serieus moest worden genomen en dat de jongen dus niet naar de politie hoefde te stappen om van een en ander melding te maken.

Daarop besloot de Beierse jongen dan ook niets door te geven aan de politie. Maar toen de jongen hoorde van de daad van Tim Kretschmer vertelde hij zijn vader onmiddellijk over de chat die hij de avond voor de daad met Tim gehad had...
Bron: Telegraaf.nl

Schietpartij op Duitse school
Bij een schietpartij op een Duitse school zijn 16 doden en meerdere gewonden gevallen.


Twaalf van de slachtoffers vielen op een middelbare school nadat de schutter het vuur had geopend. De dader is een oud-leerling van de school. Tijdens zijn vlucht schoot de 17-jarige schutter ook nog een tuinman en twee voorbijgangers neer. Zelf is hij tijdens een vluchtpoging.omgekomen in een supermarkt.


De dader vluchtte na het bloedbad op de school met een auto naar de plaats Wendlingen.

12-03-2009, 15:39


Vreselijk is dit zeg. Tegenwoordig zijn kinderen nergens veilig meer.