Bekijk volle/desktop versie : Geslachtsbepaling weten tijdens zwangerschap Haram of niet?



Pagina's : [1] 2

12-03-2009, 10:52


Ik hoor verschillende verhalen over of je van te voren mag weten wat het geslacht is van je kind?de een zegt is Haram de ander weer niet. Ik wil dit graag weten en met bewijs ervan.

Wie kan dat hier plaatsen aub?

12-03-2009, 10:56


Je moet je afvragen waarom zou het niet mogen??
Alhamdoelialh bestaat nu de apparatuur daarvoor, en ze kijken gewoon nar binnen en zien wat het is en vertellen dat, het is geen voorspelling ofzo.

12-03-2009, 11:20

Citaat door Tulpje_:
Je moet je afvragen waarom zou het niet mogen??
Alhamdoelialh bestaat nu de apparatuur daarvoor, en ze kijken gewoon nar binnen en zien wat het is en vertellen dat, het is geen voorspelling ofzo.



ja zo dacht ik er dus ook over maar omdat ik sommige mensen tegen mij zeggen dat het haram is wil ik het zeker weten.

12-03-2009, 11:21

Citaat door Saruwatari:
Waarom neem je zelf het initiatief niet.. Fuck wat iedereen doet en hou het een verassing.. Das toch veel mooier dan weten wat het gaat worden??

Als je het al weet dan is er niets meer aan, vind ik.


Ikwil het juist wel graag weten

12-03-2009, 11:23


ik heb ooit deze vraagstelling gehoord op Iqra. Het antwoord luidde: het geslacht is al bepaald door Allah swt dus zo'n pretecho om t geslacht te achterhalen kan totaal geen kwaad omdat het Qadar Allah niet in de weg staat. Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr en succes met de zwangerschap!

12-03-2009, 11:27

Citaat door Saruwatari:
Wat is de reden daarvan?

Ik kan nu al weten dat jij een slechte moeder bent.



en jij bent lelijk

12-03-2009, 11:27

Citaat door Saruwatari:
Wat is de reden daarvan?

Ik kan nu al weten dat jij een slechte moeder bent.


waar baseer je dat op? Omdat ik het wil weten?
Nou ik weet niet of jij vader bent maar als je op deze manier al oordeelt over mensen dan heb ik medelijden met je kinderen en je vrouw!!

12-03-2009, 11:28

Citaat door romance:
ik heb ooit deze vraagstelling gehoord op Iqra. Het antwoord luidde: het geslacht is al bepaald door Allah swt dus zo'n pretecho om t geslacht te achterhalen kan totaal geen kwaad omdat het Qadar Allah niet in de weg staat. Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr en succes met de zwangerschap!



Thanks meid!

12-03-2009, 15:19

Citaat door Saruwatari:
Dat staat al in mijn profiel.



Jij kan niet wachten totdat je het geslacht van het kind weet.. 9 maanden lang ga je het kind dragen, iets wat heel erg speciaal is en wat het wachten zeker waard is.

Jij bent daar ongeduldig in en dat is een slechte zaak.


Dat ik wil weten of het een jongen of meisje wordt heeft niks te maken met dat iemand een slechte moeder wordt. Wat heeft het er mee te maken dat ik 9 maanden het kind draag en ik dan alsnog wil weten wat het wordt. Kijk als het haram is zou ik het niet doen maar als het halal is om te weten dan doe ik dat ook. En dat zegt dan al genoeg. Als iets mag in de Islam wie ben jij dan om daar over te oordelen. Maar ja ik heb echt medelijden met de vrouw die jij zal krijgen of die je al hebt, want een man die zo praat als hoe jij dat doet die zou niemand willen..andere veroordelen getver maar ja ga er niet eens meer op in want dit was niet de bedoeling van mijn topic. Ik wil met deze topic alleen bewijsvoering hebben of het halal of haram is om het te weten. Verder heb ik jou mening niet nodig!!

12-03-2009, 16:44
Het is toch veel leuker om het bij de bevalling te weten?

12-03-2009, 16:55
Ik heb het wel eerder laten nakijken en vond het leuk om te weten...
is totaal niks mis mee....kan je .e.e.a. voorbereiden

het is ieder voor zich, iedereen denkt er anders over.. maar het is absoluut niet haram...

succes,.. wa salaam..


13-03-2009, 08:55

Citaat door Saruwatari:
Hier is je antwoord, dus sluiten deze topic.



Nou ondanks dat ik je een apart geval vind toch bedankt voor het antwoord.

13-03-2009, 08:59


Ik vind dat zooooooo raar he, zoals eerder gezegd het is toch geen voorspelling. Alsof het geslacht nog kan veranderen ofzo nadat je hebt gekeken. Het staat al lang vast. Echt onzin dat het haram is. Mijn ex wilde het ook niet weten, was volgens hem haram nou hij had mooi pech want in mijn ogen is het absoluut niet haram en ik wilde het weten. Dus ik zei tegen hem ga maar weg want ze gaat het nu zeggen. Loopt ie weg en nog geen 10 sec later was hij bijgedraait.

13-03-2009, 09:36
Maar weet je hoeveel misverstanden daaruit ontstaan??

13-03-2009, 09:49

Citaat door Tulpje_:
Je moet je afvragen waarom zou het niet mogen??
Alhamdoelialh bestaat nu de apparatuur daarvoor, en ze kijken gewoon nar binnen en zien wat het is en vertellen dat, het is geen voorspelling ofzo.

precies! Het is er al en bestaat al het is niet in de toekomst kijken dat zou wel haram zijn of zelf geslacht bepalen dmv zaadjes selecteren in het ziekenhuis

Pagina's : [1] 2