Bekijk volle/desktop versie : Iraakse schoenengooier krijgt drie jaar cel



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

12-03-2009, 10:48
Iraakse schoenengooier krijgt drie jaar cel

Uitgegeven: 12 maart 2009 10:00
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 10:23
BAGDAD - Een rechtbank in Bagdad heeft donderdag de Iraakse journalist die zijn schoenen naar de toenmalige Amerikaanse president George W. Bush gooide, wegens geweldpleging veroordeeld tot drie jaar cel.

De journalist Muntazer al-Zaidi (30) gooide zijn schoenen naar Bush, toen die in december op bezoek in Irak was.

Het gooien van schoenen is een grove belediging in veel Arabische landen. Zaidi werd op slag een beroemdheid en de beelden van de wegduikende Bush zijn overal talrijke keren herhaald op televisie.

Zaidi had maximaal vijftien jaar cel kunnen krijgen wegens agressie tegen een staatshoofd dat het land bezoekt.

Link

12-03-2009, 11:12


Dat komt ervan als je regels overtreed, al was het Bush en verdient hij het, maar als iedereen met schoenen gaat gooien naar mensen die ze niet mogen dan zal er alleen chaos heersen.

12-03-2009, 11:14
Het goeien van een schoen naar bush is inderdaad vele malen schandaliger dan het gooien van bommen, fosforgranaten en verarmd uranium munitie naar onschuldige mannen, vrouwen en kinderen, of het bezetten van een land van een ander, en die ander vernederen, doden, martelen, en opsluiten.

Het zou verboden moeten worden.

12-03-2009, 11:17
Daar gaat het niet om, dat Bush dat heeft laten doen en toevallig een erg gehaat persoon is, is wat anders.

Als iedereen naar mensen die ze niet mogen schoenen of wat anders gooien, wat gebeurt er dan? Stel dat op de plaats van Bush je vader stond...iemand heeft een reden om schoen te gooien naar hem....het is wel jouw vader...jij zelf zou zeggen afmaken die gozer...levenslang geven enz....probeer ook van ander kant te bekijken

nogmaals, van mijn kant verdient hij erger dan een schoen, maar zo werkt het niet.

12-03-2009, 11:22



Citaat door Mr.Palestine:
Daar gaat het niet om, dat Bush dat heeft laten doen en toevallig een erg gehaat persoon is, is wat anders.

Als iedereen naar mensen die ze niet mogen schoenen of wat anders gooien, wat gebeurt er dan? Stel dat op de plaats van Bush je vader stond...iemand heeft een reden om schoen te gooien naar hem....het is wel jouw vader...jij zelf zou zeggen afmaken die gozer...levenslang geven enz....probeer ook van ander kant te bekijken

nogmaals, van mijn kant verdient hij erger dan een schoen, maar zo werkt het niet.


Vind je 3 jaar niet een beetje heel overdreven voor 'het gooien van een schoen' ?

12-03-2009, 11:24
Drie jaar in een gevangenis daar?

Damn. Dat is de hel !

12-03-2009, 11:27

Citaat door Mr.Palestine:
Daar gaat het niet om, dat Bush dat heeft laten doen en toevallig een erg gehaat persoon is, is wat anders.

Als iedereen naar mensen die ze niet mogen schoenen of wat anders gooien, wat gebeurt er dan? Stel dat op de plaats van Bush je vader stond...iemand heeft een reden om schoen te gooien naar hem....het is wel jouw vader...jij zelf zou zeggen afmaken die gozer...levenslang geven enz....probeer ook van ander kant te bekijken

nogmaals, van mijn kant verdient hij erger dan een schoen, maar zo werkt het niet.


de werkelijkheid ligt een beetje ver van jou af volgens mij.
Kijk maar anders naar Gaza, Irak, en misschien Iran de volgende.. voor je nog meer onzin uitkraamt straks.

12-03-2009, 11:28

Citaat door THE_WHAT:
Vind je 3 jaar niet een beetje heel overdreven voor 'het gooien van een schoen' ?


Ze hebben regels daarvoor, die zijn bekend en een persoon die weet dat als hij het doet hij max 15 jaar kan krijgen, moet wel nadenken voor hij wat doet...dus is 3 jaar zelfs weinig...en nogmaals kijk niet naar het feit dat Bush de schoen kreeg, maar gewoon een leider van een ander land, kijk ook niet naar wat voor dingen hij heeft gedaan... je doet dat niet..PUNT.....dit keer is het iemand die we niet mogen, ander keer is het iemand die we mogen dan zie je ons het tegenovergesteld zeggen van wat we nu zeggen.

Ik respecteer die man, maar hij moet voor zijn daad gestraft worden.

Als jij weet dat je een vette boete moet betalen als je je ID niet bijdehand hebt, overdreven of niet....het zijn de regels...straf krijgen is nooit leuk.

12-03-2009, 11:30

Citaat door lotfi1:
de werkelijkheid ligt een beetje ver van jou af volgens mij.
Kijk maar anders naar Gaza, Irak, en misschien Iran de volgende.. voor je nog meer onzin uitkraamt straks.



Gozer, het gaat niet over het feit of het oorlogsgebied is of niet...ze proberen( of jij het leuk vindt of niet) een land op te bouwen, met wetten..orde handhaven etc....en mensen die dat soort dingen doen verdienen straf...anders komen ze nooit vooruit...dan gaat iedereen de smoes gebruiken van ik zit in oorlog dus ik mag regels overtreden...gebruik je hersens en ga niet met je gevoel oordelen.

12-03-2009, 11:30
Mensen ontvangen drie jaar voor doodslag... die schoen was niet eens raak en als die schoen raak was... dan was het een blauwe plek die na 1 week als voorbij zou zijn.

12-03-2009, 11:32

Citaat door nowi:
Mensen ontvangen drie jaar voor doodslag... die schoen was niet eens raak en als die schoen raak was... dan was het een blauwe plek die na 1 week als voorbij zou zijn.


In NL krijgen ze idd niks voor doodslag, ze krijgen zelfs een hoteletje met alle luxe.

12-03-2009, 11:36

Citaat door Mr.Palestine:
In NL krijgen ze idd niks voor doodslag, ze krijgen zelfs een hoteletje met alle luxe.





Ben benieuwd wat voor categorie hotels jij bezoekt ?

hotel ?!?

12-03-2009, 11:37



Citaat door Mr.Palestine:
Ze hebben regels daarvoor, die zijn bekend en een persoon die weet dat als hij het doet hij max 15 jaar kan krijgen, moet wel nadenken voor hij wat doet...dus is 3 jaar zelfs weinig...en nogmaals kijk niet naar het feit dat Bush de schoen kreeg, maar gewoon een leider van een ander land, kijk ook niet naar wat voor dingen hij heeft gedaan... je doet dat niet..PUNT.....dit keer is het iemand die we niet mogen, ander keer is het iemand die we mogen dan zie je ons het tegenovergesteld zeggen van wat we nu zeggen.

Ik respecteer die man, maar hij moet voor zijn daad gestraft worden.

Als jij weet dat je een vette boete moet betalen als je je ID niet bijdehand hebt, overdreven of niet....het zijn de regels...straf krijgen is nooit leuk.


De wet moet inderdaad gerespecteerd worden, daarin kan ik je volgen maar de strafmaat is toch veel te hoog? Hij had Bush hooguit een blauw oog kunnen bezorgen, daarvoor moet je toch geen 3 jaar zitten.

12-03-2009, 11:41

Citaat door Mr.Palestine:
Gozer, het gaat niet over het feit of het oorlogsgebied is of niet...ze proberen( of jij het leuk vindt of niet) een land op te bouwen, met wetten..orde handhaven etc....en mensen die dat soort dingen doen verdienen straf...anders komen ze nooit vooruit...dan gaat iedereen de smoes gebruiken van ik zit in oorlog dus ik mag regels overtreden...gebruik je hersens en ga niet met je gevoel oordelen.


Irak opbouwen?? Ik heb het je al eerder gezegd. De werkelijheid ligt ver van jou vandaan.

Vergeet niet dat onder saddam, Irak de meest ontwikkelde land in het midden-oosten was. met de beste ziekenhuizen en universiteiten.

12-03-2009, 11:43

Citaat door lotfi1:

Vergeet niet dat onder saddam, Irak de meest ontwikkelde land in het midden-oosten was. met de beste ziekenhuizen en universiteiten.


.. en het uitmoorden van volkeren

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10