Bekijk volle/desktop versie : Bemoeizuchtige schoonmoeder...



11-03-2009, 13:51

Citaat door 19ultimate88:
Hoi allemaal,

Ik heb een schoonmoeder waar ik steeds gekker van wordt. Het begon allemaal heel leuk en aardig maar steeds meer kreeg ik in de gaten hoezeer zij controle probeert te houden over mijn vriends leven en indirect over dat van mij.

Sinds ik met hem ben gaan samenwonen is het erger geworden. We wonen in dezelfde stad als zij en dat heb ik geweten. Ze belt om de haverklap of we komen eten, eten komen ophalen die ze gemaakt heeft, koffie drinken, ze belt zelfs over programma's die op tv zijn. Als we dan bij haar zijn, verteld ze iedere keer hoe geweldig haar kinderen zijn en hoe bijzonder haar zoon wel niet is. Ze wordt bekant geil van de dingen die hij dan weer heeft gedaan en gemaakt (in dit geval foto's) en hoe groot kan hij wel niet worden!!

Maar als we het over simpele dingen hebben en ik probeer ook in het gesprek mee te doen krijg ik bijna nooit de kans om iets te zeggen..dit denk ik omdat ik nog vrij jong ben en omdat mijn mening niet telt omdat ik nergens wat vanaf weet. Althans die indruk wordt me gegeven. Ook heeft ze de neiging om veel over haar zelf te praten , over hoe goed ze is en wat ze allemaal heeft meegemaakt in haar leven. Ik heb ook heel veel meegemaakt waardoor ik op een jongere leeftijd al vrij snel volwassen ben geworden.

Maar daar is absoluut geen interesse voor. Mijn moeder is immers geen moeder in hun ogen. Ik zie ook hoe mijn vriend aan haar voeten ligt, want oh oh oh kom niet aan zijn moeder, ze betekent alles voor hem. Een moederskindje denk ik dan...oh jee wat moet ik hiermee! Laatst belde ze want ze gaat verhuizen, ze belt ook altijd naar mijn mobiel om vervolgens met mijn vriend te praten(zeer vermoeiend al zeg ik het zelf), okay zegt hij. De volgende ochtend belt ze kun je nu komen? Hij is vervolgens binnen 10 min aangekleed en weg. Dan krijg ik een berichtje (ze heeft niet zoveel spullen want ze woont in bij iemand) ja, het kan de hele dag duren want we moeten een paar keer op en neer.

xxxxxxxxxxx denk ik dan...Waarom kan ze hem niet loslaten en waarom moet ze zich de hele tijd in mijn leven wringen. Ik voel me af en toe ook niks waard als ik bij haar aan tafel zit..want wie ben ik? Ik ben het vriendinnetje van en meer niet. Maar ik moet me wel elke keer opofferen en aan haar wensen voldoen. Ik heb hier dus geen zin meer in. Als ik er met mijn vriend over praat zegt hij dat ik me aanstel en dat hij moe wordt van het feit dat ik elke keer erover begin. Dit valt immers reuze mee maar hij wil hier niks over horen en elke keer loopt het uit op ruzie. Als we alleen zijn gaat het prima en hebben we een super leuke relatie..maar de komst van mijn schoonmoeder heeft de lol er wel een beetje vanaf gebracht.

Mijn vraag aan jullie is, hoe moet ik hier mee omgaan? Wat kan ik doen om deze situatie te veranderen?

Ik hoop van jullie te horen
.

11-03-2009, 13:55


klote situatie......

11-03-2009, 14:00
weg bij hem

11-03-2009, 14:03
ik ben afgehaakt bij 'sinds we zijn gaan samenwonen.'

11-03-2009, 14:03


hmm zeker lastig.
wat mij het beste lijkt om gewoon heel normaal te doen.
poeslief doen en niets aan je vriend vertellen over hoe irritant je het wel niet vind.
want als het erop uit komt of hij moet kiezen tussen zijn moeder en jou lijkt het me duidelijk dat hij voor zijn moeder zal kiezen aangezien hij een moederskindje is.
Je moet gewoon doen alsof er niets aan de hand is.
Wat je ook kan doen is haar heel vaak bellen. iedere keer om onzinnige redenen dat kan een indirecte Hind zijn van dit is wat je bij mij doet...

Ben je getrouwd of heb je een relatie?

11-03-2009, 14:06

Citaat door Mentis:
ik ben afgehaakt bij 'sinds we zijn gaan samenwonen.'



11-03-2009, 14:20

Citaat door sexykrulledelux:

je hebt een leuke lach

11-03-2009, 14:23

Citaat door Mentis:
je hebt een leuke lach


Dankje

11-03-2009, 14:29

Citaat door sexykrulledelux:
Dankje

ik ben zeker de eerste die jou daar een compliment over geeft



11-03-2009, 14:36

Citaat door Mentis:
ik ben zeker [B]NIET[/B] de eerste die jou daar een compliment over geeft






11-03-2009, 14:47

Citaat door sexykrulledelux:

dat had ik nu echt niet verwacht

ik zou eigenlijk verder willen praten met je, maar anders verpesten we het topic van 19ultimate. so, see ya!

11-03-2009, 15:07
Samenwonen? Wat ben je van afkomst?

11-03-2009, 21:56



Citaat door Mentis:
dat had ik nu echt niet verwacht

ik zou eigenlijk verder willen praten met je, maar anders verpesten we het topic van 19ultimate. so, see ya!



haha is goed
beslamma

11-03-2009, 22:04
je moet t maar zo zien je vindt je vriendje geweldig en die geweldige vriend heeft ook een moeder die ervoor gezordg heeft dat je vriendje op aarde is
en zoals jij een moeder hebt heeft hij er ook een
je moet er gewoon beter mee om leren gaan hoe moeilijk het ook is ik bedoel ja je vriendje heeft ook slechte kanten waar je ook overheen kijkt enmee leert leven zo moet je dat ook met zijn moeder kunnen
en je moet haar behandelen zoals je je eigen moeder behandeld of beter zelfs ze voelt heus wel dat je een hekel aan haar hebt misschien pest ze je daarom

12-03-2009, 16:02
Hahaha ik ook bij samenwonen had ik zoiets van

Maar goed, misschien hebben we het wel verkeerd begrepen oftewel zij heeft het verkeerd verwoord.