Bekijk volle/desktop versie : wie is goed in .....



10-03-2009, 22:27
Brieven schrijven?

Ik had afgelopen week een sollicitatie brief geschreven..
Alleen ben ik voor de 10000000000 x geweigerd voor een baan

Ik ben best slecht in brieven schrijven dus misschien ligt het daaraan, maar in de praktijk ben ik een snelle leerling... ik ben dus leergierig en pak dingen snel op..

Ik heb dus vandaag weer een email gehad dat ik geweigerd ben ;

>>>>

Bedankt voor je interesse in de vacature van Receptioniste / Telefoniste en het toesturen van je cv.

We hebben op basis van brieven en cv's een eerste selectie gemaakt.

Tot onze spijt moeten wij je meedelen dat in samenspraak met de opdrachtgever is besloten je niet in de verdere selectieprocedure op te nemen.

Dit komt omdat je profiel onvoldoende aansluit bij de wensen van de opdrachtgever.

<<<<<

Nu ben ik het zat en wil dus een goeie email terug sturen.. waarbij ik aangeef dat ik het onzin vind dat ze mij weigeren, vanwege mijn ''profiel'' terwijl ze mij nooit gesproken hebben of gezien etc.. en dat ik weet dat ik het wel aan kan

wie kan mij helpppppennn pleaaaaasseee

10-03-2009, 22:33



Citaat door latje21:
Wat erg, meskiena.






Jah

10-03-2009, 23:51
Misschien moet jij je kwaliteiten meer verkopen in je brief. Kijken naar wat ze vragen ("profiel&quot, en dan nagaan welke van je competenties daar het best bij aanleunen.

11-03-2009, 00:17

Citaat door Pcs:
Misschien moet jij je kwaliteiten meer verkopen in je brief. Kijken naar wat ze vragen ("profiel&quot, en dan nagaan welke van je competenties daar het best bij aanleunen.

en als ik dat heb gedaan


wat ik wil is een email schrijven waarin ik duidelijk wil aangeven dat ze verder moeten kijken dan mijn brief of ´profiel´

11-03-2009, 23:40



Citaat door IkBenKansloos:
Probeer eens voor de gein dezelfde brief te gebruiken maar dan jou naam te veranderen in een Nederlandse naam.
En wacht dan op antwoord.




jah nieuwe email adres, en nieuwe cv maken en nieuwe naam enz... gaat me net een klein beetje te ver...


ik wil gewoon hulp hebben van iemand die een goeie respons kan schrijven naar hun, dat ze ze3ma verder moeten kijken dan een profiel..

12-03-2009, 08:30

Citaat door hafida:
jah nieuwe email adres, en nieuwe cv maken en nieuwe naam enz... gaat me net een klein beetje te ver...


ik wil gewoon hulp hebben van iemand die een goeie respons kan schrijven naar hun, dat ze ze3ma verder moeten kijken dan een profiel..


die moeite niet eens nemen joh, gewoon lekker verder solliciteren
werk aan je soll brief en hou de eer aan jezelf

genoeg andere functies, of probeer via een uitzendbureau aan de slag te gaan in die functie, zo doe je meer ervaring op welke je kunt toevoegen aan je CV

heel veel succes !

12-03-2009, 19:25

Citaat door NuFFniet:
die moeite niet eens nemen joh, gewoon lekker verder solliciteren
werk aan je soll brief en hou de eer aan jezelf

genoeg andere functies, of probeer via een uitzendbureau aan de slag te gaan in die functie, zo doe je meer ervaring op welke je kunt toevoegen aan je CV

heel veel succes !


Dank je

16-03-2009, 23:33
weer afgewezen :S

18-03-2009, 08:44
Als je steeds wordt afgewezen, kan het misschien liggen aan je brief/CV. Misschien is je CV te summier of je brief niet goed genoeg. Daarnaast moet je je wel realiseren dat het wat solliciteren een lastige periode is, aangezien het nu slechter gaat met de economie. maar niet getreurd: gewoon door blijven solliciteren. Gemiddeld genomen was het een jaar of 2 geleden zo dat je moest rekenen op ongeveer 6 maanden als je aan het solliciteren bent eer je een baan vindt. nu het slechter gaat met de economie zal die periode van 6 maanden wel wat langer zijn. Probeer ook andere opties open te houden, bijvoorbeeld via het uitzendbureau werkervaring op te doen of op basis van detachering. Op die manier doe je werkervaring op en vijzel je meteen je CV op.....


Overigens denk ik dat het weinig zin heeft om een reactie op de mail terug te sturen, . Er zaten kennelijk mensen met een betere CV/motivatie bij die de voorkeur hadden van het bedrijf.

18-03-2009, 09:19
Als je wil, wil ik je best helpen. Ik wil gerust je brief herlezen en wat verbeteringen aanbrengen, misschien helpt het.

18-03-2009, 19:46

Citaat door maaltje:
Als je steeds wordt afgewezen, kan het misschien liggen aan je brief/CV. Misschien is je CV te summier of je brief niet goed genoeg. Daarnaast moet je je wel realiseren dat het wat solliciteren een lastige periode is, aangezien het nu slechter gaat met de economie. maar niet getreurd: gewoon door blijven solliciteren. Gemiddeld genomen was het een jaar of 2 geleden zo dat je moest rekenen op ongeveer 6 maanden als je aan het solliciteren bent eer je een baan vindt. nu het slechter gaat met de economie zal die periode van 6 maanden wel wat langer zijn. Probeer ook andere opties open te houden, bijvoorbeeld via het uitzendbureau werkervaring op te doen of op basis van detachering. Op die manier doe je werkervaring op en vijzel je meteen je CV op.....


Overigens denk ik dat het weinig zin heeft om een reactie op de mail terug te sturen, . Er zaten kennelijk mensen met een betere CV/motivatie bij die de voorkeur hadden van het bedrijf.



Daar ligt het ook wel aan ( kredietcrisis)
Maar bij bepaalde vacatures had ik gewoon ervaring of zelfs diploma ervoor
Maar goed ik zal niet opgeven en blijven proberen.. Het begint gewoon irritant te woorden dezelfde mailtjes van afgewezen worden

I wont't give up

18-03-2009, 19:47

Citaat door renee:
Als je wil, wil ik je best helpen. Ik wil gerust je brief herlezen en wat verbeteringen aanbrengen, misschien helpt het.




Hallo renee, Dank je wel

Maar ik heb mijn brief al na laten kijken door een Nedelandse publicist, en hij heeft de fouten enz eruit kunnen halen.
Mijn brief is nu gewoon goed..

Ik ga het gewoon blijven proberen