Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek op het werk niet gewaardeerd!



Pagina's : [1] 2 3 4

09-03-2009, 19:05
Salaam zusters en broeders,

Ik ben deze maand begonnen met hoofddoek dragen waar ik heel erg trots op ben...het heeft mij veel moeite gekost om het ook op het werk te dragen, ik droeg het wel in mijn vrije tijd en na het werk om aan het idee te wennen.

Ik heb het netjes op mijn werk aangegeven dat ik heel graag hoofddoek wil dragen en heb netjes naar hun mening gevraagd en de meningen waren positief zoals bv ( je mag zelf weten hoe je erbij wilt lopen/ als je het graag wilt dragen dan moet je het doen en van zulke opmerkingen ). Dus ik was wel blij met zulke meningen.

Dus ben ik een week na het gesprek op mijn werk met het hoofddoek verschijnen en ik moet zeggen dat de reactie niet positief waren,
van mijn werkgever heb ik wind van voren gekregen sindsdien negeert hij me ontzettend....Ik vind dit heel erg, ik werk al 8 jaar bij deze bedrijf en
dat ze alleen om een hoofddoekje zo met me omgaan!!!

Hebben jullie hiermee ervaring en wat kunnen jullie mij adviseren, graag jullie hulp!!

09-03-2009, 19:27



Citaat door aardbeien:
Salaam zusters en broeders,

Ik ben deze maand begonnen met hoofddoek dragen waar ik heel erg trots op ben...het heeft mij veel moeite gekost om het ook op het werk te dragen, ik droeg het wel in mijn vrije tijd en na het werk om aan het idee te wennen.

Ik heb het netjes op mijn werk aangegeven dat ik heel graag hoofddoek wil dragen en heb netjes naar hun mening gevraagd en de meningen waren positief zoals bv ( je mag zelf weten hoe je erbij wilt lopen/ als je het graag wilt dragen dan moet je het doen en van zulke opmerkingen ). Dus ik was wel blij met zulke meningen.

Dus ben ik een week na het gesprek op mijn werk met het hoofddoek verschijnen en ik moet zeggen dat de reactie niet positief waren,
van mijn werkgever heb ik wind van voren gekregen sindsdien negeert hij me ontzettend....Ik vind dit heel erg, ik werk al 8 jaar bij deze bedrijf en
dat ze alleen om een hoofddoekje zo met me omgaan!!!

Hebben jullie hiermee ervaring en wat kunnen jullie mij adviseren, graag jullie hulp!!



Ah joh ga gwn verder met je werk ze moeten het maar accepteren tog stap voor stap komt het allemaal goed..ik bedoel maar doordat ze je negeren en raar tegen je doen wil nog niet zeggen dat je je hijaab voor hen af moet doen You Know!!
CHADI

09-03-2009, 19:58
Ga een gesprek aan met je werkgever.

09-03-2009, 20:03
Dat heb ik ook gehad, draag het ook pas alhamdoelillah.
En de meningen zijn verdeeld, maar trek je er niks van aan ze moeten net zo erg wennen als dat jij doet. Je draagt het voor je zelf en Allah ikweet makkelijker gezegd dan gedaan. Maar met een positieve houding kom je veel verder
Gair Insha'Allah

09-03-2009, 21:24


doe je werk en laat ze maar negeren jij weet beter

09-03-2009, 22:39
je moet er niks van aantrekken.
het gaat vanzelf over, ze moeten er gewoon aan wennen that's it.
wees juist trots dat jij je hoofddoek draagt!

09-03-2009, 23:10
je mag blij zijn dat ze je niet hebben ontslagen of je niet moest kiezen voor het werk of je hoofddoek.
hier in Belgie hadden ze je meteen op het matje geroepen jah!
succes, Je enige Collega die je zal bijstaan is de ENE, ECHTE ALLAH subhanOE Ta3ala.

10-03-2009, 08:51

Citaat door aardbeien:
Salaam zusters en broeders,

Ik ben deze maand begonnen met hoofddoek dragen waar ik heel erg trots op ben...het heeft mij veel moeite gekost om het ook op het werk te dragen, ik droeg het wel in mijn vrije tijd en na het werk om aan het idee te wennen.

Ik heb het netjes op mijn werk aangegeven dat ik heel graag hoofddoek wil dragen en heb netjes naar hun mening gevraagd en de meningen waren positief zoals bv ( je mag zelf weten hoe je erbij wilt lopen/ als je het graag wilt dragen dan moet je het doen en van zulke opmerkingen ). Dus ik was wel blij met zulke meningen.

Dus ben ik een week na het gesprek op mijn werk met het hoofddoek verschijnen en ik moet zeggen dat de reactie niet positief waren,
van mijn werkgever heb ik wind van voren gekregen sindsdien negeert hij me ontzettend....Ik vind dit heel erg, ik werk al 8 jaar bij deze bedrijf en
dat ze alleen om een hoofddoekje zo met me omgaan!!!

Hebben jullie hiermee ervaring en wat kunnen jullie mij adviseren, graag jullie hulp!!


natuurlijk gaan ze jou negeren, want satan in ze is niet blij met jou hoofddoek.
hij wil jou liever in de hel hebben, dus probeert hij alles op alles te zetten om jou van gedachten te doen veranderen.

maar, als je standvastig blijft en niks van anderen aantrekt dan zul je zien dat je het gaat overwinnen.

tenslotte alleen Allah moeten we vrezen
En duivel moeten we vertrappen en

10-03-2009, 09:08
Ik kan begrijpen dat het moeilijk is meid,
heb het in het begin ook moeilijk gehad, maar het interseerde me
echt niet..
Hij is niet diegene die me zal beoordelen later,
en in het begin is het moeilijk maar ze zullen de maar aan moeten
wennen..
En uiteindelijk hebben ze me gewoon geaccepteerd.
Als het echt niet gaat, moet je gewoon een gesprek aan gaan met ze.

Wel goed van je dat je het op heb gedaan..
Tbarkallah 3lik

10-03-2009, 09:13
Wanneer je je vastklampt aan de islamitische voorschriften zal Allah je geheid testen/beproeven om onderscheid te maken tussen de ware gelovigen en de anderen. Dus heb geduld en je zal dit overwinnen.. en wees verheugd.

10-03-2009, 09:24

Citaat door mocro_shaddy:
Ah joh ga gwn verder met je werk ze moeten het maar accepteren tog stap voor stap komt het allemaal goed..ik bedoel maar doordat ze je negeren en raar tegen je doen wil nog niet zeggen dat je je hijaab voor hen af moet doen You Know!!
CHADI



bedankt voor je reactie... 1 ding wat zeker is ik ga me hoofddoek voor niemand af doen, ik sta 100 procent achter me keus en ik ben supertrots op! Zelfs op bruiloften/feesten wat ik pas heb meegemaakt waar alleen vrouwen aanwezig zijn heb ik gewoon mijn hijaab omgedaan! zo standvastig ben ik aan mijn besluit.

10-03-2009, 09:29

Citaat door RiffiaTanger:
Ze moet juist trots en blij zijn dat ze stap heeft genomen om (eindelijk) een hoofddoek te dragen. Nou 't probleem niet gaan bagatelliseren, 'we' hebben het nu over haar werksituatie in NEDERLAND! Wat er in Belgie gaande is doet er momenteel niet toe. Als een hoofddoek leidt tot ontslag, so be it! Zoals jij net al heel mooi zei, de enige echte Allah daar leven we voor he



Mij ontslaan kunnen ze niet, ten eerste ik heb een vaste contract en iemand die 8 jaar indienst ontslaan om een hoofddoek kost een hoop geld
en aangezien ik als boekhoudster bij het bedrijf werk en heel veel gevaarlijke informatie weet is het niet verstandig!!!

10-03-2009, 10:02


Bedankt voor jullie reactie, ik ben heel blij dat jullie met me mee leven en ook jullie lieve en positieve reacties....
Ik ben heel erg standvastig aan mijn geloof, ik ben me meer in islam gaan verdiepen, ik heb veel boeken gelezen en hoe meer ik weet over de islam
hoe meer me hart bloeit! Ik heb 1 doel voor het oog en dat is onze heer
Allah swt.

10-03-2009, 10:21
OK Wij zijn met zn allen erg trots op jou! alle moslims hier op de wereld. Je brengt door jouw keuze Rahma naar de wereld. Allah is zo blij met jou dat je voor Hem kiest. Hij zal jou zeker testen: Ga je echt voor Mij of ben je zwak?



Er was eens een meisje met Down Syndroom. En je weet. Gehandicapten worden niet gemakkelijk geaccepteerd door de omgeving als 'normale' mensen. Het enige wat de omgeving ziet is een persoon wat er 'raar' uitziet en moeilijk kan spreken.
Maar wanneer je iemand de kans geeft om zich te laten zien, zal je ook alleen hetgeen zien wat je ogen waarnemen. het uiterlijk.
Wat deed dat meisje nou. Ze NAM de kans, Ja ze nam hem en wachtte niet totdat ze die kreeg, maar nam de kans om zichzelf te laten zien. Ze liet zien wat ze allemaal kon. De mensen stonden versteld en konden eigelijk niet geloven dat er zo'n mooie, creatieve en spontane meid achter dat 'rare' uiterlijk zat.
De mensen kregen respect voor haar en begonnen haar doen en laten te waarderen. het uiterlijk begonnen ze te vergeten en begonnen alleen het innerlijk te zien.

Dit geld niet alleen voor verstandelijk beperkten of ‘raar’ uitziende mensen maar ook mensen die zich anders gedragen. Als je erachter zou komen dat je buurman, die zwart door het leven gaat en alleen maar tatoeages draagt en persingen aan zijn gezicht heeft hangen, ook nog eens levens van kleine kindjes red, dan zou je toch anders naar hem kijken. Je eerste reactie is niet altijd positief. Zo zitten we in elkaar.

Ook al kennen ze je al 8 jaar. Je bent veranderd. Je bent je anders gaan kleden waardoor ze moeten gaan wennen aan de nieuwe, ook al ben je dat niet. Laat zien dat je nog altijd de oude bent. Ook al verander je van kleding.

10-03-2009, 11:12

Citaat door aardbeien:
Salaam zusters en broeders,

Ik ben deze maand begonnen met hoofddoek dragen waar ik heel erg trots op ben...het heeft mij veel moeite gekost om het ook op het werk te dragen, ik droeg het wel in mijn vrije tijd en na het werk om aan het idee te wennen.

Ik heb het netjes op mijn werk aangegeven dat ik heel graag hoofddoek wil dragen en heb netjes naar hun mening gevraagd en de meningen waren positief zoals bv ( je mag zelf weten hoe je erbij wilt lopen/ als je het graag wilt dragen dan moet je het doen en van zulke opmerkingen ). Dus ik was wel blij met zulke meningen.

Dus ben ik een week na het gesprek op mijn werk met het hoofddoek verschijnen en ik moet zeggen dat de reactie niet positief waren,
van mijn werkgever heb ik wind van voren gekregen sindsdien negeert hij me ontzettend....Ik vind dit heel erg, ik werk al 8 jaar bij deze bedrijf en
dat ze alleen om een hoofddoekje zo met me omgaan!!!

Hebben jullie hiermee ervaring en wat kunnen jullie mij adviseren, graag jullie hulp!!


Ik begrijp heel goed dat ze niet blij zijn met jouw hoofddoekje, net zoals ze niet blij zouden zijn met iemand die met een keppeltje, hanenkam of een opzichtige tattoo gaat lopen.

Ga achter de kassa werken bij Dirk zou ik zeggen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3312812/__Dirk_wint_eerste_Hoofddoekprijs__.html

Pagina's : [1] 2 3 4