Bekijk volle/desktop versie : echtgenoot met psychische problemen



Pagina's : [1] 2

09-03-2009, 11:45
Assalaamu aleikum

Ik plaats een oproep omdat ik wanhopig ben: ik zou graag in contact komen met vrouwen van wie hun man net als mijn man een (ernstige/psychotische) depressie heeft of heeft gehad. We hebben twee kleine kinderen thuis en het is vreselijk zwaar. Hij is wel onder behandeling maar dat lijkt niet (echt) aan te slaan en ze begrijpen ook zijn achtergrond niet goed. Herken je dit of ken je iemand, reageer dan ! (eventueel in een pm ) , insha'Allah kunnen we elkaar steunen/helpen.

Wa ssalaamu aleikum.

09-03-2009, 12:30


Laat hem roqia doen bij een raqi.

09-03-2009, 14:54

Citaat door youssra.el:
Laat hem roqia doen bij een raqi.



Beste rokia is als je het bij je zelf doet,

Dus, Laat hem koraan lezen en rokia bij zich zelf doen.

Moge Allah hem genezen

09-03-2009, 14:59

Citaat door Tieuwh:
Beste rokia is als je het bij je zelf doet,

Dus, Laat hem koraan lezen en rokia bij zich zelf doen.

Moge Allah hem genezen

Hoe doe je dat?

09-03-2009, 16:12



Citaat door Tieuwh:
Beste rokia is als je het bij je zelf doet,

Dus, Laat hem koraan lezen en rokia bij zich zelf doen.

Moge Allah hem genezen



Inderdaad beste roqia is bij jezelf doen, maar sommige zijn daar niet in staat voor. Omdat ze aanvallen krijgen.

09-03-2009, 16:14

Citaat door chaimpje:
Hoe doe je dat?



Hier heb je een topic naar een link.

Op pagina 2 onderaan staat een behandelplan.


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2469187&page=2

09-03-2009, 16:18
salaam
wat bedoel je met spych...en depressie.
is hij bezeten,je moet wel een beetje vertaanbaar maken.
is hij altijd zo,of is er iets gebeurd.

10-03-2009, 05:48
Wordt de gelovige psychologisch ziek? En wat is het geneesmiddel daarvoor?

Door de nobele Shaykh
al-Imaam Aboe ‘Abdillaah Mohammad ibn Saalih al'Oethaymien
- moge Allah hem genadig zijn -



Vraag: Kan de gelovige psychologisch ziek worden? En wat is het geneesmiddel daarvoor in de religie, aangezien de hedendaagse geneeskunde deze ziekten slechts behandelt door middel van de moderne geneesmiddelen?


Antwoord: Er is geen twijfel dat de mens getroffen kan worden door zorgen om de toekomst en verdriet om het verleden, en de psychologische ziekten verrichten meer schade in het lichaam dan de lichamelijke ziekten. En het behandelen van deze ziekten met behulp van de religieuze geneesmiddelen - d.w.z. ar-roeqya - heeft meer succes dan het behandelen ervan door middel van de materiële geneesmiddelen, zoals bekend is.

Tot de geneesmiddelen daarvoor behoort de authentieke overlevering op het gezag van Ibn Mas'oed - moge Allah tevreden zijn met hem - dat de Boodschapper - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - gezegd heeft:

ما أصاب أحد قط هم ولا حزن فقال اللهم إني عبدك وابن عبدك وابن أمتك ناصيتي بيدك ماض في حكمك عدل في قضاؤك أسألك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو علمته أحدا من خلقك أو أنزلته في كتابك أو استأثر&#157 8; به في علم الغيب عندك أن تجعل القرآن ربيع قلبي ونور صدري وجلاء حزني وذهاب همي إلا أذهب الله همه وحزنه وأبدله مكانه فرجا [/SIZE]

"Er is niemand die getroffen wordt door zorgen of verdriet, en het volgende zegt:

"Allahoemma innie ‘abdoek, wabnoe ‘abdik, wabnoe amatik, naasiyatie biyadik, maadin fiyya hoekmoek, ‘adloen fiyya qadaa-oek, as-aloeka bixxxxxxsmin hoewa lak, sammayta bihi nafsak, aw ‘allamtahoe ahadan min khalqik, aw anzaltahoe fie kitaabik, awista-tharta bihi fie ‘ilmil-ghaybi ‘indak, an tadj'alal-Qor-aana rabie'a qalbie, wa noera sadrie, wa djilaa-a hoeznie, wa dhahaaba hammie

(O Allah, voorwaar, ik ben Uw dienaar, de zoon van Uw dienaar, en de zoon van uw dienares. Mijn voorhoofd is in Uw Hand, Uw Oordeel wordt over mij uitgevoerd, Uw Lotsbepaling voor mij is rechtvaardig. Ik vraag U bij elke Naam die U toebehoort, waarmee U Uzelf heeft genoemd, of die U aan één van Uw schepselen heeft onderwezen, of die U in Uw Boek heeft neergezonden, of die U bij U in de Kennis van het Verborgene heeft gehouden: dat U de Qor-aan de bloei van mijn hart maakt, en het licht van mijn borst, en de verbanner van mijn verdriet en de verdrijver van mijn zorgen)."

Behalve dat Allah zijn zorgen en verdriet wegneemt, en deze inwisselt voor de verlichting."(1)


Dit behoort dus tot de religieuze geneesmiddelen, en ook dat de mens het volgende zegt:

[SIZE="4"]لاَّ إِلَـٰه& #1614; إِلاَّ أَنتَ سُبْحَا& #1606;َكَ إِني كُنتُ مِنَ ٱلظَّال& #1616;مِينَ
Niemand heeft het recht aanbeden te worden dan U, Verheerlijkt bent U. Voorwaar, ik behoorde tot de onrechtplegers
[ Soerah al-Anbiyaa- 21:87 ].


En wie nog meer wil, dient terug te keren naar wat de geleerden hebben geschreven over de gedachtenissen, zoals "al-Waabil as-Sayyib" van Ibn al-Qayyim, "al-Kalim at-Tayyib" van Shaykhoel-Islaam Ibn Taymiyyah, "al-Adhkaar" van an-Nawawie en ook "Zaad al-Ma'aad" van Ibn al-Qayyim.

Maar aangezien de Iemaan (Geloof) is verzwakt, is ook de aanvaarding van de ziel voor de religieuze geneesmiddelen verzwakt, en zijn de mensen zich vandaag de dag meer gaan verlaten op de materiële geneesmiddelen dan op de religieuze geneesmiddelen. En hoe sterker de Iemaan is, hoe meer invloed de religieuze geneesmiddelen hebben, en hun invloed is zelfs sneller van werking dan de invloed van de materiële geneesmiddelen. Eenieder van ons is bekend met het verhaal van de man die door de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - op een expeditie werd gezonden, waarop zij bij een bedoeïenenvolk aankwamen dat hen niet wilde ontvangen als gasten. En het was de Wil van Allah dat de leider van het volk gebeten werd door een slang, waarop zij tegen elkaar zeiden: "Ga naar het volk dat aangekomen is, opdat jullie bij hen iemand aantreffen die roeqya kan verrichten." De Metgezellen zeiden tegen hen: "Wij zullen geen roeqya verrichten voor jullie leider, behalve als jullie ons zoveel en zoveel schapen geven," waarop zij hiermee akkoord gingen. Toen verrichtte één van de Metgezellen de roeqya over degene die gebeten was, en hij las alleen Soerah al-Faatihah (1), waarna deze man opstond alsof hij bevrijd was van boeien. Op deze manier had Soerah al-Faatihah een invloed op deze man, omdat deze afkomstig was uit een hart dat gevuld was met Iemaan. En de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - zei, nadat zij tot hem terug waren gekeerd: "En wat heeft jou doen weten dat het een roeqya is?"(2) Maar in deze tijd is de religie en de Iemaan verzwakt, waarop de mensen zijn gaan vertrouwen op de materiële zaken en hiermee zijn beproefd. Maar aan de andere kant zijn er mensen van kwakzalverij verschenen, die met het verstand, de vermogens en de bezittingen van de mensen spelen en beweren dat zij vrome mensen zijn die roeqya verrichten, maar in werkelijkheid zijn zij mensen die de bezittingen ten onrechte verteren. En de mensen zijn onderverdeeld in twee extremen: aan het ene extreem zijn er mensen die van mening zijn dat de roeqya geen enkele invloed heeft en aan het andere extreem zijn er mensen die met het verstand van de mensen spelen door middel van hun valse bedrieglijke roeqya, en onder de mensen zijn er die zich op de middenweg bevinden.

Bron: Madjmoe' Doeroes Fataawaa al-Haram al-Mekkie deel 3, blz. 385-386
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki

--------------------------------------------------------------------------------
(1) Overgeleverd door Ahmad (3704) en al-Albaanie verklaarde hem sahieh (authentiek) in as-Sahiehah (199).
(2) Overgeleverd door al-Boekhaarie (2276) en Moeslim (2201).

bron: http://www.soennah.com/content/view/193/39

10-03-2009, 08:02
de man van mijn vriendin heeft het ook .
ze hebben samen 4 kinderen en het is idd erg zwaar .
maar hij krijgt eens in de 2 weken een spuit ,en verder nog medicatie.
en dat gaat goed .het enige nadeel is dat hij veel slaapt .
verder doet hij erg goed zijn best, om zijn vrouw en kinderen bij te staan .
maar het wil niet altijd lukken .
ik wens jouw en je gezin heel veel sterkte .

10-03-2009, 11:55

Citaat door youssra.el:
Inderdaad beste roqia is bij jezelf doen, maar sommige zijn daar niet in staat voor. Omdat ze aanvallen krijgen.



Assalaamu aleikum,
Dank je voor je reactie. Mijn man staat helaas niet zo open voor ruqya, ik heb het hem al vrij snel voorgesteld. Waarom hij dat niet wil weet ik niet maar hij wantrouwt heel veel mensen. Ik ga het wel nog eens met hem overleggen, want ik zou echt alles willen doen om dit te laten verdwijnen, insha'Allah.
Wa ssalaamu aleikum.

10-03-2009, 12:00

Citaat door brafari:
salaam
wat bedoel je met spych...en depressie.
is hij bezeten,je moet wel een beetje vertaanbaar maken.
is hij altijd zo,of is er iets gebeurd.



Wa aleikum ssalaam,
Psychose heeft veel symptomen maar mijn man heeft bijvoorbeeld het idee dat hij afgeluisterd wordt, hij denkt dat iedereen over hem praat zelfs zijn vrienden dat die slecht over hem zouden denken/praten. Hij heeft ook een tijdje gedacht dat hij werd achtervolgd, en ziet in de kleinste dingen iets. Denkt dat hij niet goed genoeg is voor zijn gezin en dat hij daarom opgepakt zal worden, etc. Heel vreemde gedachten zijn het, en het gaat soms erg ver. Het is bij mijn man niet zo dat hij agressief wordt of rare dingen doet, hij is alleen maar heel stil. Het is echt ongelofelijk hoe standvastig hij is in die gedachten. Dit is het maar in het kort maar misschien heb je nu een idee. Hij denkt soms ook dat hij meshour is, dat hij vergiftigd is door iemand (eten), maar hij staat op dit moment niet open voor ruqya of iets. Hij krijgt hulp maar dat lijkt niet echt aan te slaan vind ik. Het duurt al heel lang en hij geeft wel een soort van oorzaak aan maar dat maakt dus deel uit van die gedachten en kan eigenlijk helemaal niet de waarheid zijn...
M3a salama.

10-03-2009, 12:04

Citaat door brandy:
Wordt de gelovige psychologisch ziek? En wat is het geneesmiddel daarvoor?

Door de nobele Shaykh
al-Imaam Aboe ‘Abdillaah Mohammad ibn Saalih al'Oethaymien
- moge Allah hem genadig zijn -



Vraag: Kan de gelovige psychologisch ziek worden? En wat is het geneesmiddel daarvoor in de religie, aangezien de hedendaagse geneeskunde deze ziekten slechts behandelt door middel van de moderne geneesmiddelen?


Antwoord: Er is geen twijfel dat de mens getroffen kan worden door zorgen om de toekomst en verdriet om het verleden, en de psychologische ziekten verrichten meer schade in het lichaam dan de lichamelijke ziekten. En het behandelen van deze ziekten met behulp van de religieuze geneesmiddelen - d.w.z. ar-roeqya - heeft meer succes dan het behandelen ervan door middel van de materiële geneesmiddelen, zoals bekend is.

Tot de geneesmiddelen daarvoor behoort de authentieke overlevering op het gezag van Ibn Mas'oed - moge Allah tevreden zijn met hem - dat de Boodschapper - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - gezegd heeft:

ما أصاب أحد قط هم ولا حزن فقال اللهم إني عبدك وابن عبدك وابن أمتك ناصيتي بيدك ماض في حكمك عدل في قضاؤك أسألك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو علمته أحدا من خلقك أو أنزلته في كتابك أو استأثر&#157 8; به في علم الغيب عندك أن تجعل القرآن ربيع قلبي ونور صدري وجلاء حزني وذهاب همي إلا أذهب الله همه وحزنه وأبدله مكانه فرجا [/SIZE]

"Er is niemand die getroffen wordt door zorgen of verdriet, en het volgende zegt:

"Allahoemma innie ‘abdoek, wabnoe ‘abdik, wabnoe amatik, naasiyatie biyadik, maadin fiyya hoekmoek, ‘adloen fiyya qadaa-oek, as-aloeka bixxxxxxsmin hoewa lak, sammayta bihi nafsak, aw ‘allamtahoe ahadan min khalqik, aw anzaltahoe fie kitaabik, awista-tharta bihi fie ‘ilmil-ghaybi ‘indak, an tadj'alal-Qor-aana rabie'a qalbie, wa noera sadrie, wa djilaa-a hoeznie, wa dhahaaba hammie

(O Allah, voorwaar, ik ben Uw dienaar, de zoon van Uw dienaar, en de zoon van uw dienares. Mijn voorhoofd is in Uw Hand, Uw Oordeel wordt over mij uitgevoerd, Uw Lotsbepaling voor mij is rechtvaardig. Ik vraag U bij elke Naam die U toebehoort, waarmee U Uzelf heeft genoemd, of die U aan één van Uw schepselen heeft onderwezen, of die U in Uw Boek heeft neergezonden, of die U bij U in de Kennis van het Verborgene heeft gehouden: dat U de Qor-aan de bloei van mijn hart maakt, en het licht van mijn borst, en de verbanner van mijn verdriet en de verdrijver van mijn zorgen)."

Behalve dat Allah zijn zorgen en verdriet wegneemt, en deze inwisselt voor de verlichting."(1)


Dit behoort dus tot de religieuze geneesmiddelen, en ook dat de mens het volgende zegt:

[SIZE="4"]لاَّ إِلَـٰه& #1614; إِلاَّ أَنتَ سُبْحَا& #1606;َكَ إِني كُنتُ مِنَ ٱلظَّال& #1616;مِينَ
Niemand heeft het recht aanbeden te worden dan U, Verheerlijkt bent U. Voorwaar, ik behoorde tot de onrechtplegers
[ Soerah al-Anbiyaa- 21:87 ].


En wie nog meer wil, dient terug te keren naar wat de geleerden hebben geschreven over de gedachtenissen, zoals "al-Waabil as-Sayyib" van Ibn al-Qayyim, "al-Kalim at-Tayyib" van Shaykhoel-Islaam Ibn Taymiyyah, "al-Adhkaar" van an-Nawawie en ook "Zaad al-Ma'aad" van Ibn al-Qayyim.

Maar aangezien de Iemaan (Geloof) is verzwakt, is ook de aanvaarding van de ziel voor de religieuze geneesmiddelen verzwakt, en zijn de mensen zich vandaag de dag meer gaan verlaten op de materiële geneesmiddelen dan op de religieuze geneesmiddelen. En hoe sterker de Iemaan is, hoe meer invloed de religieuze geneesmiddelen hebben, en hun invloed is zelfs sneller van werking dan de invloed van de materiële geneesmiddelen. Eenieder van ons is bekend met het verhaal van de man die door de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - op een expeditie werd gezonden, waarop zij bij een bedoeïenenvolk aankwamen dat hen niet wilde ontvangen als gasten. En het was de Wil van Allah dat de leider van het volk gebeten werd door een slang, waarop zij tegen elkaar zeiden: "Ga naar het volk dat aangekomen is, opdat jullie bij hen iemand aantreffen die roeqya kan verrichten." De Metgezellen zeiden tegen hen: "Wij zullen geen roeqya verrichten voor jullie leider, behalve als jullie ons zoveel en zoveel schapen geven," waarop zij hiermee akkoord gingen. Toen verrichtte één van de Metgezellen de roeqya over degene die gebeten was, en hij las alleen Soerah al-Faatihah (1), waarna deze man opstond alsof hij bevrijd was van boeien. Op deze manier had Soerah al-Faatihah een invloed op deze man, omdat deze afkomstig was uit een hart dat gevuld was met Iemaan. En de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - zei, nadat zij tot hem terug waren gekeerd: "En wat heeft jou doen weten dat het een roeqya is?"(2) Maar in deze tijd is de religie en de Iemaan verzwakt, waarop de mensen zijn gaan vertrouwen op de materiële zaken en hiermee zijn beproefd. Maar aan de andere kant zijn er mensen van kwakzalverij verschenen, die met het verstand, de vermogens en de bezittingen van de mensen spelen en beweren dat zij vrome mensen zijn die roeqya verrichten, maar in werkelijkheid zijn zij mensen die de bezittingen ten onrechte verteren. En de mensen zijn onderverdeeld in twee extremen: aan het ene extreem zijn er mensen die van mening zijn dat de roeqya geen enkele invloed heeft en aan het andere extreem zijn er mensen die met het verstand van de mensen spelen door middel van hun valse bedrieglijke roeqya, en onder de mensen zijn er die zich op de middenweg bevinden.

Bron: Madjmoe' Doeroes Fataawaa al-Haram al-Mekkie deel 3, blz. 385-386
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki

--------------------------------------------------------------------------------
(1) Overgeleverd door Ahmad (3704) en al-Albaanie verklaarde hem sahieh (authentiek) in as-Sahiehah (199).
(2) Overgeleverd door al-Boekhaarie (2276) en Moeslim (2201).

bron: http://www.soennah.com/content/view/193/39




Assalaamu aleikum,
Bedankt voor deze reactie, ik ga het toch weer met mijn man bespreken. Het is ongelofelijk moeilijk om vertrouwen te houden als je ziet dat niks helpt en dat hij er ook niet meer in lijkt te geloven. Hij is ook gestopt met bidden, Koran lezen, hij doet nu helemaal niets aan 3ibada, astaghfirullah. Ik probeer elke dag hem te stimuleren en altijd hem te steunen maar ik weet het niet meer.
Wa ssalaamu aleikum.

10-03-2009, 18:28


Allah Ishafiehoem . . . GOD IS GROOT

10-03-2009, 18:41
alaikom asalaam wa rahmatoellah,

ik kan me best inbeelden dat dit ontzettend moeilijk voor je is. maar weet beste zuster dat dit beproevingen zijn.

onderstaande tekst is een nasieha voor mij, jou en alle moslims insha'Allah.

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Profeet, diens familie en metgezellen.

Deze wereld is een plaats van beproeving en het Hiernamaals is de plaats van beloning of bestraffing. De gelovigen zullen beloond worden met het Paradijs en de ongelovigen zullen bestraft worden met de Hel.

Het Paradijs is goed en niemand zal het binnentreden behalve de goeden. Allah is Goed en accepteert niets dan het goede. De wijze van Allah waarop Hij Zijn dienaren beproeft, is middels rampen en beproevingen. Dit zodat de gelovige wordt onderscheiden van de ongelovige en de waarachtige zich onderscheidt van de leugenaar. Zoals Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Dachten de mensen dat zij met rust worden gelaten, als zij zeggen: ,,Wij geloven,” en dat zij niet beproefd worden? En voorzeker, Wij hebben degenen vóór hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars.”
(Soerat al-cAnkaboet: 2-3)

Overwinning en succes kunnen niet bereikt worden, behalve door beproeving waardoor het goede wordt onderscheiden van het kwade en de gelovige van de ongelovige. Allah zegt namelijk (interpretatie van de betekenis):

“Allah zal de gelovigen niet in de toestand laten waarin jullie verkeren, totdat Hij het slechte van het goede scheidt.”
(Soerat Aali cImraan: 179)

Onder de verschillende beproevingen waarmee Allah zijn dienaren schift tussen gelovigen en ongelovigen, behoren de zaken die Hij noemt in het volgende vers (interpretatie van de betekenis):

“En Wij zullen jullie zeker beproeven met iets van vrees en honger en vermindering van bezittingen en levens en vruchten. Maar geeft verheugende tijdingen aan de geduldigen. Degenen die wanneer een ramp hen treft, zeggen: ,,Waarlijk, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot hem zullen wij terugkeren.”
(Soerat al-Baqarah: 155-157)

Allah test Zijn dienaren, Hij houdt van de geduldigen en geeft hen de blijde tijding van het Paradijs. Allah beproeft Zijn dienaren met het leveren van inspanningen omwille van Hem, zoals Hij zegt (interpretatie van de betekenis):

“Dachten jullie dat jullie het Paradijs binnen zouden treden zonder dat Allah degenen van jullie die vochten gekend doet worden en de geduldigen gekend doet worden?”
(Soerat Aali cImraan: 142)

Ook rijkdom en kinderen zijn een beproeving waarmee Allah Zijn dienaren op de proef stelt, om te zien of zij hem danken of zich afkeren van Allah. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En weet dat jullie bezittingen en jullie kinderen slechts een beproeving zijn en dat er bij Allah een geweldige beloning is.”
(Soerat al-Anfaal: 28)

Allah beproeft ons soms met rampen en soms met goedheid. Zodoende toont Hij wie dankbaar is en wie ondankbaar en wie gehoorzaam is en wie ongehoorzaam. Hij zal hen vervolgens op de Dag der Opstanding belonen of bestraffen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En Wij stellen jullie op de proef met het slechte en het goede, als een beproeving en tot Ons is de terugkeer.”
(Soerat al-Anbiyaa’: 35)

Eenieder wordt beproefd naar gelang zijn geloof. Van de mensheid zijn de profeten het zwaarst beproefd, dan de beste na hen en daarna de beste na hen. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Als ik ziek word, dan is mijn pijn gelijk aan die van twee mannen van jullie.”
(al-Boekhaari)

Allah test Zijn dienaren met verschillende soorten beproevingen. Soms beproeft Hij hen met rampen en ellende om de gelovige van de ongelovige te onderscheiden, de gehoorzame van de ongehoorzame en de dankbare van de ondankbare. Ook bestraft Allah de zondaren met rampen tot zij zich weer tot Hem wenden. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En er treft jullie geen ramp of het is vanwege wat jullie handen hebben verricht, maar Hij vergeeft.”
(Soerat as-Shoeraa: 30)

“En voorzeker, Wij hebben hen met de bestraffing getroffen, toch werden zij niet ootmoedig tegen over hun Heer en zij werden niet nederig.”
(Soerat al-Moeminoen: 76)

Allah is Genadig voor zijn dienaren; Hij zendt hen herhaaldelijk rampen, zodat zij terugkeren naar Hem, berouw tonen en opgeven wat Allah verboden heeft. Waarna Allah hen zal vergeven. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En zien zij dan niet dat zij in elk jaar één of twee keer beproefd worden? Daarop tonen zij geen berouw en zij trekken er geen lering uit.”
(Soerat at-Tauwbah: 126)

Het is een onderdeel van de Genade van Allah dat ellende de zondigen van de wereld treft, zodat hun zielen gezuiverd worden en zij terugkeren tot Allah vóór zij komen te overlijden. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En Wij zullen hen zeker de bestraffing van het wereldse (leven) doen proeven, vóór de grotere bestraffing. Hopelijk zullen zij terugkeren.”
(Soerat as-Sajdah: 21)

Soms beproeft Allah Zijn dienaren met onheil om hen in status te verhogen en hen te laten boeten voor hun zonden. De Profeet (vrede zij met hem) heeft namelijk gezegd: “Geen ellende en ziekte treft de moslim, noch zorg, verdriet, schade of pijn, zelfs geen doorn prikt hem of Allah zal enkele zonden van hem kwijtschelden vanwege dit.”
(al-Boekhaari)

Sheich Mohammed ibn Ibraahiem at-Toewadjri
Fragment genomen uit het boek ‘Oesoel ud-Dien il-Islaami’
bron: http://www.al-yaqeen.com/nieuw/bibliotheek/artikel.php?id=1200

12-03-2009, 15:18

Citaat door muslima_algeria:
Assalaamu aleikum,
Bedankt voor deze reactie, ik ga het toch weer met mijn man bespreken. Het is ongelofelijk moeilijk om vertrouwen te houden als je ziet dat niks helpt en dat hij er ook niet meer in lijkt te geloven. Hij is ook gestopt met bidden, Koran lezen, hij doet nu helemaal niets aan 3ibada, astaghfirullah. Ik probeer elke dag hem te stimuleren en altijd hem te steunen maar ik weet het niet meer.
Wa ssalaamu aleikum.

salaam
nu begrijp ik je,moge allah hem genezen.
alleen uw man zal geen hulp willen ,dat willen altijd de mensen niet die shir hebben,ze worden gestraft als ze iets verklappen,daarom zijn ze zo.
ze moeten ook niets hebben van rouqia,en er valt ook niet met hun te onderhandelen.
alleen het woord imaam en ze zeggen neeeeeeeeeeeeee.
ik weet hoe je voelt,erg gewoon je leven lijkt zinloos.

Pagina's : [1] 2