Bekijk volle/desktop versie : Het antwoord van Iran op Marokko



Pagina's : [1] 2 3

07-03-2009, 18:07
Iran rejects reports on Morocco’s severing ties with Iran

Tehran, March 7, IRNA – Government spokesman Gholam-Hossein Elham rejected on Saturday some recent reports on severing of Morocco’s diplomatic ties with Iran.

Certain Western media reported on Friday that Morocco has cut off diplomatic relations with Iran accusing the latter of trying to spread Shia Islam in the Sunni Arab kingdom.

“There is no problem between Iran and the world of Islam due to the Islamic ideological issues,” Elham told reporters.

He stressed that those “unrealistic” issues have been raised in line with the policy of sowing discord among Muslim states.

“Such issues are raised by some who are against promotion of cordial relations among Muslim states which is a growing trend in the region and the whole world,” said the spokesman.


He added, “ill-wishers are to damage unity of the Islamic world by creating sectarian and factional disputes.”

Elham referred to those efforts as making “malicious intrigues” among members of the Islamic world.

Stressing that reports on cutting off of Rabat's diplomatic ties with Tehran “cannot be confirmed,” the spokesman added, “The government of Morocco is unlikely to take such positions.”

Bron IRNA

Foreign Ministry refutes Morocco’s allegations as baseless

Tehran, March 7, IRNA - Foreign Ministry issued a statement on Saturday to strongly refute the "baseless allegations" made by Morocco on Iran’s alleged interference in the country’s internal affairs.

In the statement, the Iranian Foreign Ministry expressed astonishment at the baseless accusations levelled by Morocco.

Regretfully, simultaneous with the 4th International Conference for Support of Palestine, the Model of Resistance, and Gaza, the Victim of War Crimes held in Tehran with participation of parliamentarians and officials from Islamic and Arab countries in Tehran, Morocco issued a statement to announce its severence of diplomatic ties with the Islamic Republic of Iran, said the statement.

Iran believes that under the current sensitive situation when Islamic nations are in dire need of unity and solidarity, the priority should be given to backing the Palestinian people and the recent move would harm unity of the Muslim world, said the statement.

The statement underlines that these allegations made by Morocco on Iran’s alleged interference in its internal affairs are totally baseless.

The Islamic Republic of Iran in the past 30 years has always tried to promote unity among Islamic nations and avoided making any rift and discord among themselves, said the statement.

Iran believes that ties between countries is a two way road and all should be vigilant towards plots being hatched by the enemies of Islam mainly the Zionists who have been humiliated by recent victories of people in Gaza, said the statement.

Bron IRNA


Uit een andere bron\bericht

Morocco severs relations with Iran

"The Kingdom of Morocco has decided to break its diplomatic relations with the Islamic Republic of Iran beginning this Friday," the ministry said.

Moroccan local media has repeatedly accused Iran of proselytising in recent years, claims rejected by the Iranian ambassador.

The controversy was fuelled recently by comments attributed to an adviser of Iran's supreme leader, which questioned the sovereignty of Bahrain, a Gulf Arab state ruled by Sunnis, but with a majority Shia population.

Morocco, however, has no official Shia population, with 99 per cent of the country being Sunni Muslim, and the rest either Jews or Christians.

Sunni scholars in Morocco have denounced what they say is an effort to convert people to Shia Islam, arguing that such a practice could ultimately lead to sectarian strife similar to that witnessed in Iraq after the US-led invasion in 2003.

Bron aljazeera


Zou Marokko door hebben dat een deel van het voortgaande geweld in Irak te wijten is aan Iran ?

07-03-2009, 18:32


Ik denk dat Iran daar echt niet wakker van licht hoor , dat land is een kernmacht en heeft zelfs een eigen satteliet en heeft geen hulp nodig van de buitenwereld.
Ayatollah en Hassan II kwamen ook niet overeen , heeft Hassan II de banden met Iran verbroken?


Ik weet echt niet wat de huidige koning ban plan is.

We weten al langer dan vandaag dat de huidige Marokkaanse koning een schoothondje is , waarom de banden met Iran verbreken terwijl dat land Marokko niets heeft aangedaan?

Achja...

07-03-2009, 18:42
Marokko heeft kennelijk afspraken met Bahrein waarom anders gaat Marokko zich bemoeien met Iran....doet Marokko niet zomaar....

07-03-2009, 18:44
we hoeven niks van iran,sjiten wij zijn soenieten ze zijn toch niet te vertrouwen kijk allen maar naar hun geschiedenis moet niks hebben van die perzen.Ze schreeuwen wel we gaan isreal aanvallen blablabla waarom doen ze het niet.

07-03-2009, 18:44


Iran moet zijn grote waffel houden.
Ditmaal respecta voor de koning.
Volgens mij is dat wel een geschikte peer.

07-03-2009, 18:58
Iran heeft zo haar eigen belang en ziet de VS dichterbij komen, vind je het gek..VS heeft een militaire basis in Bahrein en Marokko heeft nu eenmaal goede betrekkingen met Amerika...dus zal zij eerder Bahrein steunen dan Iran...ik snap wel waarom Iran claimt dat Bahrein een provincie is van Iran...het komt Iran nu heel goed uit.......

07-03-2009, 19:16
Waar bemoeit Marokko zich eigenlijk mee? Bahrein is altijd van Iran geweest totdat de Engelsen zich ermee kwamen bemoeien, een groot deel van Bahrein voelt zich ook gewoon Iraans en spreekt Perzisch. Nu claimen enkele Arabische landen dat eilanden die nu in bezit zijn van Iran van hun zijn en Iran zegt dat in dat geval Bahrein van Iran is, groot gelijk.

En wat moet Marokko in deze kwestie? Ik vind het echt lachwekkend dat ze zich ermee bemoeien.

En voor deDesman, jou reactie is nog lachwekkender, ik zou als ik Marokko was maar mijn grote waffel houden.

07-03-2009, 19:31
Marokko is gewoon een kontenlikker van het westen
paar maanden geleden waren hun de eerste die de betrekkingen met bolivia opheffde dit deeden ze voor de joden terwijl hun broeders in gaza werden afgeslacht en nu doen ze het weer voor de joden.

zo kunnen ze een witte voetje te hallen bij europa en de vs, zo dat ze door hun vingers zien hoe marokko ze eigen volk onderdrukt

ik denk dat ze dit ook niet doen voor de sahara kwestie want 20 jaar geleden steunde iran de polesario ook al.

07-03-2009, 19:35
de enigste rede dat marokko dit doet is omdat iran hammas steunt,,,..
Zodat het eigen volk kan antwoorden met we zijn niet tegen het verzet van gaza maar tegen iran,,,
Allemaal politiek op zeer hoog nivo ....


................

Je denkt toch niet dat het de koning van marokko wat scheelt dat de mensen shia worden,, wat hem betreft worden het allemaal joden..Hij is alleen bang voor opstand,,,

07-03-2009, 19:37

Citaat door Mocro_Styl0:
we hoeven niks van iran,sjiten wij zijn soenieten ze zijn toch niet te vertrouwen kijk allen maar naar hun geschiedenis moet niks hebben van die perzen.Ze schreeuwen wel we gaan isreal aanvallen blablabla waarom doen ze het niet.


Wat een randdebiel ben je ook. Iran zal alleen iets doen als het aangevallen wordt. Marokko is gewoon een hielenlikker van de Ahl al Sa3oud, de koninklijke familie in Saudi Arabië en Bahrein.

07-03-2009, 19:38
Islam en Politiek ....

Hoe wil je de mensen anders in het gareel houden...

Je kunt ook direct een relatie hebben met de Almachtige Schepper...zonder tussenkomst van allerlei dogma's en regels......dan heb je geen politiek nodig...alleen voor de wereldorde is macht nu eenmaal een essentieel begrip waar je niet omheen kunt....

07-03-2009, 19:38
Ik dacht dat de Atlas leeuw uitgestorven was ?

07-03-2009, 19:39



Citaat door deDesman:
Iran moet zijn grote waffel houden.
Ditmaal respecta voor de koning.
Volgens mij is dat wel een geschikte peer.



Hahaha. Geschikte peer? Ik vraag me toch echt af wat voor randdebielen hier in Nederland leven. Mohamed VI is een hielenlikker van de zandzakken in het Midden-Oosten, hij is financieel afhankelijk van ze, daarom kunnen ze ook doen en laten wat ze willen in Marokko.

07-03-2009, 19:40

Citaat door deDesman:
Ik dacht dat de Atlas leeuw uitgestorven was ?


Er leeft er nog 1, getuige van het verleden en van de toekomst.

07-03-2009, 19:41

Citaat door Xretsor2:
Waar bemoeit Marokko zich eigenlijk mee? Bahrein is altijd van Iran geweest totdat de Engelsen zich ermee kwamen bemoeien, een groot deel van Bahrein voelt zich ook gewoon Iraans en spreekt Perzisch. Nu claimen enkele Arabische landen dat eilanden die nu in bezit zijn van Iran van hun zijn en Iran zegt dat in dat geval Bahrein van Iran is, groot gelijk.

En wat moet Marokko in deze kwestie? Ik vind het echt lachwekkend dat ze zich ermee bemoeien.

En voor deDesman, jou reactie is nog lachwekkender, ik zou als ik Marokko was maar mijn grote waffel houden.


Kijk jij weet waar je over praat. Er is nog hoop . Bahrein is inderdaad grotendeels Perzisch, alleen dat weten al deze randdebielen hier niet.

Pagina's : [1] 2 3