Bekijk volle/desktop versie : Appartement kopen in marokko?



06-03-2009, 23:24
hey peepsss..

wie weet hoe het zit met het kopen van een simpele appartement in maroc? Ik bedoel dan met de bank enzo je moet neem ik aan wel een maroc. rekening hebben? en hoeveel geld zodat je n hypotheek kan krijgen? En hoe kan ik aan een leuk appartement komen? Kun je dan verder gewoon vanuit uit hier iedere maand aflossen? shokran bezefff alvast!

11-03-2009, 20:19


Als je fam in Marokko hebt zitten die kunnen je beter helpen meid....want als je alles via hier gaat doen gaat allemaal veel meer kosten....

en een hint misschien dat je iemand in de fam hebt die verstand van bouwen heeft en die jou appartement verder gaat afwerken....kost jou veel minder....

Wij gaan namelijk ook een appartement kopen die nog afgewerkt moet worden...en dat gaat mijn man allemaal zelf doen.....

succes

11-03-2009, 20:47
Ja dat is het hem juist ik heb niemand die me ermee kan helpen en ik wil ook het liefst een kant en klare appartement zonder dat ik nog moeite moet doen om af te bouwen.. Maar shokran meid!

11-03-2009, 23:28
Misschien dat je hier wat aan hebt:

http://www.spanjehypotheek.com/index.php?pageid=19

12-03-2009, 14:06



Citaat door Chouaffa...:
hey peepsss..

wie weet hoe het zit met het kopen van een simpele appartement in maroc? Ik bedoel dan met de bank enzo je moet neem ik aan wel een maroc. rekening hebben? en hoeveel geld zodat je n hypotheek kan krijgen? En hoe kan ik aan een leuk appartement komen? Kun je dan verder gewoon vanuit uit hier iedere maand aflossen? shokran bezefff alvast!


Lees aub de hieronderstaande aajaat uit de Qoer'aan inzake rente (v/e hypotheek):

Soerah Baqarah:

275. Degenen, die woekerwinst maken, verrijzen zoals iemand, die door Satan met krankzinnigheid is geslagen. Dat komt, omdat zij zeggen: "Handel is gelijk aan rente", terwijl Allah de heeft wettig en de rente onwettig heeft verklaard. Die daarom een vermaning van zijn Heer krijgt en er mee ophoudt, hem zal toebehoren, hetgeen hij vroeger heeft ontvangen en zijn zaak is bij Allah. En zij, die terugvallen, zij zijn de mensen van het Vuur, daarin zullen zij vertoeven.

276. Allah schaft de rente af en doet de weldadigheid toenemen. En Allah heeft niet lief alle ondankbaren en zondaren.

277. Voorzeker, zij die geloven en goede daden doen en het gebed houden en de Zakaat betalen, hun beloning is bij hun Heer en voor hen is geen vrees, noch zullen zij treuren.

278. O, gij die gelooft, vreest Allah en doet afstand van de rest van de rente, als gij gelovigen zijt.

279. Maar indien gij dit niet doet, bereidt u dan ten oorlog met Allah en Zijn boodschapper; indien gij berouw hebt is voor u het oorspronkelijke kapitaal: zo zult gij geen onrecht doen, noch zal u onrecht worden aangedaan.


http://www.koranonline.nl

12-03-2009, 14:10
In Marokko kan je een appartement kopen middels aanbetaling die meestal 33 - 50 % van het totale bedrag behelst.

Dit kan mischien makkelijk(er) betaald worden. de rest dient betaald te worden bij oplevering v/h appartement maar let op: indien je bij oplevering het resterende bedrag niet kan afbetalen dan zal je gedwongen zijn een lening af te sluiten bij een Marokkaanse bank tegen hoge 8 - 10 % maandelijkse rente!

12-03-2009, 16:50

Citaat door Moslims2009:
Lees aub de hieronderstaande aajaat uit de Qoer'aan inzake rente (v/e hypotheek):

Soerah Baqarah:

275. Degenen, die woekerwinst maken, verrijzen zoals iemand, die door Satan met krankzinnigheid is geslagen. Dat komt, omdat zij zeggen: "Handel is gelijk aan rente", terwijl Allah de heeft wettig en de rente onwettig heeft verklaard. Die daarom een vermaning van zijn Heer krijgt en er mee ophoudt, hem zal toebehoren, hetgeen hij vroeger heeft ontvangen en zijn zaak is bij Allah. En zij, die terugvallen, zij zijn de mensen van het Vuur, daarin zullen zij vertoeven.

276. Allah schaft de rente af en doet de weldadigheid toenemen. En Allah heeft niet lief alle ondankbaren en zondaren.

277. Voorzeker, zij die geloven en goede daden doen en het gebed houden en de Zakaat betalen, hun beloning is bij hun Heer en voor hen is geen vrees, noch zullen zij treuren.

278. O, gij die gelooft, vreest Allah en doet afstand van de rest van de rente, als gij gelovigen zijt.

279. Maar indien gij dit niet doet, bereidt u dan ten oorlog met Allah en Zijn boodschapper; indien gij berouw hebt is voor u het oorspronkelijke kapitaal: zo zult gij geen onrecht doen, noch zal u onrecht worden aangedaan.


http://www.koranonline.nl


Daar dacht ik ook gelijk aan toen ik het las

14-03-2009, 11:30

Citaat door Chouaffa...:
hey peepsss..

wie weet hoe het zit met het kopen van een simpele appartement in maroc? Ik bedoel dan met de bank enzo je moet neem ik aan wel een maroc. rekening hebben? en hoeveel geld zodat je n hypotheek kan krijgen? En hoe kan ik aan een leuk appartement komen? Kun je dan verder gewoon vanuit uit hier iedere maand aflossen? shokran bezefff alvast!


Hallo Chouaffa,

Wij kunnen je helpen bij het kopen van een appartement. Op onze website staan tal van projecten die we aanbieden. Daarnaast bieden we ook bestaande woningen en grond percelen aan. Vanuit Nederland regelen we alle zaken van A tot Z. Ook voor het inschakelen van banken kan vanuit Nederland geregeld worden. Wat betreft het aflossen van de lening, kun je iedere maand een agesproken bedrag over te maken. Hiervoor hoef je niet naar Marokko. Mocht je rentevrij een huis willen kopen, dan zijn er volop mogelijkheden. Afhankelijk van je budget en wensen.

Indien je meer informatie wenst, neem dan contact met ons op of bezoek ons in Amsterdam (of Tanger).

Groet,

Husam

14-03-2009, 13:11

Citaat door Bayti_Vastgoed:
Hallo Chouaffa,

Wij kunnen je helpen bij het kopen van een appartement. Op onze website staan tal van projecten die we aanbieden. Daarnaast bieden we ook bestaande woningen en grond percelen aan. Vanuit Nederland regelen we alle zaken van A tot Z. Ook voor het inschakelen van banken kan vanuit Nederland geregeld worden. Wat betreft het aflossen van de lening, kun je iedere maand een agesproken bedrag over te maken. Hiervoor hoef je niet naar Marokko. Mocht je rentevrij een huis willen kopen, dan zijn er volop mogelijkheden. Afhankelijk van je budget en wensen.

Indien je meer informatie wenst, neem dan contact met ons op of bezoek ons in Amsterdam (of Tanger).

Groet,

Husam

zet dan ff je website in de topic....dan kunnen we eens kijken wat jullie te bieden hebben

14-03-2009, 20:59

Citaat door Bayti_Vastgoed:
Hallo Chouaffa,

Wij kunnen je helpen bij het kopen van een appartement. Op onze website staan tal van projecten die we aanbieden. Daarnaast bieden we ook bestaande woningen en grond percelen aan. Vanuit Nederland regelen we alle zaken van A tot Z. Ook voor het inschakelen van banken kan vanuit Nederland geregeld worden. Wat betreft het aflossen van de lening, kun je iedere maand een agesproken bedrag over te maken. Hiervoor hoef je niet naar Marokko. Mocht je rentevrij een huis willen kopen, dan zijn er volop mogelijkheden. Afhankelijk van je budget en wensen.

Indien je meer informatie wenst, neem dan contact met ons op of bezoek ons in Amsterdam (of Tanger).

Groet,

Husam



Oh wat fijn hier was ik echt op zoek naar heb je misschien de website voor me dan ga ik snel kijken!

Chokran bezeff

14-03-2009, 23:34
http://www.bayti.nl

(We zijn nu bezig met een update, uiterlijk eind deze maand is hij (weer) online. Let tevens op de advertentie banners op deze site).

Groet,

Husam

15-03-2009, 09:30
Oke ja doe ik trouwens ik had die site al een keer gezien maar dus nog niet updat inderdaad! Maar ik hou het zeker in de gaten en incha allah kunnen jullie mij helpen!

grt