Bekijk volle/desktop versie : Claim tegen Boeing wegens Bijlmerramp



06-03-2009, 18:31
AMSTERDAM - Tien slachtoffers van de Bijlmerramp zijn naar de rechter gestapt om een schadevergoeding te eisen van vliegtuigbouwer Boeing.

Zij zeggen psychische klachten te hebben overgehouden aan de vliegtuigcrash in 1992. In totaal eisen ze circa 500.000 euro.

Dat maakte hun advocaat Lionel Lalji vrijdag bekend. De meeste van zijn cliënten hebben volgens hem een post-traumatische stress stoornis (PTSS). De zaak dient op 1 juli voor de rechtbank in Amsterdam.


Geestelijk letsel
Lalji stelt dat uit het Medisch Onderzoek Vliegramp Bijlmermeer (MOVB) bleek dat zijn cliënten geestelijk letsel hebben opgelopen door de crash. Het gaat om mensen van wie volgens hem zeer duidelijk is dat zij problemen hebben overgehouden aan het ongeluk.
Dat het zo lang duurde voordat de raadsman de claim indiende, komt volgens hem doordat het MOVB pas enkele jaren geleden klaar was. Ook wist de vliegtuigbouwer de procedure te vertragen, zo stelt hij.
In oktober 1992 boorde een Boeing van luchtvaartmaatschappij El Al zich in de flats Groeneveen en Klein-Kruitberg in de Amsterdamse Bijlmermeer. Daardoor kwamen 43 personen om het leven.

http://www.nu.nl/algemeen/1928580/claim-tegen-boeing-wegens-bijlmerramp.html

06-03-2009, 18:32


Hm, lijkt me een beetje aan de late kant.

Ook niet echt handig in tijden van crisis. Ik denk weinig kans. Maar ik gun het die mensen wel.

06-03-2009, 18:37
Beter laat dan nooit. Ze kunnen het geld vast missen zelfs in tijd van crissis.