Bekijk volle/desktop versie : Huisbezoek CB



Pagina's : [1] 2

05-03-2009, 10:16
Voor de moeders, hebben jullie toen de kleine eenmaal 18mnd was een huisbezoek gehad van het Consultatiebureau?

Heb zowiezo aan het eerste huisbezoek een naar gevoel aan overgehouden en wil dit toch niet nog een keer, want dat mens

05-03-2009, 10:38


Nee dat heb ik bij mijn 2 kinderen niet gehad

Je kan vragen of iemand anders op bezoek komt !

05-03-2009, 10:40
Nee ze komen alleen als het kind net geboren is. EN je hoeft er niet aan mee te werken hoor. Wat moeten ze nou thuis komen doen?

05-03-2009, 10:44
raar wat komen ze doen dan?

05-03-2009, 10:46


Trouwens, ik ga alleen voor de vaccinaties na het cb. Ik werd helemaal gek van ze met me eerste zoon. En nu hebben ze ook alweer van die rare opmerkingen met me tweede. Dus ook voor hem ga ik alleen voortaan voor de vaccinaties.

05-03-2009, 10:48
bij mij komen ze nog wel

wat is er dan verkeerd aan of nadelig?

05-03-2009, 10:52
Huisbezoeken
Als uw kind net geboren is komt er een jeugdverpleegkundige bij u thuis. De bedoeling van het huisbezoek is:
- Kijken hoe het gaat met moeder en kind.
- Invullen van het dossier.
- Uitleg geven over het consultatiebureau
Als uw kind 18 maanden is kan er ook bij Florence een afspraak gemaakt worden voor een huisbezoek. In plaats van het consult op het bureau gebeurt dit bij u thuis door uw verpleegkundige. Het voordeel van een huisbezoek is dat er dieper op de vragen ingegaan kan worden en de verpleegkundige ziet uw kind in zijn/haar eigen omgeving. Daarnaast kan er altijd op indicatie een afspraak gemaakt worden voor een huisbezoek.

BRon
http://www.gezondheidscentraypenburg.nl/consultatiebureau.html

05-03-2009, 10:53
Bij mij zijn ze alleen in de eerste week langs geweest.

05-03-2009, 10:55
zo typisch hollands, eve een kijkje komen nemen.....kan daar echt niet tegen.....ik zou zeggen dat ze niet hoeven te komen en ik ben ook zo iemand die alleen voor de vaccinaties gaat naar het cb,net als bossebol!

05-03-2009, 10:59
zeker ook koekeloeren of je huis schoon/ kind vriendelijk is.. zo niet melding maken bij jeugdzorg..


(hoor van zulke gekke dingen over kraamzorg enzo )

05-03-2009, 11:16
ik was naar het cb geweest omdat mijn kindje zo onrustig is en weinig slaapt en wat denk je .
ze willen me naar ...





















het riagg sturen, ik zeg voor hem of voor mij!!
Wat een debielen zeg!
Ik zeg niets meer tegen ze.
Ook kreeg ik een lijst met vragen, ik weet evenniet meer hoe die heet, stevig ouderschap geloof ik, en die moest ik een gedeelte en mijn man een ander gedeelte invullen .
Vragen als ben je wel een geslagen, slaat je man je, ben je sexueel misbruikt en ga zo maar door.
Ik heb hem weggegooid dag
Echt raar allemaal, zouden 100% nederlanders die ook krijgen vraag ik me dan af.

05-03-2009, 11:19

Citaat door zakira:
ik was naar het cb geweest omdat mijn kindje zo onrustig is en weinig slaapt en wat denk je .
ze willen me naar ...


het riagg sturen, ik zeg voor hem of voor mij!!
Wat een debielen zeg!
Ik zeg niets meer tegen ze.
Ook kreeg ik een lijst met vragen, ik weet evenniet meer hoe die heet, stevig ouderschap geloof ik, en die moest ik een gedeelte en mijn man een ander gedeelte invullen .
Vragen als ben je wel een geslagen, slaat je man je, ben je sexueel misbruikt en ga zo maar door.
Ik heb hem weggegooid dag
Echt raar allemaal, zouden 100% nederlanders die ook krijgen vraag ik me dan af.



die krijgen ze vast ook..


wat heeft een baby aan een spycholoog?? en jij komt daar bij die cb voor je kindje niet voor jezelf te laten controleren neem ik aan

05-03-2009, 11:20


ik weet ook niet wat hij aan psycholoog zou hebben, ik misschien meer

05-03-2009, 11:50
dus ze kunnen dingetjes allemaal tegengebruiken?!!

05-03-2009, 15:32
Dames bedankt,
van mij waren ze van harte welkom, maar dat mens het eerste huisbezoek
mijn man was thuis (lees lag te slapen ivm uit de nachtdienst, en dan weer nachtdienst) komt zij met de opmerking van wie ligt daar te slapen (want mevrouw wilde weten waar zoonlief lag te slapen en hoe het bedje was opgemaakt) ik vann duhhh wie denk je zelf?? daarna de babykamer oke geen probleem ga kijken, komt ze met de vraag van heb je financiele problemen gekregen door dit alles aan te schaffen???? Nou toen kon je me gewoon weggooien!! heb letterlijk tegen haar gezegd wat heeft dat met het kind te maken dan?? waar zij natuurlijk geenn antwoord op kon geven en alles wat je zegt probeert zij om te zetten in een negatieve vorm, heb haar duidelijk gemaakt dat ze maar achter de echte problemen moet gaan en niet bij ons moet komen kloppen met dat soort opmerkingen. Echt en nu ze stalkt me gewoon met haar telefoontjes om een afspraak te maken. iemand anders vragen gaat niet voor onze wijk is zij de enige jeugdverpleegkundige!!
Heb haar in een mail ff duidelijk gemaakt dat ik daarvoor geen tijd heb ivm werk en studie en ga echt niet met mijn kind heen en weer zeulen omdat dat in deze stomme gemeente wel nodig is een huisbezoek met 18mnd en het doel is me al helemaal een vraag...alsof zij in 1 huisbezoek advies kan geven wat je kind wel en niet goed doet sorry maar dat zie ik zelf ook wel..
by the way de kleine is met 32wkn geboren en zij houden daar sinds het begin geen rekening mee, hmdl gaat het nu super met hem en geen achterstand te zien, maar dat is op zich een irritatie geweest bij hen.

Pagina's : [1] 2