Bekijk volle/desktop versie : HELP! Problemen met de belastingdienst !

Pagina's : [1] 2

05-03-2009, 00:26
Ik iets heel doms gedaan ! Ik heb voor de eerste keer internet bankieren gedaan ik moest een bedrag van bijna 400 euro overmaken aan de belastingdienst maar ik heb het bedrag dubbel overgemaakt ,ik dacht van ja ok Ik heb een foutje gemaakt ze zullen het wel terug betalen aan mij maar nee ik heb hele grote pech ,ik krijg het bedrag niet meer terug !wat gestort is gestort zeiden ze tegen mij , mijn weekloon is naar de klote !

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen moet ik toch een bezwaar schrieft indienen of heeft het geen zin meer ,weet iemand iets hierover ???

05-03-2009, 08:56

Nee hoor dat is neit waar gestort is gestort tuurlijk gaan ze kijken wat jou openstaande schuld was daarmee betalen ze he en de rest moeten ze gewoon terugboeken ...Weer bellen brief schrijven en zonodig klacht indienen als ze moeilijk gaan doen.

05-03-2009, 11:59

Citaat door Buya26:
Ik iets heel doms gedaan ! Ik heb voor de eerste keer internet bankieren gedaan ik moest een bedrag van bijna 400 euro overmaken aan de belastingdienst maar ik heb het bedrag dubbel overgemaakt ,ik dacht van ja ok Ik heb een foutje gemaakt ze zullen het wel terug betalen aan mij maar nee ik heb hele grote pech ,ik krijg het bedrag niet meer terug !wat gestort is gestort zeiden ze tegen mij , mijn weekloon is naar de klote !

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen moet ik toch een bezwaar schrieft indien of heeft het geen zin meer ,weet iemand iets hierover ???

je krijgt het gw. terug, je bank kan altijd het bedrag terug storten als je daar opdracht voor geeft.

05-03-2009, 12:15

Citaat door farida27:
je krijgt het gw. terug, je bank kan altijd het bedrag terug storten als je daar opdracht voor geeft.

Nee dat kan niet. Je kan het alleen laten storneren (terug laten halen) als het van jouw rekening is geincasseerd. Als je het zelf hebt overgemaakt kunnen ze het niet voor je terughalen. De belastingdienst blijven bellen en gewoon irriteren. Uiteindelijk staat het als een tegoed daar en wordt het teruggestort.

05-03-2009, 20:11

Citaat door bazatoen:
Nee dat kan niet. Je kan het alleen laten storneren (terug laten halen) als het van jouw rekening is geincasseerd. Als je het zelf hebt overgemaakt kunnen ze het niet voor je terughalen. De belastingdienst blijven bellen en gewoon irriteren. Uiteindelijk staat het als een tegoed daar en wordt het teruggestort.

Als ik jou was zo ik naar ze toe gaan en ik zou daar blijven totdat ik me geld zou krijgen , en me bewijs meenemen dat het dubbel is gegaan. Er zal zeker iemand voor je opkomen..Want dat is natuurlijk te GEK voor woorden...

Waarom als zij iets dubbel storten dan moeten wij het wel terug betalen..en andesom niet..

Ik heb zelfs nu al woede in me ook al gaat het niet om mij ..maar dat ze denken dat ze er zo makkelijk mee wegkomen ..en dat ze zoiets zeggen ...gestort is gestort :S

Het is jou geld....jij hebt ervoor gewerkt .!!!

08-03-2009, 21:51
Ze kunnen we heel makkelijk geld AANNEMEN maar teruggeven Ho maar kK oedejen

08-03-2009, 23:07
Zeiden ze dat letterlijk door de telefoon, gestort is gestort?

09-03-2009, 11:45
Mij is dit vorig jaar ook overkomen. Maar ik wist zelf niet dat ik teveel had overgemaakt totdat ik de volgende maand op mijn bankafschrift zag dat ik een bedrag had teruggestort gekregen omdat ik teveel had overgemaakt.

Je krijgt het teruggestort. Anders neem contact met ze op en zullen zij er een melding van laten maken bij de afdeling debiteur/crediteur.

09-03-2009, 20:32
Ze hebben het echt gezegd gestort is gestort !

Ik denk dat sommige van jullie gelijk hebben , ik wacht tot eind van het jaar als het bedrag daar als tegoed staat dan wordt die vanzelf terug betaald , hoop ik maar ,ik kan me beetje herinneren dat ze zeiden dat ik dan toch een maand minder betaal of dat ik het laatste maand niet hoeft te betalen of zo iets

09-03-2009, 23:47
wachten tot eind van het jaar??

Zou ik niet doen!! ik zou er meteen achteraan gaan! Anders gaan ze nog moeilijk doen met het zogenaamd niet meteen terug kunnen kijken! en dan ben je weer drie weken verder!!!
En als ze me vertelde wachten eind van het jaar! dan moet je om een schriftelijke toezegging vragen! en ook meteen wie je hebt gesproken.
NOteren die handel! en dan pas afwachten.

11-03-2009, 21:28
Meid, meteen achteraan gaan anders verdwijnt het in de Grote molen van de b.dienst.

Schrijf een brief naar de juiste afdeling bel naar de juiste afdeling en verzamel zoveel mogelijk bewijs.

Wat je ook kunt doen is naar je bank gaan en om een charge back vragen dat kan dan halen zij met jouw toestemming het geld terug van de belasting dienst.

Onderschat het niet het is misschien allemaal een lang proces liever dat dan wachten tot aan het eind van het jaar..

Je zult te horen krijgen dat ze dit niet kunnen achterhalen en dat het hen spijt!!

Meid Het is Jouw geld..Daar heb je hard voor gewerkt. dus gewoon dr achteraan!

Succes

12-03-2009, 14:07

Citaat door Buya26:

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen moet ik toch een bezwaar schrieft indien of heeft het geen zin meer ,weet iemand iets hierover ???

Je schrijft een brief en voegt daarbij de beschikking toe. Waarop staat dat jij €400,- moet betalen. Je schrijft in de brief dat je per ongeluk €800,- hebt overgemaakt. Daarnaast vermeld je erin dat je per direct het bedrag terug wilt hebben.

Als jij je brief nog hebt, kunnen ze je niks maken. Jij moet namelijk kunnen bewijzen dat jij hen geen 800 euro verschuldigd bent.

Dus; schrijf een brief en voeg daarbij de beschikking toe (waarop staat dat jij 400 euro moet betalen).

12-03-2009, 14:09

Citaat door Buya26:
Ze hebben het echt gezegd gestort is gestort !

Ik denk dat sommige van jullie gelijk hebben , ik wacht tot eind van het jaar als het bedrag daar als tegoed staat dan wordt die vanzelf terug betaald , hoop ik maar ,ik kan me beetje herinneren dat ze zeiden dat ik dan toch een maand minder betaal of dat ik het laatste maand niet hoeft te betalen of zo iets

Onzin. Je moet ze ook niet bellen. De meeste klantenservicemedewerksters zijn niet bevoegd om dit soort zaken af te handelen.

Schrijf een brief, dan komt het vanzelf bij de juiste persoon terecht.

12-03-2009, 14:48
Brief zou ik aangetekend sturen zodat ze nooit kunnen zeggen dat ze het nooit ontvangen hebben...

14-03-2009, 00:05
Dank jullie wel voor jullie advies, ik zal zeker een brief sturen en maar afwachten .

gr.

Pagina's : [1] 2