Bekijk volle/desktop versie : hoe zouden jullie reageren?



Pagina's : [1] 2

04-03-2009, 20:38
situatie: een vrouw (turkse) in de kruidvat heeft mot met 2 ned. jongens...iets met dat hij niet vroeg of hij langs mocht ofzo, maar goed een van die jongens blijft maar roepen en buitenlanders dit en buitenlanders dat...ondertussen is die turkse allang de deur uit en sta ik (jij) nog steeds in de rij voor die jongens bij de kassa...en je hoort nog steeds:" die buitenlanders, denken ze dat ik bang voor ze ben..laat ze maar komen...en als je wat zegt dan ben je gelijk een racist" die jongen bleef gewoon express die dingen roepen omdat hij natuurlijk wist dat ik daar stond...ik moet zeggen ik moest me echt zwaar inhouden, kreeg het echt warm ervan..ik wou vanalles zeggen maar glimlachte naar de kassavrouw, rekende af en ging weg..

wat zouden jullie hebben gedaan, toch gereageert op die gasten?

04-03-2009, 20:41



Citaat door Ommo_Amin:
situatie: een vrouw (turkse) in de kruidvat heeft mot met 2 ned. jongens...iets met dat hij niet vroeg of hij langs mocht ofzo, maar goed een van die jongens blijft maar roepen en buitenlanders dit en buitenlanders dat...ondertussen is die turkse allang de deur uit en sta ik (jij) nog steeds in de rij voor die jongens bij de kassa...en je hoort nog steeds:" die buitenlanders, denken ze dat ik bang voor ze ben..laat ze maar komen...en als je wat zegt dan ben je gelijk een racist" die jongen bleef gewoon express die dingen roepen omdat hij natuurlijk wist dat ik daar stond...ik moet zeggen ik moest me echt zwaar inhouden, kreeg het echt warm ervan..ik wou vanalles zeggen maar glimlachte naar de kassavrouw, rekende af en ging weg..

wat zouden jullie hebben gedaan, toch gereageert op die gasten?



Die mensen willen juist dat je reageert....daarom zou ik ze ook gewoon negeren.....



PS: wat heb jij eigenlijk in je avatar staan?

04-03-2009, 20:46

Citaat door Desolate:
Die mensen willen juist dat je reageert....daarom zou ik ze ook gewoon negeren.....



PS: wat heb jij eigenlijk in je avatar staan?




juist

je hebt het goed gedaan Ts

04-03-2009, 20:47

Citaat door Desolate:
Die mensen willen juist dat je reageert....daarom zou ik ze ook gewoon negeren.....



PS: wat heb jij eigenlijk in je avatar staan?



Zie je dat niet? vrouwenhand versierd met henna dat een kinderhandje vasthoudt. het kinderhandje daar zit ook henna op (op de vingertoppen)


@TS: misschien was die jongen gewoon nog steeds opgefokt en was het niet specifiek naar jou toe gericht? (even los van de vraag of die gozer terecht opgefokt was of niet)

04-03-2009, 20:48


Ik reageer er altijd op, wat denken ze wel niet snotapen.
Heb dat een keer gehad en toen was ik met mijn zoontje in de supermarkt, die jongens liepen langs en als ze samen zijn zijn ze dapper he, dus de een tegen de ander turkie turkie, sorry hoor ben nog steeds een marokaan maar ja.
Dus ik tegen me zoon terwijl ik oogkontakt maak met die jongen, sommige verdienen echt een dreun op de neus....
Me zoontje schaamde zich (stel je voor) en die jongens waren verdwenen.
Ik keek bepaald niet aardig...

04-03-2009, 20:49

Citaat door maaltje:
[/B]


Zie je dat niet? vrouwenhand versierd met henna dat een kinderhandje vasthoudt. het kinderhandje daar zit ook henna op (op de vingertoppen)





Zoiets dacht ik al....maar ik vond het zo raar uitzien...vooral dat wit op dat grote hand....dus vandaar dat ik dat even vroeg....

04-03-2009, 20:49
Je hebt het goed gedaan, door heel makkelijk het volgende namelijk

Je bent geen buitenlander punt uit

Ik betaal me belastingcenten, werk hier full-time en doe zoals elke hollander (tenminste niet alles h&eacute

rot op, zie mezelf niet als buitenlander en zal dat ook niet zijn, niet nu ik me hollandse paspoort heb

dus mochten ze het hebben over buitenlanders, voel me niet aangesproken

04-03-2009, 20:51
Dat hangt ECHT van humeur af op die dag.

04-03-2009, 20:51

Citaat door ouafaetoen:
Je hebt het goed gedaan, door heel makkelijk het volgende namelijk

Je bent geen buitenlander punt uit

Ik betaal me belastingcenten, werk hier full-time en doe zoals elke hollander (tenminste niet alles h&eacute

rot op, zie mezelf niet als buitenlander en zal dat ook niet zijn, niet nu ik me hollandse paspoort heb

dus mochten ze het hebben over buitenlanders, voel me niet aangesproken


Ja kan wel zijn dat je die dingen hebt, maar je weet heus wel dat ze ons, de allochtonen daarmee bedoelen...

04-03-2009, 20:55

Citaat door Vlampje:
Ja kan wel zijn dat je die dingen hebt, maar je weet heus wel dat ze ons, de allochtonen daarmee bedoelen...



Nops me not op zo n moment hoor ik dat niet, en ben ik gewoon lekker nederlands, kijken ze me aan of willen ze antwoord..dan krijgen ze antwoord alleen op een andere vraag en niet daarop!!!!

04-03-2009, 21:04
zou zelf gereageerd hebben(ben iemand die dit niet op zich laat helaas), maar het beste is om dit te negeren en doen alsof jij ze niet eens hoort, dan staan zij ook meteen voor paal

04-03-2009, 21:06

Citaat door ouafaetoen:
Nops me not op zo n moment hoor ik dat niet, en ben ik gewoon lekker nederlands, kijken ze me aan of willen ze antwoord..dan krijgen ze antwoord alleen op een andere vraag en niet daarop!!!!



of wat je ook kan doen is zo je hoofd schudden die hollanders ook !


Of nog beter: een potje mee gaan doen en zeggen: ja die stomme buitenlanders, die polen/hongaren/oezbeken/taiwanezen etc etc verpesten ook alles voor ons.

04-03-2009, 21:10



Citaat door maaltje:
of wat je ook kan doen is zo je hoofd schudden die hollanders ook !


Of nog beter: een potje mee gaan doen en zeggen: ja die stomme buitenlanders, die polen/hongaren/oezbeken/taiwanezen etc etc verpesten ook alles voor ons.



nee dan doe jij hetzelfde en scheer je iedereen over 1 kam

04-03-2009, 21:12
ik kan me dan echt niet inhouden he.. ik zou hem meteeeen op ze plek zetten.

04-03-2009, 21:14
ff iemand opbellen die hun tanden eruit komt slaan, want daar ga ik natuurlijk mn handen niet aan vuil maken..............

Pagina's : [1] 2