Bekijk volle/desktop versie : Een zwak imaan.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

03-03-2009, 16:49
Hoe je imaan te versterken.


Hebben jullie dat ook niet dat jullie soms gewoon nergens zin hebben. Zelfs niet in jullie gebeden (Moge Allah ons vergeven). En dan heb je dagen dat je de hele dag wilt bidden.

Ik heb soms van deze dagen en wordt door deze dagen zo depressief. Ik schommel teveel en dat is teken van een zwakke imaan. (En deze periode heb ik het zo erggggggggggggggggg

Gisteren ben ik een Islamtische winkel binnen gelopen en heb 3 boeken gekocht om de imaan te versterken.

03-03-2009, 16:54


Soms zit het imaan verstopt onder de wolken die zijn licht verbergen, maar na een tijdje, wanneer de wolken wegtrekken zal het licht van imaan weer verschijnen. Het hart van een gelovige is soms bedekt met zonden (wolken) dus haar licht is verborgen, en de persoon in kwestie voelt zich in duisternis, maar wanneer hij strijd om zijn imaan te versterken en zijn best doet en daarbij de hulp van Allah zoekt. zullen die zonden wegtrekken en het licht in het hart zal weer schijnen zoals voorheen.,

03-03-2009, 17:02
yaa het begin is altijd moeilijk niemand die ik ken is begonnen met bidden en heeft het metteen geod. Shitan is de boosdoener. Wsit je dat shitan soms helemaal je lichaam in controle kan nemen. Maar de gene mete en goed hart en imaan komt het wel goed en kan je het weerstaan. ik bid al sinds me 13e, nu is bidden als eten en tandenpoetsen. geloof me bouw dat discipline op en hou vast aan je gebed want aan het eind van de rit heb je alleen dat en je daden

Veel succes!

03-03-2009, 17:05

Citaat door MiisDOunia:
yaa het begin is altijd moeilijk niemand die ik ken is begonnen met bidden en heeft het metteen geod. Shitan is de boosdoener. Wsit je dat shitan soms helemaal je lichaam in controle kan nemen. Maar de gene mete en goed hart en imaan komt het wel goed en kan je het weerstaan. ik bid al sinds me 13e, nu is bidden als eten en tandenpoetsen. geloof me bouw dat discipline op en hou vast aan je gebed want aan het eind van de rit heb je alleen dat en je daden

Veel succes!



Het gebed verricht ik altijd al. Maar soms heb ik er gewoon geen zin in, dan doe ik het wel met tegenzin. (want anders zou ik niet kunnen slapen). Maar dan bid ik soms wel alles bij elkaar voor het slapen gaan.

Maar het bidden was meer een voorbeeld. Ik bedoel daarmee eigenlijk dat ik dagen heb dat ik echt islamtische boeken lees. Alles op tijd bid, dou3at, koran lees. En dagen dat ik niks doe, alleen mijn gebeden en daar neem ik niet eens normaal de tijd voor..

03-03-2009, 17:15


Meid, Ik kan niks voor je doen niemand eigenlijk. Jij alleen kan dat, op zulke momenten heeft Shitan je in zijn macht en Allah zet je dan op een beproevingen: gaat ze opstaan of niet. Je kan het ook 'leuk' maken. haal je broers en zussen erbij vrienden famillie, en citeer een paar verzen zo word je niet lui en krijgt ieder zijn hassanaat. Wat ook helpt is als je zo een lui gevoel krijgt, denk aan de dag des oordeels hoe dichtbij di ewel niet is. en denk eraan hoe erg de straf is die te wachten staat voor de verdwaalde. en ook niet vergeten dat Allah barmhartig is en de kracht heeft om te vergeven


03-03-2009, 17:17
Ik begrijp je helemaal... Ik heb die zwakte meestal na men menstruatieperiode (ik hoop dat er geen mannen meelezen) maar dan in die week kan je dus ook niets doen, niet bidden, geen koran lezen. Ik voel me dan zo leeg en dan verlang ik zo erg naar het gebed. En denk ik 'ya rab wanneer kan ik terug bidden, zodat ik nog nawafil kan bidden' en eens het erop aankomt bid ik gewoon het verplichte.. SoubhanAllaah zo zwak.

Ik snak ook naar het begin toen ik pas begon met het praktiseren, men intentie was zo zuiver en nu staghfirAllah durf er zelfs niet meer over te praten. Gewoon hypocriet voel ik me soms. Maar ghayr zuster, we moeten er echt aan werken want op het einde zullen we voor alles verantwoording moeten afleggen. Koran lezen helpt echt soubhanaAllaah, de beste shifaya die er bestaat!

03-03-2009, 17:19
Up liefje (K)..

03-03-2009, 17:22
Zeg maar niks. Ik schaam me diep op het moment.

03-03-2009, 17:23

Citaat door MiisDOunia:
Meid, Ik kan niks voor je doen niemand eigenlijk. Jij alleen kan dat, op zulke momenten heeft Shitan je in zijn macht en Allah zet je dan op een beproevingen: gaat ze opstaan of niet. Je kan het ook 'leuk' maken. haal je broers en zussen erbij vrienden famillie, en citeer een paar verzen zo word je niet lui en krijgt ieder zijn hassanaat. Wat ook helpt is als je zo een lui gevoel krijgt, denk aan de dag des oordeels hoe dichtbij di ewel niet is. en denk eraan hoe erg de straf is die te wachten staat voor de verdwaalde. en ook niet vergeten dat Allah barmhartig is en de kracht heeft om te vergeven



Het is zelfs overgeleverd door de profeet (vzmh) hij heeft gezegd: Het hart van de zoon van Adam verandert sneller dan een pan kokend water.

Ja. Ik heb vaak een start gemaakt om beter te gaan praktiseren en verviel dan naar een paar dagen weer in mijn oude gewoontes. Maar Insha Allah ga ik nu beter mijn best doen. Ik moet en zal de fdjar gebed gaan verrichten Insha Allah.
Ik wilde gewoon kijken wie het ook had, is fijn om te praten met iemand die hetzelfde voelt.



Citaat door Sophia_sweety:
Ik begrijp je helemaal... Ik heb die zwakte meestal na men menstruatieperiode (ik hoop dat er geen mannen meelezen) maar dan in die week kan je dus ook niets doen, niet bidden, geen koran lezen. Ik voel me dan zo leeg en dan verlang ik zo erg naar het gebed. En denk ik 'ya rab wanneer kan ik terug bidden, zodat ik nog nawafil kan bidden' en eens het erop aankomt bid ik gewoon het verplichte.. SoubhanAllaah zo zwak.

Ik snak ook naar het begin toen ik pas begon met het praktiseren, men intentie was zo zuiver en nu staghfirAllah durf er zelfs niet meer over te praten. Gewoon hypocriet voel ik me soms. Maar ghayr zuster, we moeten er echt aan werken want op het einde zullen we voor alles verantwoording moeten afleggen. Koran lezen helpt echt soubhanaAllaah, de beste shifaya die er bestaat!



Inderdaaaaaad. precies hetzelfde verhaal. Ik heb nu ook mijn periode en voel me echt zwak en depressief en wil gewoon ook bidden, heeeeel veel bidden. Maar zodra me periode voorbij is doe ik ook die 5 gebeden met moeite

De eerste dagen zijn altijd het mooist, maar je eraan houden en zo blijven is altijd keihard werken.

Ik heb 3 boeken gekocht gisteren die ik goed ga doornemen.

Zwak Imaan.
Zo wordt jouw smeekbede verhoord en maak iets van je leven.

Moge Allah vergeven Insha Allah.

03-03-2009, 17:25
Echte imaan opkrikkers zijn boeken, de koran beluisteren, echt veel lezen en kennis vergaren... Overigens zei onze geliefde profeet (aleyhi salaat wasalam) "Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim"

En veel doea's verrichten dat Allah (subhanahoe wa ta3ala) onze imaan versterkt en onze taqwa vermeerdert voor Hem.

03-03-2009, 17:25

Citaat door zwietienie:
Zeg maar niks. Ik schaam me diep op het moment.



waarom schaam je je?

03-03-2009, 17:26

Citaat door HWDHWUDSJHKSDWH:
Up liefje (K)..



Kusje



Citaat door zwietienie:
Zeg maar niks. Ik schaam me diep op het moment.



!

Me to. Maar dat het ons nog iets doet is een goed teken. Dus ons hart is niet zo verhard.

03-03-2009, 17:27



Citaat door Sophia_sweety:
Echte imaan opkrikkers zijn boeken, de koran beluisteren, echt veel lezen en kennis vergaren... Overigens zei onze geliefde profeet (aleyhi salaat wasalam) "Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim"

En veel doea's verrichten dat Allah (subhanahoe wa ta3ala) onze imaan versterkt en onze taqwa vermeerdert voor Hem.


Bedankt voor je wijze tips!

03-03-2009, 17:27
SoubhanaAllaah... Weet je wat ook veel helpt, wollaahi spreek uit ervaring. De kracht van dhikr! Wanneer je op straat loopt, wanneer je in de bus zit, wanneer je aan het afwassen bent, etc. Gewoon de hele tijd 'Staghfirallah, subhanAllaah al 3adziem, subhanaAllaah wa bi hamdiehi' Je gedachten zitten dan de hele tijd bij Allaah

En Ameen op je doea!

Juist zuster, zonder standvastigheid zijn we verloren

03-03-2009, 17:28
Erg is dat hè

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9