Bekijk volle/desktop versie : baby adopteren?



Pagina's : [1] 2 3

03-03-2009, 13:14
sellaam allemaal,

ik wil hierbij vertellen dat ik een jong vrouw bent van 20 jaar oud en bijna 1 jaar is getrouwd en ik kan geen kinderen krijgen maar hamdulilah ik en mij man zijn allebij moslim en daardoor dachten wij aan adoptie. we willen kinderen uit marokko adopteren we willen beginnen met tweeling als het wel mogelijk is.
maar ik wil vragen of er nog meer mensen uit marokko.nl baby heeft geadopteert uit marokko en hoe was het gegaan en hoelang heeft het geduurt.. ik ben hamdulilah jong en me man ook die is 24 dus we willen het nu aanvragen want heb gehoord dat het wel tot 3 jaar kan duren voordat je een kind kan adopteren..
ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb verzet hierzo dat er mensen die mij hierbij kunnen helpen wat de makkelijkste weg is voor ons en wat we moeten voorbereiden voor dat we een aanvraag gaan indienen..

inchallah word ik hier geholpen door mensen uit m.nl.

3alikoum assalaam,

03-03-2009, 15:07


kan niemand mij hierbij helpen aub...

03-03-2009, 17:27
sellaam mensen ik weet niet of er niemand daar aan denkt maar er moeten vast wel mensen tussen zitten die daar aandenken zullen die mij aub hierbij helpen.

3alikoum assalaam,

04-03-2009, 17:39
is er echt niemand die mij meer info wil vertellen.

04-03-2009, 17:43


Hey meid,

Erg dat je geen kinderen kan krijgen, maar onthoud Allah is met de geduldigen. Ik heb helaas geen antwoorden op je vragen. Hoop dat er gauw iemand met antwoorden komt. Misschien is het een optie om het even te googlen?


04-03-2009, 18:09
Probeer eens een dua te doen, in de koraan was Zakaria oud en hij had grijs haar en zijn vrouw is onvruchtbaar en hij had nooit getwijfeld aan Allah en toen kreeg hij een kind, terwijl hij zo oud was en zijn vrouw onvruchtbaar was, soebhan Allah.

04-03-2009, 18:19



Mischien de nachtmerrie van velen,er achter komen dat je geen kinderen kunt krijgen,of je bent getrouwd en je komt erachter dat je geliefde geen kinderen meer kan krijgen,onvruchtbaar,waarom overkomt mij dit zou je denken,weet dat Allah weet wat Hij doet en alle zaken keren tot Hem terug.

Hoe denk jij erover?Zou je degene steunen,of zou je een ander zoeken?


[B]Onvruchtbaar[/SIZE]

Beste mensen,weet dat dit slechts een beproeving is,sinds jij geboren werd,is bepaald dat je wel of geen kinderen zult krijgen.Allah kent het Waarneembare en Hij kent het Onwaarneembare.
Voor deze groep mensen wil ik het volgende zeggen:
Treur niet maar Tawakoell Allah,(Vertrouw Allah )!

Hij schenkt aan wie Hij wil kinderen,ik raad aan om deze mensen smeekbedens te doen en naast de verplichte gebeden extra gebeden te verrichten.Wonderen bestaan beste mensen,er zijn talloze mensen waar van ze dachten dat ze nooit meer kinderen konden krijgen dat ze toch subhanallah vruchtbaar werden,en dit gebeurd met het Verlof van Allah.

[SIZE="5"]Wees tevreden en Accepteer het[/SIZE]

Hoe moeilijk dit ook is,wees tevreden,en accepteer het,want jij weet
niet wat de reden hier achter zit.

Allah belast geen enkel ziel boven haar vermogen

Allah heeft precies berekent hoe en waarom je geen kinderen kunt krijgen,en alleen Hij weet waarom.Alles wat Hij jou geeft ( ook onvruchtbaarheid) is bepaald omdat Hij beter weet.


[SIZE="5"]Je geliefde verlaten voor iemand die wel kinderen kan krijgen[/SIZE]

Weet dat het slecht is,je dient je geliefde te steunen
in deze situatie,en Allah is Alwetend en Alziend,en op de Dag des Oordeels zul je je rekening gepresenteerd krijgen.
Natuurlijk kan de man bijv. een 2de vrouw huwen,en natuurlijk als er de vrouw zelf toestaat dat de man een vruchtbare vrouw vind,maar ik heb het nu over degene die de vrouw opeens verlaten om dat ze onvruchtbaar is.
Je dient je geliefde te steunen omwille van Allah,stel degene heeft een ziekte,een chronische ziekte,zet je degene dan ook aan de kant?
Ik noem dit een afschuwelijke actie.Dit is geen reden voor een scheiding!
Het gebeurd met verlof van Allah. Allah zegent je huwelijk en je verlaat het omdat degene geen kinderen kan krijgen?
Hoe zou degene zich voelen, zoiets bespreekje omwille van Allah, en hoeveel vrouwen waren onvruchtbaar verklaard maar Allah schenkte hun vruchtbaarheid?Daarom Geduld ,Gebed en de Smeekbeden is de beste oplossing!




[SIZE="5"]Dua/Smeekbeden[/SIZE]

Beste mensen,Tawakkoel Allah..Tawakkoel Rabanakoem,vestig je hoop
op Hem en verricht smeekbedens.Hier zijn er een paar :

Je kunt de doe’a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, die zei:

رَبِّ لا تَذَرْن& #1616;ي فَرْدً&#157 5; وَأَنْت& #1614; خَيْرُ الْوَار& #1616;ثِينَ

Rabbi la tadharni fardan wa anta khayr ul-warithien

“Mijn Heer, laat mij niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” {Al-Anbiya’ 21:89}

رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْك& #1614; ذُرِّيّ& #1614;ةً طَيِّبَ& #1577;ً إِنَّك&#161 4; سَمِيع&#161 5; الدُّعَ& #1575;ءِ

Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami’ al-doe’a’

“O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” {Aal ‘Imran 3:38}


[SIZE="5"]Het verhaal van Zakariya[/SIZE]

Het verhaal van Zakariya bevat waardevolle lessen voor ons. Allah heeft ons dit verhaal op verschillende plaatsen in de Qur’aan verteld. Bijvoorbeeld in Soerah Aal ‘Imraan waar Hij ons vertelt over Maryam (alaiha salaam), zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

Toen aanvaardde haar Heer haar vriendelijk en deed haar goed opgroeien. En Hij stelde haar onder de hoede van Zakariya. Iedere keer dat Zakariya in de gebedsruimte bij haar kwam, vond hij levensvoorzieningen bij haar. Hij zei: “O Maryam, van waar heb jij dat?” Zij zei: “Dat komt van Allah vandaan, voorwaar, Allah voorziet wie Hij wil zonder afrekening.”

Daar smeekte Zakariya zijn Heer, hij zei: “O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.”

Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mirhab) in gebed stond: “Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de geboorte van) Yahya, als een bevestiging van een Woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een Profeet, behorende tot de rechtschapenen.”

Hij zei: “O mijn Heer, hoe kan ik een jongen (verwekken), terwijl ik oud geworden ben en mijn vrouw onvruchtbaar is?” Hij (Allah) zei: “Zo doet Allah wat Hij wil.”

Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw teken is, dat je drie dagen niet met de mensen spreekt dan door gebaren, gedenkt jouw Heer veel en prijst (Zijn glorie) in de avond en in de ochtend.” {Aal ‘Imraan 3:37-41}


[SIZE="5"]Smeekbeden voor geslachtgemeenschap[/SIZE]


De smeekbede voor seksuele gemeenschap luidt: In de naam van Allah, O Allah, houd de shaytaan van ons vandaan en houd de shaytaan van de gunst dat U aan ons geeft."(Boekharie 4/141, Moesliem 2/1028).

"Allaahoemma djanniebnie s-shaytaana wa djanniebie s-shaytaana maa razaqtana".

De moslim zegt deze smeekbede voor de geslachtsgemeenschap zodat de shaytaan geen aandeel krijgt in het nageslacht door het te beinvloeden en te schaden


[SIZE="5"]Tenslotte

Tenslotte beste mensen,weet dat Allah van alles op de hoogte is
en weet dat Hij het beste weet.Wanneer je inshallah in het
Paradijs komt,kun je vragen aan Allah alles wat je wilt.
Dus geloof en hou je sterk en Allah doet de rest van het werk.

Moge Allah degene die onvruchtbaar zijn toch een Gunst schenken

Ameen.[/B]


04-03-2009, 18:26
eerlijk gezegd hoop ik dat het je niet lukt ...

04-03-2009, 18:34

Citaat door boezadjeef:
eerlijk gezegd hoop ik dat het je niet lukt ...

Wat je een ander toewenst krijg je dubbel en dwars terug!!

04-03-2009, 18:39

Citaat door boezadjeef:
eerlijk gezegd hoop ik dat het je niet lukt ...



waarom dan weet je hoe hard dat me aankwam,
ik heb me hele leven bij me ouders gestaan heb ze geholpen kinderen mee opte voeden heb me vader naar hidj gebracht.. dan hoop jij mij dat ik het niet kan krijgen mohiem kwam echt letterlijk uit jou hart en allahs swt straft jou hiervoor...

3alikoum assalaam,

04-03-2009, 18:42
Waarom heb je zo'n foto ? Ik wil niet dat je jouw dochter gaat opvoeden om op een catwalk te lopen. Of overdrijf ik ?


Citaat door Zina_TangaOuiia:
Wat je een ander toewenst krijg je dubbel en dwars terug!!


Hmm ken je mijn intentie madame ?

04-03-2009, 18:43

Citaat door Zina_TangaOuiia:



Mischien de nachtmerrie van velen,er achter komen dat je geen kinderen kunt krijgen,of je bent getrouwd en je komt erachter dat je geliefde geen kinderen meer kan krijgen,onvruchtbaar,waarom overkomt mij dit zou je denken,weet dat Allah weet wat Hij doet en alle zaken keren tot Hem terug.

Hoe denk jij erover?Zou je degene steunen,of zou je een ander zoeken?


[B]Onvruchtbaar[/SIZE]

Beste mensen,weet dat dit slechts een beproeving is,sinds jij geboren werd,is bepaald dat je wel of geen kinderen zult krijgen.Allah kent het Waarneembare en Hij kent het Onwaarneembare.
Voor deze groep mensen wil ik het volgende zeggen:
Treur niet maar Tawakoell Allah,(Vertrouw Allah )!

Hij schenkt aan wie Hij wil kinderen,ik raad aan om deze mensen smeekbedens te doen en naast de verplichte gebeden extra gebeden te verrichten.Wonderen bestaan beste mensen,er zijn talloze mensen waar van ze dachten dat ze nooit meer kinderen konden krijgen dat ze toch subhanallah vruchtbaar werden,en dit gebeurd met het Verlof van Allah.

[SIZE="5"]Wees tevreden en Accepteer het[/SIZE]

Hoe moeilijk dit ook is,wees tevreden,en accepteer het,want jij weet
niet wat de reden hier achter zit.

Allah belast geen enkel ziel boven haar vermogen

Allah heeft precies berekent hoe en waarom je geen kinderen kunt krijgen,en alleen Hij weet waarom.Alles wat Hij jou geeft ( ook onvruchtbaarheid) is bepaald omdat Hij beter weet.


[SIZE="5"]Je geliefde verlaten voor iemand die wel kinderen kan krijgen[/SIZE]

Weet dat het slecht is,je dient je geliefde te steunen
in deze situatie,en Allah is Alwetend en Alziend,en op de Dag des Oordeels zul je je rekening gepresenteerd krijgen.
Natuurlijk kan de man bijv. een 2de vrouw huwen,en natuurlijk als er de vrouw zelf toestaat dat de man een vruchtbare vrouw vind,maar ik heb het nu over degene die de vrouw opeens verlaten om dat ze onvruchtbaar is.
Je dient je geliefde te steunen omwille van Allah,stel degene heeft een ziekte,een chronische ziekte,zet je degene dan ook aan de kant?
Ik noem dit een afschuwelijke actie.Dit is geen reden voor een scheiding!
Het gebeurd met verlof van Allah. Allah zegent je huwelijk en je verlaat het omdat degene geen kinderen kan krijgen?
Hoe zou degene zich voelen, zoiets bespreekje omwille van Allah, en hoeveel vrouwen waren onvruchtbaar verklaard maar Allah schenkte hun vruchtbaarheid?Daarom Geduld ,Gebed en de Smeekbeden is de beste oplossing!




[SIZE="5"]Dua/Smeekbeden[/SIZE]

Beste mensen,Tawakkoel Allah..Tawakkoel Rabanakoem,vestig je hoop
op Hem en verricht smeekbedens.Hier zijn er een paar :

Je kunt de doe’a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, die zei:

رَبِّ لا تَذَرْن& #1616;ي فَرْدً&#157 5; وَأَنْت& #1614; خَيْرُ الْوَار& #1616;ثِينَ

Rabbi la tadharni fardan wa anta khayr ul-warithien

“Mijn Heer, laat mij niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” {Al-Anbiya’ 21:89}

رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْك& #1614; ذُرِّيّ& #1614;ةً طَيِّبَ& #1577;ً إِنَّك&#161 4; سَمِيع&#161 5; الدُّعَ& #1575;ءِ

Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami’ al-doe’a’

“O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” {Aal ‘Imran 3:38}


[SIZE="5"]Het verhaal van Zakariya[/SIZE]

Het verhaal van Zakariya bevat waardevolle lessen voor ons. Allah heeft ons dit verhaal op verschillende plaatsen in de Qur’aan verteld. Bijvoorbeeld in Soerah Aal ‘Imraan waar Hij ons vertelt over Maryam (alaiha salaam), zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

Toen aanvaardde haar Heer haar vriendelijk en deed haar goed opgroeien. En Hij stelde haar onder de hoede van Zakariya. Iedere keer dat Zakariya in de gebedsruimte bij haar kwam, vond hij levensvoorzieningen bij haar. Hij zei: “O Maryam, van waar heb jij dat?” Zij zei: “Dat komt van Allah vandaan, voorwaar, Allah voorziet wie Hij wil zonder afrekening.”

Daar smeekte Zakariya zijn Heer, hij zei: “O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.”

Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mirhab) in gebed stond: “Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de geboorte van) Yahya, als een bevestiging van een Woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een Profeet, behorende tot de rechtschapenen.”

Hij zei: “O mijn Heer, hoe kan ik een jongen (verwekken), terwijl ik oud geworden ben en mijn vrouw onvruchtbaar is?” Hij (Allah) zei: “Zo doet Allah wat Hij wil.”

Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw teken is, dat je drie dagen niet met de mensen spreekt dan door gebaren, gedenkt jouw Heer veel en prijst (Zijn glorie) in de avond en in de ochtend.” {Aal ‘Imraan 3:37-41}


[SIZE="5"]Smeekbeden voor geslachtgemeenschap[/SIZE]


De smeekbede voor seksuele gemeenschap luidt: In de naam van Allah, O Allah, houd de shaytaan van ons vandaan en houd de shaytaan van de gunst dat U aan ons geeft."(Boekharie 4/141, Moesliem 2/1028).

"Allaahoemma djanniebnie s-shaytaana wa djanniebie s-shaytaana maa razaqtana".

De moslim zegt deze smeekbede voor de geslachtsgemeenschap zodat de shaytaan geen aandeel krijgt in het nageslacht door het te beinvloeden en te schaden


[SIZE="5"]Tenslotte

Tenslotte beste mensen,weet dat Allah van alles op de hoogte is
en weet dat Hij het beste weet.Wanneer je inshallah in het
Paradijs komt,kun je vragen aan Allah alles wat je wilt.
Dus geloof en hou je sterk en Allah doet de rest van het werk.

Moge Allah degene die onvruchtbaar zijn toch een Gunst schenken

Ameen.[/B]



sellaam zuster,

je hebt teveel voor me gedaan dat verhaal is meer dan genoeg shokran bezafff ik bid en lees koran voordat ik ga slapen en me man doet ook altijd dou'a en bid ook voor ons om tog inchallah kindjje te krijgen inchallah,

3alikoum assalaam,

04-03-2009, 18:45



Citaat door boezadjeef:
Waarom heb je zo'n foto ? Ik wil niet dat je jouw dochter gaat opvoeden om op een catwalk te lopen. Of overdrijf ik ?



Hmm ken je mijn intentie madame ?



a3oudoubillah iibinashitaan irazim,

dat ben ik niet is gewoon bekende acteur, alsnog mocht je dat niet hopen voor iedereen.. allah ziet wat tie krijg en wat niet...

04-03-2009, 18:51
Het duurde bij mij 5 jaar voor mijn vrouw en ik een kindje kregen...nu hebben we twee mashallah welpjes...Zuster je bent pas een jaartje getrouwd das niks! Ik ken vele broeders die na 2 jaar nog geen kids kregen...Sabr...(geniet gewoon nog van de tijd zonder kids en ga je niet sabbel maken hahaha Als je kids hebt kan je daar weer van genieten)

04-03-2009, 18:55

Citaat door Abu Hamza:
Het duurde bij mij 5 jaar voor mijn vrouw en ik een kindje kregen...nu hebben we twee mashallah welpjes...Zuster je bent pas een jaartje getrouwd das niks! Ik ken vele broeders die na 2 jaar nog geen kids kregen...Sabr...(geniet gewoon nog van de tijd zonder kids en ga je niet sabbel maken hahaha Als je kids hebt kan je daar weer van genieten)


soubhan allah hamdulilah nog twee kindjes dat is echt top je mag allah swt hier echt dankbaar zijn,
hamdoulilah heb ik sabr en wil het ook zo houden zolang het alles goed loopt heb ik altijd gedult voor kids..
maar ander vraagje was jou vrouw onvruchtbaar,

Pagina's : [1] 2 3