Bekijk volle/desktop versie : STOP! Dit gaat over je ouders, dus dit moet je echt lezen...



03-03-2009, 02:16
Wist je dat je het paradijs niet zal betreden als je ouders niet tevreden over je zijn, ook al overlijd je als martelaar?



Vele mensen beseffen pas wat de waarde is van hun vader en moeder als een van de twee of als ze er beiden niet meer zijn. Als ze overleden zijn, dan kan niets ze meer terughalen op aarde en zul je nooit meer een kans krijgen om je ouders hetgeen te geven waar ze recht op hebben, namelijk op:


- liefde van jou
- respect van jou
- gehoorzaamheid van jou
- vertrouwen van jou
- hulp van jou


en nog veel en veel meer....



Wie knuffelt/omhelst zijn ouders nog in deze tijd? Vraag jezelf dit eens af?! Knuffel/omhels jij je ouders? Of durf je dat niet en denk je dat zij daar geen behoefte aan hebben? Ik schiet bijna in tranen als ik bedenk en besef wat de mensen missen die hun ouders niet omhelzen/knuffelen


Je kan zoveel doen voor je ouders, eens lekker voor ze te koken. Gehoorzaam te zijn, luisteren naar je ouders, praten met je ouders, lachen met je ouders, dingen voor ze te doen als boodschappen doen, brieven lezen, cadeautjes geven, interesse te tonen in hun leven/verleden, du3a voor je ouders te doen, samen met je ouders leuke dingen doen, hun last verlichten door bepaalde taken van ze over te nemen, hun financieel te steunen en ga zo maar door...


Ik kan wel hele lappen tekst schrijven maar ik denk dat onderstaande filmpjes en informatie meer recht doet aan onze ouders:





http://www.youtube.com/watch?v=ogtRIK1W95w&feature=related





http://www.youtube.com/watch?v=NJa8MGis28M&feature=related





http://www.youtube.com/watch?v=j08GII19DIc&feature=related



Abu Bakr, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: "Zal ik jullie op de hoogte stellen van wat de allergrootste zonden zijn?' Wij zeiden: O, jawel Gezant van Allah. Hij zei: 'Veelgodendienst en ongehoorzaamheid aan de ouders'. Hij lag uitgestrekt, ging zitten en zei: 'en zeker het vertellen van een onwaarheid, onwaarheid bij een getuigenverklaring' en bleef dat herhalen totdat wij hoopten dat hij zou stoppen." [Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

De uitleg van de hadith:Er zijn veel grote zonden maar de ergste zijn: de veelgodendienst, het geloven in de goddelijkheid van iemand anders dan Allah en het aanbidden van of geloven in de volmaaktheid van de namen en de eigenschappen van een ander.

De Profeet heeft dit als eerste genoemd omdat het een grote zonde is. Daarna heeft Hij de ongehoorzaamheid aan ouders genoemd als een van de ergste zonden. Allah, de Verhevene, heeft degenen die deze zonden begaan gewaarschuwd dat hen een zware straf te wachten staat.

Vandaar dat de moslim zich tegenover zijn ouders uiterst goed moet gedragen want zij hebben namelijk vanaf de geboorte voor hem gezorgd. Allah heeft ons opgedragen hen goed te behandelen en heeft ons afgeraden hen niet te ongehoorzamen.

Allah, de Verhevene, heeft gezegd:

'En jouw Heer heeft bepaald dat jullie alleen Hem zullen dienen en dat men goed moet zijn voor de ouders; of nu een van twee?n of allebei bij jou de ouderdom bereiken, zeg dan niet 'Foei' tegen hen, bejegen hen niet onheus en spreek op een hoffelijke manier tot hen (23) En wees uit barmhartigheid voor hen nederig en ontvankelijk en zeg:'Mijn Heer, erbarm U over hen, zoals zij mij grootbrachten toen ik klein was.' (Surah 17 : Ayah 23-24)

Ouders verdienen dus bovenal gehoorzaamheid en respect. Het is een plicht hen te gehoorzamen zolang zij niet iets ongeoorloofds van je vragen. Voorbeelden van ongeoorloofde zaken zijn: de onwaarheid vertellen bij een getuigenverklaring, het opzettelijk verdraaien en veranderen van wat is gezegd door een ander.

De Profeet gaf veel aandacht aan dit onderwerp tijdens zijn gesprek met Zijn metgezellen. Het is gemakkelijk om de onwaarheid te vertellen bij een getuigen-verklaring en men staat meestal niet stil bij de aanleiding daarvoor zoals haat, vijandigheid enz. De Profeet bleef het herhalen totdat de metgezellen hoopten dat hij stopte, uit mededogenheid en omdat zij hem niet in die situatie wilden zien. Wie Allah's genade heeft kunnen bereiken en de Islam als religie omhelst moet voorzichtig zijn deze grote zonden niet te begaan want dat leidt tot ontevredenheid bij Allah, de Verhevene, en vraagt om Zijn bestraffing.

03-03-2009, 02:19


Nogmaals. moge allah je prijzen.inshaallah....




Onze ouders,moge allah ze een rustig plek geven,in de jennah elfirdous inshaallah...



(morgen bekijk ik de filmpjes, kan nu namelijk niet)

03-03-2009, 02:19
UP UP UP UP UP UP UP UP
UP UP UP UP UP UP UP
UP UP UP UP UP UP
UP UP UP UP UP
UP UP UP UP
UP UP UP
UP UP
UP

03-03-2009, 02:26
Upla!

Supernordin, jij hebt zin

Rijmt ook nog

03-03-2009, 02:30


Ouders

05-03-2009, 00:31
Ouders; Elke dag knuffel ik ze, vraag ik ze om vergiffenis en kus ik ze! Love them , El 7amdoelilah walakel 7amd !