Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een Nederlander

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

30-10-2002, 15:37
Ik ben een marokkaanse en ik ga volgende jaar zomer in marokko trouwen met een lieve nederlander.
Hij is heel goed voor me en heeft zich zelfs moslim laten maken (een voorwaarde die mijn ouders gesteld hebben). Hij leert arabisch te spreken en doet er alles aan om zich aan te passen in onze cultuur.
Echter door vele heb ik gehoord dat je in een latere stadium problemen gaat krijgen met bijvoorbeeld opvoeding, normen en waarde et.
Heeft iemand dit meegemaakt of kan iemand zich inbeelden wat ik bedoel.

30-10-2002, 15:56

salaam,

Ik wens je heel veel geluk als allereerst.En moge Allah jou gelukkig maken met hem.
Nou ik zelf heb een Nederlandse schoonzus,en ik moet heeel eerlijk zeggen,dat zij en mn broer het heeel moeilijk hebben gehad.Ze raakten steeds weer verstrikt in de verschillende culturen...en dat was heel fout.
Want als moslim ga je toch meer dat doen wat je geloof voorschrijft.
Maar nu alhamdoelilah zijn ze heel gelukkig samen,en ze hebben een zoontje samen.

Het is gewoon een kwestie van goed samen overleggen.

Liefs elhabiba

30-10-2002, 16:02

Citaat:
Origineel gepost door leda
Hij is heel goed voor me en heeft zich zelfs moslim laten maken (een voorwaarde die mijn ouders gesteld hebben).
Asalaam aleikoum,

Mensen moeten moslim worden voor zichzelf, niet voor een partner anders hou je het niet vol en heeft het totaal geen nut. Je moet er echt zeker van zijn dat hij ook echt in Islam gelooft, anders raad ik je dit huwelijk echt af. Hoe weet je nou of hij in z´n hart echt van Allah swt houd? en niet alleen maar moslim is geworden om met jou te kunnen trouwen?

31-10-2002, 11:16
a salaam aleykum leda ,

Alvast gefeliciteert met je verlooving.
Ik zelf ben twee jaar geleden ook met een marokaanse jongen uit nederland in marokko getrouwd.
We kende elkaar al drie jaar van te vooren .
Zelf ben ik ook tot de islaam bekeerd maar hij eisde het niet van mij je kan niet iemand een godienst op legen vind ik .
Ik heb arabisch geleerd en nu acsepteeren ze ouders mijn wel .
Ik heb nu een zoontje van 9 maanden en ben van plan hem ook gewoon marokaanse op te voeden en twee taalig .
Inshallah gata alles goed met jullie en ik wens jullie veel geluk samen !!

beslama kautar

31-10-2002, 13:45

Ik ben blij dat het ook goed gaat met gemengde huwelijken. Het is zeker moeilijk voor hem, maar ik heb hem nooit iets opgedrongen, want voor mij is hij perfect. Verder hoop ik dat ik meer reaktie ontvang en iedereen die in mijn positie is, wens ik veel geluk.

01-11-2002, 12:00

Citaat:
Origineel gepost door leda

Hij is heel goed voor me en heeft zich zelfs moslim laten maken (een voorwaarde die mijn ouders gesteld hebben).
voorwaarde??gesteld....
hoe weet je dat hij goed is, dat s een,
jij gaat met hem uit en hij is niet jou man.
jij vind hem leuk evenals dat hij geen moslim is.
hoe kan dat je stapel gek op hem zonder enige ervaring/contakt.
hoe kan dat hij moslim wil worden alleen om je te trouwen als jullie
geen echt relatie achter de rug hadden
heeft jou vader niet gevraagt hoe kan dat een nederlander (niet moslim)
jou hand wil vragen.

als je weet dat hij moslim wil worden alleen om met je te trouwen
dan jou vader en jij zijn verkeerd bezig.

anders: Islam is een manier van opvoeding, en ik weet niet wat je met
normen en waarden bedoelt als jullie moslim's zijn.

ik zie meer tegenstellingen in jou verhaal (sorry)
groetjes
said

01-11-2002, 12:14
Meid ik wens je veel succes en liefde
Inschalaah dat jullie een goede huwelijk tegemote gaan en dat jij meer over de islam over hem leert.Wat ben ik zo blij als een Nederlandse broeder of zuster tot de islam bekeerd alhemdoelila.
Ik hoop dat hij de weg niet gaat verliezen tot de islam en zich meer in gaat verdiepen.

01-11-2002, 17:18

Citaat:
Origineel gepost door MissHajar
Liever met een nederlander dan met een marokaan!!!
Dat kan ik begrijpen als geen enkele marokkaan je wil, je kunt er ook een uit marokko nemen, maar hiervan weet je dat hij je een trap onder je holl geeft als hij zijn papieren op zak heeft. Ergens heb ik wel medeleiden met je. Je leven lang door brengen met een hollander, die eens per week doucht, die uit zijn neus eet, die enkelt bier kent als drank, verder als hutspot maken komt ie ook niet. Arme meid toch...............

01-11-2002, 21:43

Citaat:
wat te xxxx kom je doen, laat die domme opmerkingen bij je ben je jaloers dat ik zei dat nederlanders beter zijn, terwijl je ieder nacht met een nl meisje aan het n.e.uken bent?? omdat je geen marokaanse kan krijgen in je bed!!! xxxx up met je domme opmerking, jaloerse xxx wat maakt de ras uit als je maar moslim bent jaloerse rotzak!!!
Jij zal wel weten of een nederlander beter is in bed dan een marokkaan.........dat jij van een onbesneden houdt is jouw probleem....
Een nederlands meisje is 100x beter als een marokkaans meisje als jij, die behandel ik ook met veel meer respect. Ik hoef overigens geen marokkaans meisje in bed, je moest eens weten hoeveel types zoals jij ik in bed kan krijgen. Alleen hoef ik ze niet in mijn bed, ben namelijk bang ziektes op te lopen, die antillianen jullie (meisjes zoals jij) hebben overgedragen.

01-11-2002, 21:59

Hee,

Een vraagje.. Ligt het gwoon aan de ouders die kunnen begrijpen en accepeteren dat je van een Nederlandse houdt..?!
Ben erg benieuwd. Maar ik vind het dan wel netjes dat je ander zich probeert aan te passen aan je geloof..!!

01-11-2002, 22:05

Citaat:
Origineel gepost door Sarabi

Hee,

Een vraagje.. Ligt het gwoon aan de ouders die kunnen begrijpen en accepeteren dat je van een Nederlandse houdt..?!
Ben erg benieuwd. Maar ik vind het dan wel netjes dat je ander zich probeert aan te passen aan je geloof..!!

Sorry maar wat is het prbleem ben jij niet blij als een nederlandse broeder of zuster tot de islam gaat bekeren??Of het nu een nederlander is of een turk,africaan,.... we moeten juist blij zijn dat meer mensen tot de islam gaan verdiepen en moslim worden!

01-11-2002, 22:11
ik snap niet echt je vraag, maar wil je weten of mijn ouders hem accepteren?
Kijk, rondom ons zijn veel meisjes getrouwd en inmiddels weer gescheiden met marokkaanse jongens. Qua karakter pas ik ook niet bij een marokkaan, maar meer naar een nederlander. Ik heb wel een marokkaanse mentaliteit en ben ook zo opgevoed. Mijn ouders hebben hem beter leren kennen en zagen in dat hij mij gelukkig kan maken, misschien beter dan een marokkaan. Dat is voor hun heel belangrijk.
En uiteindelijk ben ik toch diegene die met hem opsta en in de avond moet gaan slapen en niet mijn ouders. Mijn ouders willen ook niet verantwoordelijk zijn als het niet zou lukken, wat nu wel bij de ouders gebeurt bij mijn "vriendinnen". Deze zijn nu weer ingetrokken bij hun ouders met de babys zonder geld en alle problemen van dien.
Schuldgevoelens is zeer hoog in deze gezinnen!

01-11-2002, 22:56

Citaat:
Liever met een nederlander dan met een marokaan!!!
mag ik vragen waarom je liever een nederlander hebt dan een marokkaan?

01-11-2002, 23:34

Citaat:
Origineel gepost door SHAHID
TROUWEN MET EEN NEDERLANDER IS HET SMERIGSTE WAT JE KAN DOEN

JIJ BEN VIEZZZZ HAJAR
leg ns uit waarom dat zo is.....

01-11-2002, 23:40

Citaat:
Origineel gepost door SHAHID
NOU GA MAAR RUIKEN
bedoel je nou dat ik een hollander moet gaan ruiken??? sorry hoor, maar dit vind ik echt een domme opmerking!!
trouwens er zijn genoeg nederlandse moslims, dus heb ajb een beetje respect....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10