Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een Nederlander



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

24-11-2002, 21:35
Jullie moeten serieus nog een x goed het stukje van mounia doorlezen en stoppen met die shit die jullie allemaal tegen jullie broeders en zusters zeggen!!!! Zij praat echt goed!!! U ROCK GIRL :goedzo
Lees al die 10 pagina's even terug en ga jullie heel snel schamen.
nog een advies: ga de heilige Qu'ran nu een keer goed bestuderen en heb elkaar lief...
Beslama x x x x Nahid

25-11-2002, 12:23


Dankjewel Nahid
ik ben blij dat er nog verstandige mensen zijn.

26-11-2002, 10:42
Lieve Ieda,

Laat je niet gek maken volg je hart. Dat iedereen een eigen mening erop na houdt is voor iedereen zijn vrij keus. Zolang jij zeker bent van
wat je wil is dat het enige wat telt.
Het is prettig als er anderen zijn die positief reageren, maar er moeten helaas ook mensen bijzitten die zo nodig moeten spotten met cultuur en achtergrond. Accepteer iedereen zoals hij/zij is.
Dat haar toekomstige man moslim is geworden is niet per definitie, omdat hij moet. Niemand moet iets. Het is iets waar je voor kiest. Wij zijn bevoorrecht om als moslim te zijn geboren, hij niet. Is er voor deze mensen dan geen keus om moslim te worden? en als dat is door met zijn geliefde te trouwen dan is dat toch alleen maar mooi?
Begrip voor elkaar tonen is heel belangrijk, als je dat niet kan opbrengen voor een ander dan ben je ver heen.
Ieda, ik wens je veel voorspoed Inchallah, dat je maar heel gelukkig mag worden.

Liefs,
Ciham.

26-11-2002, 12:30

Citaat:
Origineel gepost door moenia
hallo

ik wil graag reageren op de "moslims" onder ons met een racistische instelling.
ik zie dat iedereen zijn mond vol heeft over de Islam, als het om homo's gaat of over roken of iets dergelijks roept iedereen volmondig "HARAM".
maar racisme is eveneens door Allah verboden.

maar dat geldt zeker niet voor jullie...

ik vind het zeer vreemd dat je het ene verbod wel volgt en het andere niet.
Als iemand moslim is, is het je broeder ongeacht welke afkomst.
Allah zegt in de Koran dat Hij ons geschapen heeft in volken en in stammen opdat wij elkaar leren kennen. en dat de beste onder ons de godvrezendste is. Allah kijkt niet naar onze huidskleur maar naar onze daden.

Dus mijn advies is denk na over wat je zegt/schrijft, want je wordt er later op afgerekend en denk over deze afrekening niet te lichtzinnig.
YOU GO GIRL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


26-11-2002, 18:55


kijk mensen als iemand of hij nu nederlander/belg/neger of wat dan ook is en hij is ECHT BEKEERT op de JUISTE MANIER en je blijft hem nog steeds NEDERLANDER OF BELG NOEMEN of wat dan ook dan is het haram en dan ben jij in de fout!!!!!

Ik persoonlijk zou er NIKS voor voelen om met iemand te trouwen die niet marokkaan is maar ja ALS IEMAND BEKEERT IS IS HET ZO en MAG JE NIET VERGETEN dat het haram is als jullie hen blijven uitmaken voor dat gedoe!

maar ja ieder zijn manier van denken en doen dus ja jullie zien maar zou ik zeggen!

hou jullie goed

09-12-2002, 15:40
Shahid: schaam je. Je doet je vast anders voor dan je bent.
Wees jezelf en laat anderen in zijn waarden!

19-02-2003, 14:57
salaam leda,
ik zelf ben een nederlands meisje dat moslim is geworden,op het begin intresseerde ik mij in de islam omdat het zijn geloof was,maar al snel ging ik meer en meer leren over de islam,en ging ik er echt in geloven,ik ben moslim geworden,ben een hoofddoek gaan dragen en verricht mijn dagelijkse gebeden.
dus ik vind dat iedereen die moslim wil worden een kans verdiend,en ook geaccepteerd moet worden door andere moslims,of het echt in zijn hart zit....Allah weet het het beste,maar wij als moslims moeten altijd van het beste in iemand uitgaan,en ook niet jaloers zijn dat jij voor een nederlandse man hebt gekozen en niet voor een marokaanse man,zolang hij maar moslim wil worden en jou respecteerd en jou geloof en cultuur ook respecteerd is het het waard toch?het gaat om de ISLAAM,en niet om de afkomst van iemand.
Als je als nederlander moslim wilt worden sta je tussen 2 culturen,de nederlanders denken dat je het voor je man/of vrouw doet,de marokanen geloven vaak ook niet dat het echt is,(heel veel ook wel hoor!).
dat is heel moeilijk.
ik zelf ben nu al een hele tijd getrouwd met een marokaanse man en heb 3 kinderen met hem,maar ik vind dat het heel goed samen gaat,je moet gewoon rekening met elkaar houden,en over de opvoeding van je kinderen zullen niet zo snel moeilijkheden onstaan,omdat je alletwee moslim bent,en ook dezelfde wensen en ideen voor je kinderen hebt,wat betreft de opvoeding.
Ik denk niet dat er meer of minder discussie zal zijn dan een paar dat van dezelfde afkomst is.
ik hoop dan ook insha allah dat jullie een gelukkig huwlijk mogen hebben,en wees er maar trots op,dat je een man hebt die moslim is geworden!!!!

salaam aylicom wa raghmatoellah,salima

20-02-2003, 18:46

Citaat:
Origineel gepost door ask_me
salam
yandus
dit zou mijn laatste reactie op deze topic,
en ik ga alleen de woorden van Allah herschrijven
groetjes
---------------------------

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
:
:
57. O, gij die gelooft, neemt niet degenen tot vrienden die een spotternij en een spel maken van uw godsdienst, uit de kring dergenen wie het Boek was gegeven vóór u, noch van de ongelovigen. En vreest Allah als gij gelovigen zijt.
:
:
:
72. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.

73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen

soerah 5. Het Tafel (Al-Maidah)
-------------

onder respecteren is bedoelt: communicatie, handel, discusseren,
praten, geen oorlog,
wa salaam
said
vergeef ze broeder

02-05-2010, 22:58
En als je met een nederlander wilt trouwen dat niet is bekeerd en zich ook niet gaat bekeren?

03-05-2010, 00:34
Wow je upt een topic uit 2002...

03-05-2010, 10:55
Heel veel liefde en succes toegewenst lief.

Ga er voor

Moge Allah jullie huwelijk zegenen

03-05-2010, 11:57

Citaat door Noortje25:
En als je met een nederlander wilt trouwen dat niet is bekeerd en zich ook niet gaat bekeren?


Dan vind ik dat een vader een dergelijke hoeredochter moet afmaken. Dat is wat mijn toekomstige dochter staat te wachten mocht ze alleen maar contact hebben met een niet-Marokkaan.

03-05-2010, 17:16



Citaat door leda:
Ik ben een marokkaanse en ik ga volgende jaar zomer in marokko trouwen met een lieve nederlander.
Hij is heel goed voor me en heeft zich zelfs moslim laten maken (een voorwaarde die mijn ouders gesteld hebben). Hij leert arabisch te spreken en doet er alles aan om zich aan te passen in onze cultuur.
Echter door vele heb ik gehoord dat je in een latere stadium problemen gaat krijgen met bijvoorbeeld opvoeding, normen en waarde et.
Heeft iemand dit meegemaakt of kan iemand zich inbeelden wat ik bedoel.



ik moet er niet aan denken om een kaaskop te trouwen ik moet ervan kotsen als ik eraan denk

03-05-2010, 20:58
sorry maar vind het beetje raar want je moet moslim worden omdat je het zelf wilt en niet omdat de ouders van je toekomstige dat willen!!!!!!
en mij nicht is ook met een nl getrouwd hij is ook SOORT van moslim geworden alleen omdat dat moest van haar vader maar ze leven nu gwn als een stel nl varkens!!!!
ze drinken en gaan uit enszo... ze hebben een zoontje en hij heeft een zoontje uit een vorige huwelijk....
haar zoontjeeeee Kent geen WOORD ARABISCH....
sorrry maar zulke mensen wens ik geen gelukkig huwelijk dus j0u ook niet....
kom geen domme reacties terug typen want dit is mij mening dus accepteer het maar....

03-05-2010, 21:01

Citaat door ElBasque:
Dan vind ik dat een vader een dergelijke hoeredochter moet afmaken. Dat is wat mijn toekomstige dochter staat te wachten mocht ze alleen maar contact hebben met een niet-Marokkaan.


ben het deels met je eens maar waar slaat het op een NIET-MAROKKAAN,...
mij dochter zou elke moslim mogen trouwen op 1 voorwaarde hij moet arabisch kunnen praten en moslim zijn dus geen turk!!! want dan krijg je ook problemen met opvoeden...

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10