Bekijk volle/desktop versie : toevalligheden?



Pagina's : [1] 2

21-02-2002, 12:45
Weet iemand wat het betekent als je veel toeval meemaakt met een persoon?

21-02-2002, 12:52


Toeval bestaat niet!!

21-02-2002, 13:21
Das toevallig, waar heb ik dat meer gehoord....

21-02-2002, 13:33
Ja dolphin, jij weet precies waar ik het over heb.

21-02-2002, 17:18


ik weet dat alles geschreven staat, maar heeft het geen betekenis als je vaak toeval meemaakt met een persoon?

21-02-2002, 17:45
Ik ben een halfbloed zonder Arabische of Islamitische voorouders. Zover ik weet zijn al mijn voorouders Katholiek. Als klein kind had ik een behoorlijke fascinatie voor alles wat met Arabisch te maken had. Ik kon absoluut niet tekenen. Er was echter 1 ding dat ik wel graag tekende .. woestijnen, een oase (een groepje palmbomen met een plas water waar in de film de held naar toe strompelt net voordat hij van dorst omkomt) stadsgezichten (echt z´on typische Oosterse stad met veel straatjes en witte huisjes) kamelen en Moskeeen. Ik weet niet of ik toen ooit een Moskee gezien had ?? Toen ik 12 was en naar het Atheneum ging, leerde ik de 5 zuilen van de Islam bij geschiedenisles en heb ze nooit meer vergeten. En echt normaal was ik als kind ook niet, ik droomde van Jerusalem, Marrakech en Istanbul en niet van New York, Disneyland, Parijs of zo. Uiteindelijk ben ik daar wel geweest.en nog later AlhamduLillah ben ik Moslim geworden. Toeval...nee..echt niet: alles is Mektoub Salahdin

21-02-2002, 17:57
ik weet dat alles van al mahtob afhangt!

maar heeft het echt geen beteenis al je met een bepaalde persoon veel toeval meemaakt?

21-02-2002, 18:00
Salam,

Als eerst SunnyFriend ik wil je als een zuster hartelijk welkom heten in onze dien Islam.

En zo als ik al eerder heb gelezen "toeval bestaat niet" kolschi mekteb. Lalla zina het is gewoon el mekteb dat je alles meemaakt met die ene persoon. Allah heeft zijn reden hiervoor en misschien kom jij er later achter waarom het zo heeft moeten zijn en waarom jij alles met die ene persoon meemaakt.

M3a salama

21-02-2002, 20:02
beste widad,
ik weet dat het allemaal al makthoub is. en degene waar ik vaak toeval meemaak is mijn geliefde. en denk ook dat allah swt hier een reden voor heeft. en ik ben benieuwd naar die reden. en ik zal zeker op die reden wachten. insallah een goede reden!

21-02-2002, 20:30
ik het niet mee eens.

want niet alles is mektab.

we hebben van allah de vrijheid gehad om een keuze te maken.
dus dat alles mektab is, klopt niet helemaal.

zoals ik al eerder een keer zei, het is ook geen mektab als je met een
niet moslil trouwt. terwijl er zeker wel word gezegd dat je je man al mektab is. zo zie je dat het wel dergelijk ook afhankelijk van jou kan zijn en andere factoren.

maar wat je absoluut niet moet denken is;; als ik dat had gedaan was het niet zo gegaan. of als het zo was gegaan was het beter bv.

wat er gebeurd is gebeurd
je kunt het niet terug draaien.

22-02-2002, 10:09

Citaat:
Origineel gepost door lalla zinna
beste widad,
ik weet dat het allemaal al makthoub is. en degene waar ik vaak toeval meemaak is mijn geliefde. en denk ook dat allah swt hier een reden voor heeft. en ik ben benieuwd naar die reden. en ik zal zeker op die reden wachten. insallah een goede reden!
Salam Lalla zinna,

Inschallah ikoun rir elkhir!!!

Boessa Widad

22-02-2002, 10:10
bedankt voor je reacrte, maar heeft het geen betekenis?

22-02-2002, 10:14


wat betekent dat widad?

22-02-2002, 10:53

Citaat:
Origineel gepost door lalla zinna
Weet iemand wat het betekent als je veel toeval meemaakt met een persoon?
Het toeval is de schuilnaam waarvan God zich bedient, wanneer hij incognito wil optreden

24-02-2002, 15:19

Citaat:
Origineel gepost door Roy


Het toeval is de schuilnaam waarvan God zich bedient, wanneer hij incognito wil optreden
Wat bedoel je daarmee??

Pagina's : [1] 2