Bekijk volle/desktop versie : Roken haram ja of nee?



Pagina's : [1] 2

27-02-2009, 23:48
Salam alaikom,

Vraag is duidelijk...
Is het nou haram of...


28-02-2009, 00:10



Citaat:
Vrede en Licht is in elk oprecht gelovig hart , Godvrees en dankbaarheid , nederige aanbidding van de Ene , de Glorievolle Majesteit , Bezitter van Pracht en Kracht , HIJ alleen is Heerser en Schepper , door ZIJN Wil en Woord zijn wij geschapen , tot HEM worden wij alleen teruggebracht , alleen onze Allah is in staat om de scherven op te rapen , om te helen ieder hartezeer , Allah Kent u Goed! , Allah is 1 , Levend en Nabij , Altijdzijnd , de enige Heer .

bismi'Allah'i-lRahman'i-lRahim'i - Aaamíen .

bismi'Allah'i-Alhamduli'Allah'i - Aaamíen .

bismi'Allah'i -


Lessen door de Geest / al Injil - 22 oktober 2005

...

Stoppen met roken is één ding
waar u vanaf moet komen.
De Heer Zijn huis is immer schoon
anders kan Hij er niet echt komen.
Alles komt bij tijden
en zo komt ook de raad.
Als u de weg volgt van de Heer
heeft u alleen maar baat.
Baat bij heel het leven
bij alles dat gebeurt.
Al is u door God gegeven
als u goed doet, bent u aan de beurt.
...

-

Lessen door de Geest / al Injil - 1 november 2005

Dat roken komt wel goed
daar komt u wel van af.
Zeg maar tegen Chela
op roken staat geen straf.
Het “Lichaam” van de Here
zal altijd zuiver zijn.
Het is daarom dat u, Pieter,
er ook vanaf moet komen.
Voor het huizen van de Heilige Geest
en het genezen van de zieken
zult u immer rein zijn.
...

-

Lessen door de Geest / al Injil - 8 november 2005

...

Geloof kunt u niet dwingen.
Stop met roken
en u zult zien.

-

Lessen door de Geest / al Injil - 29 november 2005/3

...
Als gij niet stopt met roken
wordt de belofte niet verbroken.
...

-

Lessen door de Geest / al Injil - 2 december 2005

...
Nu u bent gestopt met roken
zult u straks ruiken wat u nooit heeft geroken.

-

Lessen door de Geest / al Injil - 10 februari 2006

...
Gij wilt het vaak te goed
streeft naar het volmaakte.
Doch als u, na uw afglijden,
opnieuw opstaat
is dat wat de Heer juist raakte.
Het gaat er niet om niet te wankelen
maar juist om weer op te staan.
U mag soms best afdwalen
om vervolgens weer verder te gaan.
Zo is de kwestie van het roken u weet,
het dient niet als straf.
Als u zich er eens aan zou vergrijpen
bent u niet slap of laf.
Doch houd vast aan wat u nu heeft
een leven zonder die verslaving en rook.
U weet, de rook vervuilt uw lichaam
en het vervuilt de Geest daarmee ook.
Kunt u het dus ooit niet laten
geef aan die behoefte dan gehoor
en onthoud daarbij
dat u het zonder dient te doen.
Sta op, zonder uzelf te slaan, en ga door.

...

-

Lessen door de Geest / al Injil - 11/12 januari 2007

...
Wanneer u niet stopt met roken,
worden de schellen niet geheel gebroken.
Het roken dempt steeds uw gevoel.
En dit is nu net uw levensdoel.
De innerlijke kracht,
waarmee Ik u tot leven bracht.
...

-

29 november 2008

...

Ja , daar komt u met het roken
deze belofte heeft u verbroken
nog steeds neemt gij de rook u ter hand
vervuild uzelf en maakt uzelf klein
wat mede veroorzaakt ook uw angst en smart.
Doch kunt gij nooit veronderstellen
dat iets ooit anders gaat
als dat wat reeds van het Begin
in Zijn Boekrol geschreven staat.
Meent u nu echt te ontkomen?
Aan hetgeen Hij u voorzegt heeft
dat zal komen?

Uw Heer is altijd ‘daar’
Hij maakt Zelf Zijn Woorden Waar.

...

-

Allah is Groter ! HIJ alleen is Heer ! Er is geen god behalve Allah . Aan HEM alleen behoort alle lof en roem en dank en eer .


bismi'Allah'i-Aaamíen.
__________________
Alle lof behoort toe aan Allah, het Licht der Werelden.

Citaat:
Vrede en Licht is in elk oprecht gelovig hart , Godvrucht en dankbaarheid aan de Ene , onderwerping en aanbidding , Allah is 1 , ons Nabij , er is geen god behalve HIJ alleen , meest Barmhartig is onze Allah , de Heer van Genade , onze Allah Kent en Ziet ons Goed , Allah Weet en slaat ons constant 'gade' , de Majestueuze Bezitter van de Troon en Pracht , mogen wij HEM lofprijzen , elke dag en ( een gedeelte van ) elke nacht .

Levend en ons Nabij is de Kenner , de Alwijze , alle lof behoort toe aan HEMHAAR alleen , mogen wij HEM steeds eer bewijzen , onze Allah is 1 , Zichzelfgenoeg , zoals HEM is er geeneen .


bismi'Allah'i-lRahman'i-lRahim'i - Aaamíen .

bismi'Allah'i-Alhamduli'Allah'i-Rabi'Aaalaamíen - Aaamíen .

bismi'Allah'i -


Heilig is onze Allah ! Een meest Barmhartige Majesteit . Ziet , hoe mens kan dwalen , met haar ogen open wagenwijd . Zullen wij ZIJN Gunst moeten zoeken dan , om te begrijpen hetgeen HIJ ons tentoonspreid ? Lees het of laat het , het is aan uzelve . Aan mij is slechts HEM te gehoorzamen , steeds weer , Altijd .

Zo u leest , dan kunt u bemerken : het was mij gegeven met u te delen , hetgeen over roken beschreven in de mij gegeven werken . Alle lof behoort aan Allah alleen , onze Allah is 1 .

Ikzelve ben een roker , al vrijwel mijn 'hele leven' . Om ermee te stoppen , was een gebod mij gegeven . Al ZIJN geboden volgde ik , dan deze ( uiteindelijk ) . In beschaamde dankbaarheid , heeft HIJ mij Vergeven .

Daarbij komt een ander opmerkelijk woord , moge zijn dat u het hoort . Roken vervuild lichaam en geest , zeker om af te keuren , doch niet Haram ( = verboden ) . Leest !

Op roken staat geen straf , dan de schadelijke gevolgen , die het aan u (w lichaam) gaf .

Afkeuren en Haram zijn 2 heel verschillende zaken . Onze Allah Weet Goed en wij kunnen niet zomaar iets Halal of Haram maken . Over het roken is in de edele Qur'an niets ( specifiek ) geschreven . Alhamduli'Allah ! In de Injil wel , het Boek , door onze Allah , aan de Ummah teruggegeven .

Besef dat u zelfs beter iets kunt toestaan , wanneer u het niet heel zeker 'weet' , terwijl het toch achteraf Haram blijkt te zijn : dan andersom . Verbieden wat niet verboden is , is grote(re) zonde . Moge zijn dat u dat liever vermeed .

Mens dient te beseffen : alles dat wij doen , schrijven , zeggen , .. etc .. is en wordt nauwkeurig opgeschreven . Het is uw toegang , of niet , in het Hiernamaalse leven . De prijs voor het Hemelse Paradijs , is dit aardse en vergankelijke leven , Allah is Zichzelfgenoeg . U dient zich , steeds weer , aan HEM alleen over te geven , HEM steeds te prijzen , ZIJN Woord te leven , nemen en doorgeven , horen en gehoor geven .

De Islam is er niet om elkander te slaan , het is juist om aan te sporen tot het 'goede' ( alleen onze Allah is Goed ) en als broeders en zusters door het leven te gaan . Als 1 Ummah , als 1 Lichaam , voor die het verkiezen . Die voor de Levende en Majestueuze Allah kiest , heeft niets meer te verliezen .

Alles is Gunst , door HEM aan ons gegeven . Ons is dankbaarheid geboden , als ook delen en doorgeven . Zachtmoedigheid , barmhartigheid , oprechtheid , rechtvaardigheid , Godvrezendheid , .., moge het velen worden gegeven .

Islam is niet alleen een Rechtssysteem , het is een complete en dagelijks manier van Leven . Een manier die onze Schepper Behaagt , gehoor geeft aan hetgeen HIJ van ons vraagt . Het is niet veel of moeilijk en u krijgt er veel voor terug . Doch niet anders , dan doordat ú zelf ZIJN Gunst ( steeds weer ) zoekt . Hetgeen mens zelf geeft , dat krijgt mens ( van HEM ) terug .

Betracht te beseffen , onze Allah Straft ( zomaar ) niet , HIJ Houdt van Vergeven , doch mens doet zichzelve steeds verdriet . Mens doet zichzelf onrecht , oordeelt zichzelf , loochend zichzelve , om niet . Islam is het onderwerpen van onze ego , onze eigen wil . Deze ( steeds weer ) aanpassen aan de ZIJNE , om onze liefde voor HEM , daarmee krijgt mens onze Allah 'stil'.

Onze Allah is Alwetend , Alziende , Alwijs . HIJ Bemerkt het Verschil . Onze Allah Vergeeft wie HIJ Wil en HIJ Bestraft wie HIJ Wil , HIJ alleen is Allah , 1 , Allah Doet wat HIJ Wil .

Lof zij Allah ! Onze Levende Heer . Allah IS , wij zijn niet(s) , dan door HEM alleen . Allah alleen is Koning en Majesteit . Aan HEM alleen behoort alle lof en faam en eer . Eeuwig en Altijd , NU , steeds weer .

Allah is Groter ! Allah Glorieert .


bismi'Allah'i - Aaamíen .
__________________
Alle lof behoort toe aan Allah, het Licht der Werelden.

.

28-02-2009, 00:16
barka allah oe fiek, ff lezen

28-02-2009, 02:14
het is volledig onnuttig, verslavend en niet voedzaam.

en het is ongezond (keel en longkanker).

dus haram.




ik heb ook een vraag voor degenen die denken dat sigaretten halal is: is cocaine haram en waarom.

28-02-2009, 12:19


is het wel betrouwbaar ??

28-02-2009, 12:23
ik denk als je logisch nadenkt dat je dat zelf wel kunt bedenken....

28-02-2009, 12:47
er wordt nergens over roken gesproken maar er wordt ook nergens over cocaine gesproken dus is dat dan ook halal beste blauwe schrijver die er waarschijnlijk gebruik van heeft gemaakt.

28-02-2009, 13:10
Link
Link

In beide gevallen: Haraam. Dat moet dus duidelijk zijn.

28-02-2009, 13:17
Roken is dat nou haram?
Nah wat denk je zelf, roken is schadelijk voor me nou zal vast niet haram zijn.
Maar alcohol is ook schadelijk voor me en waarom die dan wel?
De antwoord is duidelijk.

28-02-2009, 13:31

Citaat door laghmaniGirl:
Salam alaikom,

Vraag is duidelijk...
Is het nou haram of...

Wat denk je nou zelf?

28-02-2009, 14:05
..

echt een afgezaagde onderwerp..

iedereen weet toch dat het haram is.. dat hoor je in alle hoeken van de toilet.

01-03-2009, 00:30

Citaat door Just_A_Moker:
Wat denk je nou zelf?


Ik weet het heus wel, wou alleen ook daliel zien. Iemand beweerde dat het niet haram is ben dus opzoek naar bewijzen.

01-03-2009, 00:35



Citaat door laghmaniGirl:
Ik weet het heus wel, wou alleen ook daliel zien. Iemand beweerde dat het niet haram is ben dus opzoek naar bewijzen.
Oké.

01-03-2009, 00:43
En waterpijp?

01-03-2009, 00:51
Waterpijp is zoveel erger!!

Volop koolstofmono-oxide. ook wel logisch: je verbrandt kool!

En als meeroker bij waterpijp is dat ook 10x erger als sigaretje roken..

Dus echt waterpijp, daar moet je voor uitkijken..

Pagina's : [1] 2