Bekijk volle/desktop versie : Turkse piloten: ander toestel mogelijk oorzaak



Pagina's : [1] 2 3

27-02-2009, 16:36
Turkse piloten: ander toestel mogelijk oorzaak


Istanbul, 27 febr. De crash met een Turks passagiersvliegtuig op Schiphol zou mogelijk veroorzaakt kunnen zijn door een ander toestel dat kort ervoor op de luchthaven landde. Dat meldde de Turkse pilotenvereniging Talpa vandaag.. De korte afstand tussen de toestellen zou in dit scenario geleid hebben tot extra turbulentie voor het vliegtuig van Turkish Airlines.

Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen. De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa.

Secretaris-generaal Savas Sen van Talpa noemde de uitkomst van het onderzoek naar de ramp een „nationaal vraagstuk” van Turkije. In het buitenland wordt geprobeerd Turkse piloten in een kwaad daglicht te stellen, zei Sen, die voor Turkish Airlines werkt.

Door de crash met het toestel met 135 inzittenden kwamen negen mensen om het leven. Er vielen tientallen gewonden.

Bron: NRC

27-02-2009, 16:43



Citaat door City_Sister:
Turkse piloten: ander toestel mogelijk oorzaak


Istanbul, 27 febr. De crash met een Turks passagiersvliegtuig op Schiphol zou mogelijk veroorzaakt kunnen zijn door een ander toestel dat kort ervoor op de luchthaven landde. Dat meldde de Turkse pilotenvereniging Talpa vandaag.. De korte afstand tussen de toestellen zou in dit scenario geleid hebben tot extra turbulentie voor het vliegtuig van Turkish Airlines.

Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen. De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa.

Secretaris-generaal Savas Sen van Talpa noemde de uitkomst van het onderzoek naar de ramp een „nationaal vraagstuk” van Turkije. In het buitenland wordt geprobeerd Turkse piloten in een kwaad daglicht te stellen, zei Sen, die voor Turkish Airlines werkt.

Door de crash met het toestel met 135 inzittenden kwamen negen mensen om het leven. Er vielen tientallen gewonden.

Bron: NRC


vliegen ..............levensgevaarlijk

27-02-2009, 16:48

Citaat door Bootylove26:
vliegen ..............levensgevaarlijk


Lopen is gevaarlijker als vliegen hoor.

27-02-2009, 16:48

Citaat door City_Sister:
[B]
Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen.
Dat is de normale gang van zaken.


Citaat:
In het buitenland wordt geprobeerd Turkse piloten in een kwaad daglicht te stellen, zei Sen, die voor Turkish Airlines werkt.
Bron: NRC


Heeft iemand hier in de Nederlanse pers iets "kwaads" gezien over de piloten in kwestie?
Ik niet in ieder geval.

27-02-2009, 16:51



Citaat door @bracadaver:
Dat is de normale gang van zaken.



Heeft iemand hier in de Nederlanse pers iets "kwaads" gezien over de piloten in kwestie?
Ik niet in ieder geval.


Juist, die turkse piloten zijn juist helden.

27-02-2009, 16:52

Citaat door @bracadaver:
Dat is de normale gang van zaken.



Heeft iemand hier in de Nederlanse pers iets "kwaads" gezien over de piloten in kwestie?
Ik niet in ieder geval.


Vond ik ook een beetje vreemd. Hoor juist overal dat die piloten het heel goed gedaan hebben.

27-02-2009, 16:53

Citaat door City_Sister:
Lopen is gevaarlijker als vliegen hoor.


ja al vliegtuig op je afkomt dan is lopen inderdaad gevaarlijker als vliegen veiligste is kruipen

27-02-2009, 16:54

Citaat door Mister_Riffi_:
Juist, die turkse piloten zijn juist helden.


Dat weet je dus ook niet.

27-02-2009, 16:55

Citaat door Bootylove26:
vliegen ..............levensgevaarlijk

Bedankt, ik vlieg over 4 weken.

27-02-2009, 16:56

Citaat door City_Sister:
Vond ik ook een beetje vreemd. Hoor juist overal dat die piloten het heel goed gedaan hebben.


Ik denk dat onderzoek dat gewoon moet uitwijzen, er valt weinig over te zeggen.
Het kan een fout van de piloten zijn, kan ook niet. Uiteindelijk zijn er heel wat mensen verantwoordelijk voor zo'n vliegtuig. En dan bestaat er ook nog zoiets als stomme pech.

27-02-2009, 16:56

Citaat door Bootylove26:
ja al vliegtuig op je afkomt dan is lopen inderdaad gevaarlijker als vliegen veiligste is kruipen


Statistsich gezien heb je meer kans de loterij te winnen of door de bliksem geraakt te worden, dan in een vliegtuigcrash om te komen.

Lopen, autorijden, OV is allemaal vele malen gevaarlijker als vliegen.

27-02-2009, 16:57

Citaat door truebeauty:
Bedankt, ik vlieg over 4 weken.



ik bedoel vliegen met vliegtuigen van 3e wereld lande levens gevaarlijk

27-02-2009, 16:57



Citaat door truebeauty:
Bedankt, ik vlieg over 4 weken.


Doe je je parachute om

Ik zou me niet te druk maken, ik vlieg regelmatig, nooit wat gehad.

Sta ik gisteren stil in de file, wordt ik van achter aangereden. Met andere woorden autorijden is gevaarlijker.

27-02-2009, 16:58

Citaat door City_Sister:
Statistsich gezien heb je meer kans de loterij te winnen of door de bliksem geraakt te worden, dan in een vliegtuigcrash om te komen.

Lopen, autorijden, OV is allemaal vele malen gevaarlijker als vliegen.



waarom verdedig je het vliegen zo... ben je stuwardes of piloatese

27-02-2009, 16:58

Citaat door City_Sister:
Statistsich gezien heb je meer kans de loterij te winnen of door de bliksem geraakt te worden, dan in een vliegtuigcrash om te komen.

Lopen, autorijden, OV is allemaal vele malen gevaarlijker als vliegen.


En echte pech, is eerst de loterij winnen en de dag daarna neerstorten.

Pagina's : [1] 2 3