Bekijk volle/desktop versie : Lezing: Islamitisch Denken 1Maart2009



27-02-2009, 15:40
Selam Alaikum,

Wie komt er ook naar de lezing a.s zondag 1Maart2009 in Rotterdam? Voor meer informatie zie de flyer hieronder:






Bron: http://islamleer.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=558:l ezing-islamitisch-denken&catid=66:lezing&Itemid=78

27-02-2009, 15:49


Zozo Hizb-ut-Tahrir is actief geworden in Rotterdam.

27-02-2009, 15:57
'Uitsluitend voor heren'... Jammer, ik had het ook wel interessant gevonden. Misschien een idee dat een broeder een verslag/conclusie hier plaats na afloop?

27-02-2009, 16:13
Is dat niet goed broeder? Om te zien dat broeders actiever worden en de Islam verspreiden? Ik zou zeggen Alhamdoellillah in ieder geval hehe

Ik zal kijken of ik dat kan regelen.

27-02-2009, 19:03


waar staat hizbu tahrir voor; ideen/gedachten e.d.?
en wie geeft de lezing?

27-02-2009, 19:09
Salaam moehalaikoem
Jammer, dat het alleen uitsluitend voor broeders is

wa selaam moehalaikoem

27-02-2009, 23:31

Citaat door cengizhan:
Is dat niet goed broeder? Om te zien dat broeders actiever worden en de Islam verspreiden? Ik zou zeggen Alhamdoellillah in ieder geval hehe

Ik zal kijken of ik dat kan regelen.



Ik vind het ook prima dat er ook eindelijk wat gedaan wordt in Rotterdam. Maarja ik heb zo mijn twijfels bij Hizb-ut-Tahrir. Maar dat is mijn persoonlijke mening en ik ga hun niet afkraken ofzo, wil niet dat deze topic ook helemaal verziekt wordt door die "manhadj-battles".

28-02-2009, 19:15
We kunnen het over minhaadj hebben maar het liefst lees je de boekje van ze zelf. Kun je AR lezen? Ik heb een bestand van maar 20 of 30pag. Anders heb ik het ook in het NL maar die is groter (zie je maar weer hoe krachtig de AR taal is).

En zuster, hoezo twijfels? Lijkt me handiger om eerst te luisteren en dan twijfels te trekken toch haha? :P In ieder geval, wat ze zeggen kunnen we via quran en sunnah natrekken of het klopt, toch?

Voor meer informatie over hizb ut-tahrir:

Hizb ut-Tahrir

Hizb ut-Tahrir is een politieke partij wiens ideologie Islam is. Derhalve is politiek haar werk en Islam haar ideologie. Ze werkt onder de Oemmah en tezamen met de Oemmah, zodat deze Islam adopteert als haar reden voor en oorzaak van bestaan. Ze werkt onder de Oemmah en tezamen met de Oemmah om deze te leiden naar de wederoprichting van het Kalifaat (Khilafah) en de ordening volgens wat Allah heeft neergezonden. Hizb ut-Tahrir is een politieke partij, niet een spirituele. Evenmin is ze een academische, opvoedkundige of een charitatieve groepering. Het islamitisch idee is de ziel van haar lichaam, haar kern en het geheim van haar leven.

Meer informatie, lees 'definities van hizb ut-tahrir'
http://www.expliciet.nl/ex_files/boek/Definities_van_Hizb_ut_Tahrir.htm

01-03-2009, 01:34

Citaat door cengizhan:
We kunnen het over minhaadj hebben maar het liefst lees je de boekje van ze zelf. Kun je AR lezen? Ik heb een bestand van maar 20 of 30pag. Anders heb ik het ook in het NL maar die is groter (zie je maar weer hoe krachtig de AR taal is).

En zuster, hoezo twijfels? Lijkt me handiger om eerst te luisteren en dan twijfels te trekken toch haha? :P In ieder geval, wat ze zeggen kunnen we via quran en sunnah natrekken of het klopt, toch?

Voor meer informatie over hizb ut-tahrir:

Hizb ut-Tahrir

Hizb ut-Tahrir is een politieke partij wiens ideologie Islam is. Derhalve is politiek haar werk en Islam haar ideologie. Ze werkt onder de Oemmah en tezamen met de Oemmah, zodat deze Islam adopteert als haar reden voor en oorzaak van bestaan. Ze werkt onder de Oemmah en tezamen met de Oemmah om deze te leiden naar de wederoprichting van het Kalifaat (Khilafah) en de ordening volgens wat Allah heeft neergezonden. Hizb ut-Tahrir is een politieke partij, niet een spirituele. Evenmin is ze een academische, opvoedkundige of een charitatieve groepering. Het islamitisch idee is de ziel van haar lichaam, haar kern en het geheim van haar leven.

Meer informatie, lees 'definities van hizb ut-tahrir'
http://www.expliciet.nl/ex_files/boek/Definities_van_Hizb_ut_Tahrir.htm



Ik ben een broeder .

Ik zou niet zo maar zeggen dat ik twijfels heb als ik zelf al niet wat van deze 'partij' weet. Maarja zoals ik al zei laten we deze topic gewoon houden waarvoor hij bestemd is.

Dus hierbij een up!

01-03-2009, 01:38
...........

01-03-2009, 13:02
Hehe, sorry. Je avatar heeft me doen verwarren :P Ja, laten we nu maar niet discusseren. Maar we kunnen altijd wel een datum prikken om informatie te wisselen. Ik woon omstreeks Amsterdam (hoorn).

Je kunt een pb sturen voor mijn tel no. Wie komt er nou allemaal vandaag van de igwan?

01-03-2009, 21:57
Was echt een mooi lezing, helaas was ik een beetje te laat. Heb geen aantekeningen kunnen maken. Had geen papier mee -,-

Khair Insha'Allah. Ik hoop dat deze ergens op internet te lezen is. Ik ga hem opzoeken en als ik hem vindt plaatst ik het.

02-03-2009, 02:06



Citaat door cengizhan:
Was echt een mooi lezing, helaas was ik een beetje te laat. Heb geen aantekeningen kunnen maken. Had geen papier mee -,-

Khair Insha'Allah. Ik hoop dat deze ergens op internet te lezen is. Ik ga hem opzoeken en als ik hem vindt plaatst ik het.


Alhamdoulilah was het een interessante lezing. InshAllah zullen er vele lering uit trekken.

INshAllah akhi.

04-03-2009, 19:10
In Breda is het wel altijd voor broeders en een aparte plek voor zusters.

Maar goed khayr insha Allah.

Die broeder had wel goed verteld hoe velen de fout ingingen door vanuit de Griekse logica te gaan denken en beweerden dat de Koran geschapen was (hashaa) zoals de Mutazilla.

07-03-2009, 23:12
Ja klopt. Maar subhan'Allah, ik kwam teksten tegen dat ehli sunnah ook wel eens ging meediscussiëren over qadaa wa qadr terwijl de discussie is begonnen door de Griekse filosofen. Een moslim hoort niet te vallen in zo een vraag en niet met filosofie antwoorden. Iemand die ooit hier meer over heeft gehoord?

Dit is trouwens niet in de lezing verteld hoor over ehli sunnah, wel over mu'tezilla.