Bekijk volle/desktop versie : Huis Kopen????



26-02-2009, 15:13
Salaam..

Ik heb een huisje op het oog van een waarde van 225.000! en nu is mij vraag wat ik dan ongeveer moet verdienen om in aanmerking te komen voor zo een huisje om te kunnen kopen????

Graag serieuze reacties aub......


Alvast bedankt

Groetjes Romaissa

26-02-2009, 22:08


Dat kan je eenvoudig berekenen op internet bij de ing of welke bank ook.
Als je googled kom je wel op zulke sites die het voor je uitrekenen.
Ik denk wel dat jullie beide een goed salaris moeten hebben.

27-02-2009, 01:09
zoek het op op internet of vraag bij een hypotheek

27-02-2009, 10:22

Citaat door Romaissa80:
Salaam..

Ik heb een huisje op het oog van een waarde van 225.000! en nu is mij vraag wat ik dan ongeveer moet verdienen om in aanmerking te komen voor zo een huisje om te kunnen kopen????

Graag serieuze reacties aub......


Alvast bedankt

Groetjes Romaissa


i.ig. een vast werk contract, verder maakt het niet heel veel uit wat je verdiend(fulltime dan he), maar eerder wat je maandelijks kunt aflossen.

En de waarde kan wel tegen de 225.000 zijn, maar vraagprijs is altijd hoger of lager, en jij kunt dan weer op jouw beurt een bod doen waar zij dan weer hoger of lager op kunnen gaan zitten, als dat rond is heb je 6 weken de tijd om je financiering bij de bank rond te krijgen.

04-03-2009, 13:53



Citaat door Romaissa80:
Salaam..

Ik heb een huisje op het oog van een waarde van 225.000! en nu is mij vraag wat ik dan ongeveer moet verdienen om in aanmerking te komen voor zo een huisje om te kunnen kopen????

Graag serieuze reacties aub......


Alvast bedankt

Groetjes Romaissa


Eigenlijk heel simpel uit te rekenen. Verschillende banken hanteren meestal een rekensommetje van tussen de 4 en 6 keer je brutojaarsalaris. Nu in crisistijd moet je uitgaan van 4/4,5 keer je brutojaarsalaris. Je zou dan op z'n minst 50.000 bruto op jaarbasis moeten verdienen. Dat is heel veeeeeel. Als je een partner hebt die ook werkt, dan kom je al aardig in de buurt. Kom je nog te kort, dan kun je iemand vragen die een bedrijf/zaak heeft die je brutojaarsalaris omhoog kan krikken. Diegene maakt een contract voor je, jij betaalt dat bedrag inclusief belastingen/heffingen. Daarop krijg jij het netto op je rekening. Die heffingen kun je terugkrijgen. Dit moet je op zijn minst 3 maanden doen.


Suc6...........

04-03-2009, 15:57
Meid ik zou nog effe wachten de prijzen van huizen zullen de komende maanden/jaar dalen...!!!

04-03-2009, 16:13

Citaat door Romaissa80:
Salaam..

Ik heb een huisje op het oog van een waarde van 225.000! en nu is mij vraag wat ik dan ongeveer moet verdienen om in aanmerking te komen voor zo een huisje om te kunnen kopen????

Graag serieuze reacties aub......


Alvast bedankt

Groetjes Romaissa

eerst en vooral moet je al zeker een flinke som in de bank hebben om je notaris te betalen.
en daarna zou ik naar de bank gaan om te vragen hoeveel ze jou willen lenen.
zij zullen dat berekenen. en dan zal je zelf mogen kiezen hoeveel je maandelijks zal moeten aflossen.

04-03-2009, 22:15
meid is dat de prijs van de huis buiten die prijs komt er ook nog
kosten koper erbij en nog wat andere kosten dus reken maar gauw dat je salaris rond de 50 a 55.000 bruto per jaar moet zijn

voor meer info kan je me pmen