Bekijk volle/desktop versie : Het Leven Is Net Als Het Bakken Van Een Taart.



25-02-2009, 16:58
Een kleine jongen vertelt zijn grootmoeder hoe ‘alles’ in zijn leven verkeerd gaat. Denk hierbij aan school, familie problemen, gezondheidsproblemen, problemen met vrienden etc.

Ondertussen bakt zijn grootmoeder een taart. Zij vraagt vervolgens haar kleinzoon of hij trek heeft in een lekker tussendoortje, waarop hij natuurlijk ja zegt.

“Hier heb wat van deze bak olie”. “Iel” zegt de jongen.

“Misschien wil je een paar rouwe eieren?” “Vies, oma!”

”Zou je dan wat bakmeel willen? Of misschien wat zout?”

“Oma, ze zijn allemaal vies en dus niet lekker!” Zegt de jongen.

Waar de oma vervolgens op antwoordt: “Ja, al deze dingen zien er slecht en niet lekker uit. Maar wanneer al deze producten op de juiste manier bij elkaar worden samengevoegd, wordt het een heerlijke taart!

God werkt op hetzelfde manier. Vaak vragen wij ons af waarom God ons zulke bittere en moeilijke tijden laat doormaken.

Maar deze dingen komen van de Schepper en zijn goed voor de mens. We moeten Hem vertrouwen. Ooit zullen wij Hem dankbaar voor zijn.

Allah hoort al onze smeekbeden. Wanneer je maar tegen Hem praat, Hij luistert. Hij is Al-Baseer, As-Samee' - De Ziener, De Hoorder.

En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik verhoor het gebed van de smekeling, wanneer hij Mij aanroept." Daarom moeten zij naar Mij luisteren en in Mij geloven, opdat zij geleid zullen worden.


25-02-2009, 17:06


Jazaaki Lahi w Khayran voor je verhaal...!!!

25-02-2009, 17:19

Citaat door to_the_point:
Jazaaki Lahi w Khayran voor je verhaal...!!!



Shokran..