Bekijk volle/desktop versie : Papa Mag ik u wat Vragen?



24-02-2009, 23:38
Papa, mag ik u wat vragen?

"Papa, mag ik u wat vragen?"

"Natuurlijk, zeg het eens!" antwoordde de vader.

"Papa, hoeveel verdient u per uur?"

"Dat gaat jou helemaal niets aan! Waarom wil jij dat weten?" zei de vader wat geïrriteerd.

"Ik wil het gewoon weten. Mag ik alstublieft weten hoeveel u verdient per uur?" vroeg Mohammed nogmaals.

"Als je het graag wilt weten, ik verdien 7 euro per uur."

"Oh," zei Mohammed met een gebogen hoofd. Hij keek zijn vader aan en vroeg: "Papa, kan ik dan misschien alstublieft 4 euro lenen van u?"

De vader begon boos te worden en zei: "als dit de reden is dat je me vroeg hoeveel ik verdien zodat je geld van me kan lenen voor een stom speeltje of iets stoms dan kun je nu meteen richting je kamer lopen om meteen naar bed te gaan en denk er goed over na hoe egoïstisch je wel niet bent. Ik werk lang en hard, elke dag opnieuw en heb geen tijd voor kinderachtige spelletjes."

De kleine Mohammed marcheerde stilletjes en teleurgesteld naar zijn kamer. Hij had zo hard die 4 euro nodig anders kon hij niet kopen wat hij al zo lang wilde hebben. De vader moest denken aan zijn zoon zijn vraag. Hoe durfde hij zoiets te vragen aan hem om geld te kunnen krijgen. Na een uur nadat de vader wat kalmer was geworden bedacht de vader zich of hij niet wat te hard is geweest tegen zijn zoon. Misschien was er een reden dat hij dat geld nodig had want hij vraagt toch echter nooit om geld. Met een knagend geweten ging de vader bij zijn zoon kijken. "Slaap je?" vroeg hij.

"Nee papa, Ik ben wakker" antwoordde Mohammed.

"Ik heb nagedacht en misschien ben ik toch wat hard geweest tegenover jou" zei de vader "Het was een lange zware vermoeide dag en dat heb ik op jou afgereageerd. Hier heb je die 4 euro waarom je vroeg."

Mohammed schoot rechtovereind en bedankte zijn vader. "Oh, dank u wel papa, dank u wel!" riep hij uit blijdschap. Hij friemelde wat onder zijn kussen en pakte wat kleingeld erbij die hij onder zijn kussen verstopt had. De vader keek verbaasd en werd boos toen hij zag dat Mohammed al zelf geld had. Mohammed begon langzaam zijn geld te tellen, uit blijdschap schitterden zijn ogen toen hij het geld zag en moest meer en meer glimlachen. Wat was Mohammed blij. Nu kon hij eindelijk kopen wat hij wilde.

"Waarom wil je meer geld als je al geld hebt?" Vroeg de vader.

"Omdat ik niet genoeg had, maar nu wel" zei Mohammed "Papa, ik heb nu 7 euro... Kan ik een uur kopen van uw tijd?"

25-02-2009, 02:18


sprakeloos.

25-02-2009, 02:28
- " sommige "vaders hebben nooit tijd voor hun kind(eren)!

Btw: Bij vele kinderen is dit echt zo, Erg als zo een klein jongetje dit zou
doen om tijd van zn paps te krijgen om dan alleen om die uurtje met zijn vader te kunne door brengen!

25-02-2009, 10:37
Aaaaah,, zo zielig.. Wel een mooi verhaal Ets egt erg als je ouders geen tijd voor je hebbe K weet zelf hoe het is. K zie me vader met moeite 1 x in de maand en dan zelfs nog met stress en ruzie..

25-02-2009, 15:49



Citaat door ikkie_ik:
ik weet helemaal hoe het voelt, toen wij nog in Marokko woonden, zag ik mijn vader 1 keer in jaren, ik was het gewend om zonder vader te leven. Toen we naar NL kwamen, was het een beetje vreemd, t was alsof hij een vreemde was, maar alhamdoelillah die tijd dat ik ''geen'' vader had, heb ik zeker ingehaald alhamdoellilah.


Alhamdoelah Zorg Goed voor je Ouders..

25-02-2009, 16:10
Traantje wegpinken..

25-02-2009, 16:24
WoW
Ik ben sprakeloos

25-02-2009, 17:48
Sprakeloos ben ik ervan geworden joh.