Bekijk volle/desktop versie : Het afdoen van de hijaab vanwege een huidaandoening



23-02-2009, 20:20
Vraag:

Ik heb last van een huidaandoening op mijn hoofd. De dokter heeft mij hierop geadviseerd mijn hidjaab af te doen. Is dit voor mij toegestaan?



Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Ja, dit is toegestaan voor jou wanneer jij in de gezelschap verkeert van jouw man, een mahram of een vrouw. Wanneer je daarentegen naar buiten gaat en je je onder de vreemde mannen begeeft, dan is het verplicht voor jou om je hoofd en je lichaam te bedekken.

En Allah weet het beter.

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
Al-Fataawa al-Moehimmah, blz. 771

23-02-2009, 20:21


waarom plaats je niet gewoon de site waar je dat vandaan haalt en plak je dat hier inplaats van elke keer en stukje

23-02-2009, 20:23
Omdat de mensen dan niet door de hele site hoeve te zoeken

23-02-2009, 21:13
Met andere woorden. Nee, het afdoen van een hoofddoek is niet toegestaan.

Je moet maar honing eten en kamelenpis drinken. Dat waren volgens Mohammed uitstekende medicijnen tegen alle kwalen...

23-02-2009, 21:23


Dus de hoofddoek is belangrijker dan je gezondheid?
Natuurlijk een beetje afhankelijk van de kwaal, maar als het niet geneest vanwege je hoofddoek, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je hem tijdelijk niet omdoet, totdat het is genezen.
Desnoods probeer je in die tijd wat minder naar buiten te gaan ofzo.
Of je zorgt dat je elke dag een bad hair day hebt.

23-02-2009, 21:25

Citaat door fierljepper:
Met andere woorden. Nee, het afdoen van een hoofddoek is niet toegestaan.

Je moet maar honing eten en kamelenpis drinken. Dat waren volgens Mohammed uitstekende medicijnen tegen alle kwalen...