Bekijk volle/desktop versie : Is het verplicht om de echtgenoot te informeren over voorgaande zonden en slecht gedr



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

22-02-2009, 15:27

[CENTER]Is het verplicht om de echtgenoot te informeren over voorgaande zonden en slecht gedrag?

[/CENTER]
Vraag: Een vrouw zegt dat ze gehuwd is met een vrome man. Maar voordat ze trouwde, heeft ze dingen gedaan die Allah afkeurt. Nu heeft ze last van haar geweten. Ze zou graag willen weten of het noodzakelijk is dat ze haar man opbiecht wat ze voor het huwelijk gedaan heeft?
Antwoord: Nee, het is voor beide echtgenoten niet noodzakelijk om elkaar te informeren over wat zij voor het huwelijk deden. Laat hij of zij die in zulke slechte dingen is vervallen zichzelf verbergen, zoals Allah hen heeft verborgen. Een oprecht berouw is genoeg.
Als hij een maagd huwde, maar het werd bij de consummatie van het huwelijk duidelijk dat ze dat niet was, vanwege ontucht dat ze voor het huwelijk gepleegd had, dan moet hij de mahr (bruidsschat) terugnemen die hij haar betaald had en van haar scheiden. Echter, als hij vind dat ze oprecht berouw heeft getoond, als hij het dan vertrouwelijk houdt en de kwestie verbergt en haar in het huwelijk houdt, dan zal hij er zeker voor beloond worden door Allah.
Gedeelte uit het boek: I want to repent, but..
Door Shaikh Muhammad saalih al-Munaajid

Vertaald uit het Engels door Amal
Moge Allah mij vergeven voor het maken van eventuele vertaalfouten, ameen!

22-02-2009, 16:21


Slecht gedrag zal je altijd behouden. Dus het lijkt me handig als ze er allebei van op de hoogte zijn. Je wilt natuurlijk niet voor verrassingen komen te staan.

22-02-2009, 16:31

Citaat door AbouTnawie:
Slecht gedrag zal je altijd behouden. Dus het lijkt me handig als ze er allebei van op de hoogte zijn. Je wilt natuurlijk niet voor verrassingen komen te staan.
Maar wanneer er dingen gebeurd zijn in een staat waarin de Islaam en de liefde voor Allaah niet aanwezig was, is het wel anders. Wanneer je standvastig bent en praktiseerd zal je karakter toch veranderen.

22-02-2009, 16:38

Citaat door dutchSaliha:
Maar wanneer er dingen gebeurd zijn in een staat waarin de Islaam en de liefde voor Allaah niet aanwezig was, is het wel anders. Wanneer je standvastig bent en praktiseerd zal je karakter toch veranderen.
Nee, ik geloof er niet in dat je karakter verandert. Je past je leven en levenswijze aan. Je gaat goed met je broeder en zusters om, geeft je vrouw/man zijn/haar rechten. Maar zodra je in een huwelijk zit en je bent een jaartje of 2 verder, dan komt de ware ik naar boven en zal je niet meer de broeder met baard of zuster met khimar voor je zien, maar een persoonlijkheid en zijn gedrag.

22-02-2009, 16:50



Citaat door AbouTnawie:
Nee, ik geloof er niet in dat je karakter verandert. Je past je leven en levenswijze aan. Je gaat goed met je broeder en zusters om, geeft je vrouw/man zijn/haar rechten. Maar zodra je in een huwelijk zit en je bent een jaartje of 2 verder, dan komt de ware ik naar boven en zal je niet meer de broeder met baard of zuster met khimar voor je zien, maar een persoonlijkheid en zijn gedrag.
Bijvoorbeeld een bekeerd iemand. Door de Islaam wordt diegene rustiger, geduldiger, barmhartiger. Hij/zij heeft meer respect voor ouderen, voor moeders, voor vrouwen. Hij/zij kijkt op een andere manier naar de wereld. Dat veranderd je persoonlijkheid echt wel.


Het is toch logisch dat je naar de binnenkant kijkt ipv naar de buitenkant, wanneer je van iemand houdt?

22-02-2009, 17:04

Citaat door dutchSaliha:
Bijvoorbeeld een bekeerd iemand. Door de Islaam wordt diegene rustiger, geduldiger, barmhartiger. Hij/zij heeft meer respect voor ouderen, voor moeders, voor vrouwen. Hij/zij kijkt op een andere manier naar de wereld. Dat veranderd je persoonlijkheid echt wel.


Het is toch logisch dat je naar de binnenkant kijkt ipv naar de buitenkant, wanneer je van iemand houdt?
Sobhan Allah, ik wou dat voorbeeld eigenlijk in mijn vorige post aanhalen, maar ik doe het nu alsnog.

Een Nederlandse moslim(a) zal inderdaad haar geedrag etc aanpassen. Maar ze zal altijd wel op een of andere manier iets rebels in zich dragen. Je zal altijd wanneer je als man iets verbiedt voor de vrouw het moeten onderbouwen en beargumenteren en uitleggen etc.. Dit leidt dan weer tot discussies. Natuurlijk heb ik het niet over alle bekeerlingen, maar over het algemeen zou een Marokkaanse man 3x moeten nadenken voordat hij in zee gaat met een Nederlandse.

Hetzelfde geldt voor broeders die vroeger agressief waren. Zij zullen sneller agressief worden omdat het al hun hele leven in hun zit. Zusters die niet tegen gezag kunne; Opzich zou je dat kunnen afleren, maar er zal altijd wel een stukje rebel in je blijven zitten. En ga zo maar door..

Mijn punt is: Het is wel degelijk belangrijk om ook de slechte eigenschappen van een persoon te kennen. Want deze eigenschappen zijn alleen bekend bij de familie en niet bij de broeders en zusters waarmee deze persoon mee omgaat, want daar doet deze persoon zich natuurlijk heilig voor.

22-02-2009, 17:14

Citaat door AbouTnawie:
Sobhan Allah, ik wou dat voorbeeld eigenlijk in mijn vorige post aanhalen, maar ik doe het nu alsnog.

Een Nederlandse moslim(a) zal inderdaad haar geedrag etc aanpassen. Maar ze zal altijd wel op een of andere manier iets rebels in zich dragen. Je zal altijd wanneer je als man iets verbiedt voor de vrouw het moeten onderbouwen en beargumenteren en uitleggen etc.. Dit leidt dan weer tot discussies. Natuurlijk heb ik het niet over alle bekeerlingen, maar over het algemeen zou een Marokkaanse man 3x moeten nadenken voordat hij in zee gaat met een Nederlandse.

Hetzelfde geldt voor broeders die vroeger agressief waren. Zij zullen sneller agressief worden omdat het al hun hele leven in hun zit. Zusters die niet tegen gezag kunne; Opzich zou je dat kunnen afleren, maar er zal altijd wel een stukje rebel in je blijven zitten. En ga zo maar door..

Mijn punt is: Het is wel degelijk belangrijk om ook de slechte eigenschappen van een persoon te kennen. Want deze eigenschappen zijn alleen bekend bij de familie en niet bij de broeders en zusters waarmee deze persoon mee omgaat, want daar doet deze persoon zich natuurlijk heilig voor.



Ga jij maar iemand opzoeken die perfect is en nooit fouten heeft gemaakt in zijn leven dan.


Citaat door AbouTnawie:

Een Nederlandse moslim(a) zal inderdaad haar geedrag etc aanpassen. Maar ze zal altijd wel op een of andere manier iets rebels in zich dragen. Je zal altijd wanneer je als man iets verbiedt voor de vrouw het moeten onderbouwen en beargumenteren en uitleggen etc..



Citaat door AbouTnawie:

Zusters die niet tegen gezag kunne; Opzich zou je dat kunnen afleren, maar er zal altijd wel een stukje rebel in je blijven zitten. En ga zo maar door..


haantje zoekt een kip. Hij praat en zijn vrouw mag geen vragen stellen.

22-02-2009, 17:18

Citaat door AbouTnawie:
Sobhan Allah, ik wou dat voorbeeld eigenlijk in mijn vorige post aanhalen, maar ik doe het nu alsnog.

Een Nederlandse moslim(a) zal inderdaad haar geedrag etc aanpassen. Maar ze zal altijd wel op een of andere manier iets rebels in zich dragen. Je zal altijd wanneer je als man iets verbiedt voor de vrouw het moeten onderbouwen en beargumenteren en uitleggen etc.. Dit leidt dan weer tot discussies. Natuurlijk heb ik het niet over alle bekeerlingen, maar over het algemeen zou een Marokkaanse man 3x moeten nadenken voordat hij in zee gaat met een Nederlandse.

Hetzelfde geldt voor broeders die vroeger agressief waren. Zij zullen sneller agressief worden omdat het al hun hele leven in hun zit. Zusters die niet tegen gezag kunne; Opzich zou je dat kunnen afleren, maar er zal altijd wel een stukje rebel in je blijven zitten. En ga zo maar door..

Mijn punt is: Het is wel degelijk belangrijk om ook de slechte eigenschappen van een persoon te kennen. Want deze eigenschappen zijn alleen bekend bij de familie en niet bij de broeders en zusters waarmee deze persoon mee omgaat, want daar doet deze persoon zich natuurlijk heilig voor.



Sorry hoor maar wat jij sugereert klopt totaal niet als iemand praktiserende is doet ie het uit z`n hart en dat ie misschien vroeger agressief was wilt niet zeggen dat ie dat ook blijft echt totale nonsens sorry dat ik het zeg maar je trekt voortijdige conclusies zonder feiten na voren te halen..!! volgende keer 3 keer nadenken wat je typt het heden speelt een rol laat het verleden voor wat het is..

22-02-2009, 17:18

Citaat door faithe:
Ga jij maar iemand opzoeken die perfect is en nooit fouten heeft gemaakt in zijn leven dan.


haantje zoekt een kip. Hij praat en zijn vrouw mag geen vragen stellen.
Dit bedoel ik dus.

22-02-2009, 17:20

Citaat door AbouTnawie:
Dit bedoel ik dus.


HAHAHAHHA mafkees

22-02-2009, 17:21
mensen kunnen wel degelijk veranderen!

22-02-2009, 17:21

Citaat door Gentlemen__:
Sorry hoor maar wat jij sugereert klopt totaal niet als iemand praktiserende is doet ie het uit z`n hart en dat ie misschien vroeger agressief was wilt niet zeggen dat ie dat ook blijft echt totale nonsens sorry dat ik het zeg maar je trekt voortijdige conclusies zonder feiten na voren te halen..!! volgende keer 3 keer nadenken wat je typt het heden speelt een rol laat het verleden voor wat het is..



Helemaal mee eens

22-02-2009, 17:22



Citaat door Pi3p3l03ntj3:
mensen kunnen wel degelijk veranderen!


Jah idd iedereen kan veranderen als ie eraan werkt.

22-02-2009, 17:22

Citaat door faithe:
HAHAHAHHA mafkees


Dat hoefde niet zuster.

22-02-2009, 17:22

Citaat door Gentlemen__:
Sorry hoor maar wat jij sugereert klopt totaal niet als iemand praktiserende is doet ie het uit z`n hart en dat ie misschien vroeger agressief was wilt niet zeggen dat ie dat ook blijft echt totale nonsens sorry dat ik het zeg maar je trekt voortijdige conclusies zonder feiten na voren te halen..!! volgende keer 3 keer nadenken wat je typt het heden speelt een rol laat het verleden voor wat het is..
Goed lezen.

Kom mij niet vertellen dat als je je gaat verdiepen in de islaam dat je net als een sa7abah bent. Je blijft bepaalde gewoontes houden. 80% op dit forum is schijnheilig.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7