Bekijk volle/desktop versie : wenkbrauwen



29-10-2002, 15:55
mag je nou als moslimma wel je wenkbrauwen doen of niet
want ik heb ooit gelezen dat het niet mocht maar de meeste doen het wel

29-10-2002, 16:02


Salaam Alakoum

Ja als je gaat kijken wat de mensen doen, dan kom je er nooit uit.

Epileren mag niet, zie boekje halam & haram.

Ik geef je gelijk als je om je heen kijkt zie je steeds vaker vrouwen die een hoofddoek dragen met wenkbrauwen die geepileerd zijn.
Dus kijk niet naar mensen maar haal je kennis uit boeken.

Salaam Alakoum

29-10-2002, 16:11
Ik ben het helemaal met je eens Moslima20. Epileren van wenkbrauwen is niet toegestaan!

29-10-2002, 16:14
Hier een stukje:

Vraag: 1)is parfum dragen haraam?? 2)en een broek is dat haraam voor een moslimvrouw,? 3) make-up?? is dat haraam?? 4) wenkbrauwen epileren?? is dat haraam?? en benen?? en oksels?

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Genadevolle

1. Parfumgebruik door een moslimvrouw buiten haar huis is niet toegestaan. Een vrouw dient alles te vermijden wat de aandacht trekt van mannen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Een vrouw die zich parfumeert en langs een menigte heeft gelopen en zij ruiken haar geur, zij heeft ontucht/overspel gepleegd en ieder oog die naar haar staart pleegt overspel" Overgeleverd door Al h'akiem.

Een vrouw kwam langs Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) terwijl het geur van de parfum uit haar kleren straalde. Hij zei tegen haar:"Waar ga je naar toe O dienares van de Almachtige?". Ze antwoordde:"Richting de moskee" Hij zei:"En je parfumeert?" ze zei:"Ja" Hij zei:"Ga terug naar huis en verricht de grote wassing, ik heb de profeet horen zeggen:"Allah accepteert het gebed niet van een vrouw die naar de moskee is gegaan, terwijl zij geparfumeerd is totdat zij teruggaat en zich wast" Ibn Khoezayma.

2. Over het dragen van broeken verwijzen wij u naar de volgende vraag: (0049) Mogen de meisjes broeken dragen?

3. Lees meer over make-up onder vraag: (0099) Wat zegt de Islam over make-up?

4. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed.

Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper .

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

30-10-2002, 12:49


dank jullie wel mijn zusters en nog 1 vraagje is het toegestaan om mijn moedervlek weg te halen want het bevat kanker er komen haren uit en dat maakt me depressief

30-10-2002, 13:03
Al s een moedervlek haren bevat betekende het ... .. ik weet het niet meer. Maryam op medische redenen mag je veel. Ik weet niet hoe het gevat wordt in de Islam, maar je kunt ervan uit gaan dat het mag. Logisch denken. Is er iemand die het even kan bevestigen! (b.v. met feiten)

30-10-2002, 13:06

Citaat:
Origineel gepost door Maryam Iglouzan
dank jullie wel mijn zusters en nog 1 vraagje is het toegestaan om mijn moedervlek weg te halen want het bevat kanker er komen haren uit en dat maakt me depressief
Ik denk wel dat je dit mag weghalen, omdat het om je gezondheid gaat...

Stel je voor dat je bijna doodgaat van de honger, dan mag je bijvoorbeeld varkensvlees eten als dat het enige is wat je kan eten... maar die mate dat je net voldoende hebt...dus niet je buikje vol eten...

Dus ik denk dat je ook die moedervlek mag weghalen.. want van kanker kan je dood gaan...

Men haalt toch ook een blinde darm weg als die ontstoken is...

30-10-2002, 18:51
JA ALS HET OM JE GEZONHEID GAAT MAG HET WEL

30-10-2002, 21:35

Citaat:
Origineel gepost door lala maryam
maar als het zo is?
dusss

31-10-2002, 09:52
Ja het is waar, als je vergaat van de honger en je hebt niks anders dan haram eten dan mag je het eten.. dit staat gewoon in de koran.. ik weet alleen niet welke vers.....

Maar je mag het alleen in mate eten... dus net dat je genoeg hebt...

01-11-2002, 00:08
Sisters in Islam,
over bepaalde onderwerpen als wenkbrauwen epileren of je haar in een leuk kapsel laten knippen: als dit voor de buitenwereld bedoeld is, dan is het natuurlijk haram. Maar wat als bijvoorbeeld je (toekomstige) man
er prijs op stelt en je het voor hem doet?
Je kapsel kun je natuurlijk met een hoofddoek bedekken, evenals je geschoren benen met kousen.
Maar wat te doen met je geepileerde wenkbrauwen?

Hebben jullie hier ervaring mee, hoe gaan getrouwde vrouwen om met dit soort dubbele houdingen/

bij voorbaat hartelijk dank!

01-11-2002, 09:52

Citaat:
Origineel gepost door Nederkaan
Sisters in Islam,
over bepaalde onderwerpen als wenkbrauwen epileren of je haar in een leuk kapsel laten knippen: als dit voor de buitenwereld bedoeld is, dan is het natuurlijk haram. Maar wat als bijvoorbeeld je (toekomstige) man
er prijs op stelt en je het voor hem doet?
Je kapsel kun je natuurlijk met een hoofddoek bedekken, evenals je geschoren benen met kousen.
Maar wat te doen met je geepileerde wenkbrauwen?

Hebben jullie hier ervaring mee, hoe gaan getrouwde vrouwen om met dit soort dubbele houdingen/

bij voorbaat hartelijk dank!
Nou mijn man vond het ook mooier als ik mijn wenkbrauwen epileerde, maar ik was het daarmee niet mee eens, toen zei hij van als je man het lelijk vind die dikke wenkbrauwen dan mag het... ik heb dit nagevraagd aan iemand die heel veel over de Islam weet en die zei dat het niet mocht ook niet voor je man...
Dus ik heb niet gedaan ook al vind mijn man het niet mooi....Oja je mag je benen eigenlijk ook niet zomaar ontharen.... Dit mag alleen op verzoek van je man... (dit haalde me man dus door elkaar)

08-11-2011, 17:51



Citaat door Maryam_Iglouzan:
mag je nou als moslimma wel je wenkbrauwen doen of niet
want ik heb ooit gelezen dat het niet mocht maar de meeste doen het wel






Neeeey turlijk niet dat is streng verboden!!!!
Hoezo vraag je dat?? wil je het doen???