Bekijk volle/desktop versie : 'Administratie bij CBR een chaos'



20-02-2009, 15:49
DEN HAAG - De ondernemingsraad van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen is bezorgd over de slechte administratie bij het CBR. Daardoor zijn onder meer vijfduizend medische dossiers zoek van mensen die zich moesten laten herkeuren.

[SIZE="4"]Bovendien rijden tenminste duizend mensen rond van wie het rijbewijs had moeten worden ingenomen.[/SIZE] De or heeft de klachten in een brandbrief gezet die vrijdag naar de CBR-directie is gestuurd.

[SIZE="4"]Volgens de or rijden er mensen ten onrechte rond omdat ze door de politie gepakt zijn voor rijden onder invloed van drank of drugs. [/SIZE]Door de trage werkwijze van het CBR is hun rijbewijs niet ingevorderd.

De or zegt dat medisch ongeschikten toch een geschiktheidsverklaring krijgen en automobilisten bij verlenging ineens een rijbewijs voor andere categorieën ontvangen.

In de brief schrijft de or ook dat de maximale werkdruk bij het CBR is bereikt. Volgens het inspraakorgaan zijn de computersystemen niet goed op elkaar afgestemd waardoor er veel mis gaat. Gedwongen ontslagen moeten bij de lopende reorganisatie zoveel mogelijk worden voorkomen, staat in de brief.

De SP vindt dat Verkeersminister Camiel Eurlings het CBR direct onder zijn toezicht moet plaatsen door de opeenstapeling van misstanden. De partij heeft om een spoeddebat met de minister gevraagd.




Oef allemaal binnen blijven

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3304205/___Administratie_bij_CBR_een_chaos___.html?p=1,2

20-02-2009, 16:09


PFF niemand?!

20-02-2009, 16:18
Schat, het is pas wereldnieuws als het ergens eens een keer geen chaos is. Je hoort niets anders dan wanbeleid hier, wanbeleid daar. Ik word er chagrijnig van.

20-02-2009, 16:19

Citaat door LaPoekel:
Schat, het is pas wereldnieuws als het ergens eens een keer geen chaos is. Je hoort niets anders dan wanbeleid hier, wanbeleid daar. Ik word er chagrijnig van.


Ja, maar ik denk dat we daar nog lang op kunnen wachten.