Bekijk volle/desktop versie : Marokko wil Mudéjar-werklieden leveren aan Nederland



Pagina's : [1] 2 3 4

18-02-2009, 15:26



De Marokkaanse overheid wil bijdragen aan Le Riad, een nieuwe 'mediterrane' woonwijk in Rotterdam. Marokko levert vakwerklieden en materialen, schrijft het AD.

Het land wil 'de rijke Marokkaanse architectuur in Nederland onder de aandacht brengen'. In zijn mediterrane bouwproject ziet de initiatiefnemer de architectuur liefst wat úitgesprokener'. ,,Een woning zou opgeleverd moeten worden met bijvoorbeeld een hamam achtige badkamer met mediterraan tegelwerk. Gentherapie (NRC Handelsblad)

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/02/marokko_wil_arbeiders_leveren.html

18-02-2009, 15:30


Hmmm tadelakt vind ik wel mooi, dat zou ik zelf ook wel in m'n badkamer willen. Maar die lelijke tegeltjes overal mogen ze houden.

18-02-2009, 15:35

Citaat door @bracadaver:
Hmmm tadelakt vind ik wel mooi, dat zou ik zelf ook wel in m'n badkamer willen. Maar die lelijke tegeltjes overal mogen ze houden.


Echt? Ik vind die mozaieken juist prachtig.

18-02-2009, 15:36

Citaat door almohad:



De Marokkaanse overheid wil bijdragen aan Le Riad, een nieuwe 'mediterrane' woonwijk in Rotterdam. Marokko levert vakwerklieden en materialen, schrijft het AD.

Het land wil 'de rijke Marokkaanse architectuur in Nederland onder de aandacht brengen'. In zijn mediterrane bouwproject ziet de initiatiefnemer de architectuur liefst wat úitgesprokener'. ,,Een woning zou opgeleverd moeten worden met bijvoorbeeld een hamam achtige badkamer met mediterraan tegelwerk. Gentherapie (NRC Handelsblad)

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/02/marokko_wil_arbeiders_leveren.html


mooie kamer/hal


als ik geld had

18-02-2009, 15:38



Citaat door LaPoekel:
Echt? Ik vind die mozaieken juist prachtig.
De mozaieken gaan nog wel, maar het gemiddeld Marokkaans huis wat ik heb gezien is van wand tot wand betegeld met van die grote tegels, weinig mozaiek.

18-02-2009, 15:40

Citaat door kolonist:
gekker moet het niet worden.


Hoezo?

18-02-2009, 15:42

Citaat door rooiemao:
mooie kamer/hal


als ik geld had


Geld?

In fes vroeg ik naar de prijs van een Roomdevider...3500 euro. Een Salontafel van 2000 euro. Ging meteen weg...

18-02-2009, 15:51

Citaat door @bracadaver:
De mozaieken gaan nog wel, maar het gemiddeld Marokkaans huis wat ik heb gezien is van wand tot wand betegeld met van die grote tegels, weinig mozaiek.


O ok. Nee, het moeten wel mozaieken zijn.

18-02-2009, 15:53
Liever niet!

18-02-2009, 15:56
WIlders is blijkbaar nog niet op de hoogte

18-02-2009, 16:08

Citaat door Mister-Riffi:
WIlders is blijkbaar nog niet op de hoogte


Die houd enkel van delfts blauwe tegeltjes met van die gezellige spreuken erop.

18-02-2009, 16:11

Citaat door galatz:
We hebben onze eigen werkeloze nietsnutten.


Ja maar dat zijn geen 'vakliederen'.
Waarom zo moeilijk doen?

Het gaat over de inrichting waarschijnlijk.
Het gebouw word dan waarschijnlijk toch gebouwd door een Nederlandse aannemer.
Bovendien met alles eromheen: fundering, gas, elektra etc.

Dus genoeg werk.
Je zou dit moeten toejuichen.

18-02-2009, 16:13



Citaat door timioto:
Ja maar dat zijn geen 'vakliederen'.
Waarom zo moeilijk doen?

Het gaat over de inrichting waarschijnelijk.
Het gebouw word dat waarschijnelijk toch gebouwd door een Nederlandse aannemer.
Dus genoeg werk.


Zeikerds!

18-02-2009, 16:33
Ik hou van deze stijl. Echt schitterend. En inderdaad is het zo dat echte ambachtslieden die deze technieken beheersen uit Marokko gehaald zullen moeten worden. Hier is die kennis er niet.

18-02-2009, 17:11

Citaat door galatz:
We hebben onze eigen werkeloze nietsnutten.


Maar die zijn niet goed met decoratieve pleisterwerk en mozaïeken leggen.

Pagina's : [1] 2 3 4