Bekijk volle/desktop versie : Verloofd met iemand uit Marokko



Pagina's : [1] 2

29-10-2002, 12:21
Sallaam Alikoum broeders en zusters,

Ik ben dit jaar in marokko verloofd en ja ik ken die jongen al een heel tijd, maar het zit toch in de familie. De familie waar hij vandaan komt is heel goed en ik kan heel goed met ze opschieten enzo, dat is geen probleem. Mijn vraag aan jullie is.........met wie zouden jullie eigenlijk trouwen? met iemand van hier of iemand uit marokko? ik hoor jullie (serieuze) reacties graag.


Asallaam Alikoum wa rahmatoeallah.

29-10-2002, 12:46


ik ben met iemand getrouwd uit marokko,
ik moet je eerlijk zeggen dat ik wat mannen betreft de heren van marokko leuker vind, en de dames vind ik die in Nl. beter voor de jongens van hier.

Vraag me niet waarom, maar ja het zij nou eenmaal zo. die dames van daar zijn nogal mfachah- achtig, te guadaloupe achtig, niet allemaal hoor, en de heren van hier, ja, er zijn maar jammer genoeg niet zoveel, waarvan ik zeg, daar kan ik nou een toekomst mee hebben.

Ik ben ze zelden tegen gekomen laat ik het zo zeggen.

29-10-2002, 12:53
assalamo alaikom warahmato allah,

als ik om me heen kijk,dan krijg ik een afkeer van trouwen uit marokko,zoveel scheidingen,zoveel problemen.dat denk ik voortkomt doordat die mensen niet trouwen met de juiste intentie.trouwen om islam,en om samen sterker te worden in je geloof,elkaar steunen in het aanbidden van allah soubhanaho wa tahala.en zoals mustafa AA zei:die mensen willen hierna toe komen terwijl wij hier weg willen (althans sommigen!!)verkeerde intentie dus, trouwen om papieren,al wil ik er wel bij zeggen dat niet iedere man in marokko zo is.elhamdolillah zijn er zeker goede mannen daar,alleen maken de gemene mannen het voor de goede moeilijk,doordat het nu erg moeilijk is om vertrouwen te hebben in een huwelijk met een man/vrouw uit marokko.

maar kortom het blijft een risico,of je nou met iemand van hier trouwt,of van daar. naar mijn gevoel is trouwen voor allah soubhanaho watahala trouwen met grote zekerheid op een gelukkig leven.

wa alaikom assalaam
je zuster in islam

29-10-2002, 13:00
assalamoe aleikom, :verliefd:

ik denk dat het niet veel uitmaakt, het is echt ALMOEKTAB!
ik hoor veel meisjes zeggen van : ik neem echt voor geen goud met een jongen uit marokko, ik krijg iemand ui nl
maar wat zie je, ze komen terug van vakantie en zijn verloofd met iemand uit marocco!

weet je jongens zijn jongens, en ik weet het dat het moeilijk is iemand van marocco te trouwen vanwege de hele proces met de papieren!

echt, als je ware nou hier of in maroc tegen komt dan trouw je echt met die gene!
ik heb vriendinnen waarbij het zo gegaan is!

LEI KAMMEL BE GAIRL voor iedereen die trouwt.

thallaw bezafff
al-tetouania

29-10-2002, 13:08


Ik heb nooit geweten dat ik uit marokko zou trouwen hoor, want ik had altijd uitgeroepen dat ik met iemand van hier zou trouwen en wat zie je? elmektab dat is zeker zo. Ik ben ook heel gelukkig met diegene en ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, want ik weet dat ik een goeie toekomst met hem zal hebben. En over die gedoe met papieren kan me niet zo veel schelen, ik doe het graag voor hem als we maar bij elkaar zijn.

Mustpaha dank je nog voor je felicitatie hé. En ik hoop voor je dat je een goeie moslima tegenkomt waar je je toekomst mee kan delen in slechte en goede tijden.

29-10-2002, 13:34
Hallo allemaal,

Ik ben zelf met iemand uit marokko getrouwd en het is zeker de moeite waard. Ik ben hartstikke gelukkig. Ik zeg niet dat het makkelijk is al dat gedoe met papieren mee te maken maar het is gelukkig allemaal achter de rug.

Je moet je hart volgen en het zal allemaal wel goed komen.

29-10-2002, 14:28
Lala Zohra als eerst wil je ff feliciteren en moge Allah jullie alle geluk schenken.

Liefst wil ik met iemand van hier trouwen en sluit me dan ook helemaal aan bij Mus. AA. Ik heb twee zussen die zijn ook getrouwd met iemand uit marokko. Mijn oudste zus is getrouwd met mijn neef en de andere zus is getrouwd met iemand gewoon uit de dorp, wel familie, maar de buitenste kring familie. Het gaat lhamdoulilah erg goed met ze, mijn oudste zus heeft nu 5 kinderen, en mijn andere zus is zwanger van haar eerste kind.

Maar zoals je wel weet, bij andere gaat het minder goed, dat komt ook voor in mijn familiekring. Maar als men met de goede intentie wil trouwen, dan komt het wel goed. Maar als iemand van begin al zo iets heeft van, lekker papieren en opsodemieteren, ja dan is het een ander verhaal.

30-10-2002, 11:17
Dag Dames bedankt voor jullie reacties en moge allah jullie verder helpen bij het zoeken van een goeie moslimse parnter. En Tissar meid ik hou ook van je als een heel goeie vriendin en moge allah jouw een goeie parnter schenken meid, ik hou je op de hoogte Tissar.

30-10-2002, 12:53
luister meid maak je geen zorgen als jij vind dat je met hem moet trouwen ,dan moet je dat ook gewoon,veel liefs en sterkte!

30-10-2002, 13:13
Hoi Sarazet meid ik maak me ook geen zorgen hoor, en ik weet zeker dat ik gelukkig met hem zal worden, maar ik was gewoon benieuwd naar jullie reacties. Bedankt.

30-10-2002, 14:34
Dank je Tissar ben altijd blij een bericht van je te ontvangen meid. Ben net zojuist nog op http://www.al-islaam.com geweest en ik heb me aangemeld voor een abonnement op 'Wij Moslims'ik hoop hem binnenkort te krijgen. Dank je hé lieverd.

30-10-2002, 14:48
Dank je Tissar, maar ik heb me daar ook al aangemeld op elmoejahidet. Je bent een schat lieverd.

Groetjes, me

30-10-2002, 15:32


Deze vraag dient niet eens gesteld te worden lijkt mij. Waarom? Omdat het inderdaad el mektab is.

Ik heb een vriendin die hier is geboren en getogen. Je zou haast denken dat ze uit nederlandse ouders is geboren. Ze heeft altijd gezegd: Ik trouw met iemand van hier. Dat hield ze jaren vol, totdat ze kortgeleden uit Marokko (van vakantie) terugkwam en raad es?

Juist, ze had een ring om haar vinger en had tal van foto's van een jongen meegenomen. Ze was dus op slag verliefd geworden op een jongen vandaar!Ze heeft het over niets anders. Ze wil met hem trouwen. En neem maar van mij aan dat dat nu ook gaat gebeuren!

Dus: ZEG NOOIT NOOIT!!!

30-10-2002, 16:06
hahahah dank jullie wel meiden en moge allah jullie een goeie moslim schenken. Hey Nawal_2 meid dank je wel hé en ik weet heel zeker dat ik een goeie man heb gevonden ik ben er heel blij mee meid zoals je wist uit me mails en de verhalen van Tissar.

30-10-2002, 20:13
Salaam oe aleikoem,

Lala zohra, gefeliciteeerd met je keuze voor die imam. Moge Allah jullie leven zegenen.

En trouwens als je tissar uitnodigt, vergeet je ons dan ook niet uit te nodigen. Een gebakje gaat er bij mij elk moment wel in.

Salaam oe aleikoem

Pagina's : [1] 2