Bekijk volle/desktop versie : Huwelijksaanzoek in een droom



Pagina's : [1] 2

17-02-2009, 20:38
onduidelijke huwelijksaanzoek in mijn droom
kent iemand uitleg hiervan

ajb

ma3a salaam

18-02-2009, 12:01


dit kan je toch niet zomaar vragen hier , je moet hier echt geleerden over bellen, en van die geleerden zijn er maar echt heel weinig die dromen kunnen uitleggen

18-02-2009, 12:28
Men moet niet achter elke droom iets zoeken

Vele dromen zijn van cheytaan...
En nog andere dromen heeft te maken met je onderbewustzijn, soms verlang je iets of ben je bang, en krijg je dat te zien in je dromen..

18-02-2009, 18:28
Wat ik ervan weet is dat als je droomt na Al-fadjr, dat je droom dan uitkomt! (dan moet je Al-fadjr uiteraard wel gebeden hebben en rein gaan slapen)

Wa Allahoe a3lam

18-02-2009, 19:53



Citaat door nan_adu:
Wat ik ervan weet is dat als je droomt na Al-fadjr, dat je droom dan uitkomt! (dan moet je Al-fadjr uiteraard wel gebeden hebben en rein gaan slapen)

Wa Allahoe a3lam



En waar blijft de bron,,, het bewijs?? Praten zonder kennis en bewijs is niet toegestaan in de Islam.

18-02-2009, 19:54

Citaat door gangsterboi:
dit kan je toch niet zomaar vragen hier , je moet hier echt geleerden over bellen, en van die geleerden zijn er maar echt heel weinig die dromen kunnen uitleggen



Als iedereen de geleerden bij elke droom lastig zouden vallen is toch niet normaal om voor elk wissewasje die er helemaal niet toedoet een geleerde te bellen... Ik droom elke nacht wel iets, maar dat betekent toch niet dat ik elke keer om uitleg wil van die droom?

18-02-2009, 20:02
Heb je gezien wie het was?

18-02-2009, 20:14

Citaat door Oem_Ibrahim:
Als iedereen de geleerden bij elke droom lastig zouden vallen is toch niet normaal om voor elk wissewasje die er helemaal niet toedoet een geleerde te bellen... Ik droom elke nacht wel iets, maar dat betekent toch niet dat ik elke keer om uitleg wil van die droom?

waar zie jij ergens dat ik dit zeg? goed lezen voor je iets schrijft, dit is zoiezo geen droom die je iedere dag krijgt, je weet heus wel zelf over welke dromen je kan vragen, mensen zijn niet achterlijk!

19-02-2009, 08:41
Oem Ibrahim,

Denk aan je hart meid!!! Je kan ook gewoon vragen: Kun je ons een daliel hiervan geven? ipv gelijk te schieten............komt veel vriendelijker en netter over!


Het is ook niet toegestaan om dingen te roepen als "Praten zonder kennis en bewijs is niet toegestaan in de Islam" Geef hier dan eens een daliel van dat het niet toegestaan is................ik wacht op je antwoord........want hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord!!

Ik daarentegen heb mijn gegevens van een Imam, ik zal wel vragen om een daliel............en die zal ik hier plaatsen

19-02-2009, 08:43

Citaat door Oem_Ibrahim:
En waar blijft de bron,,, het bewijs?? Praten zonder kennis en bewijs is niet toegestaan in de Islam.

damn! rustig aan meid, denk om je bloeddruk

19-02-2009, 10:55

Citaat door Butterfly_B:
damn! rustig aan meid, denk om je bloeddruk



Ze vraagt het heel normaal hoor? Of heb ik het verkeerd?

19-02-2009, 11:16

Citaat door Victoria18:
Ze vraagt het heel normaal hoor? Of heb ik het verkeerd?

de zin is normaal dat ze dat typt zeker. maar de manier waarop had echt wel anders gekunt

19-02-2009, 11:22



Citaat door Butterfly_B:
de zin is normaal dat ze dat typt zeker. maar de manier waarom had echt wel anders gekunt


Schatje toch...

19-02-2009, 11:28

Citaat door Victoria18:
Schatje toch...


19-02-2009, 15:54

Citaat door nan_adu:
Oem Ibrahim,

Denk aan je hart meid!!! Je kan ook gewoon vragen: Kun je ons een daliel hiervan geven? ipv gelijk te schieten............komt veel vriendelijker en netter over!


Het is ook niet toegestaan om dingen te roepen als "Praten zonder kennis en bewijs is niet toegestaan in de Islam" Geef hier dan eens een daliel van dat het niet toegestaan is................ik wacht op je antwoord........want hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord!!

Ik daarentegen heb mijn gegevens van een Imam, ik zal wel vragen om een daliel............en die zal ik hier plaatsen



Oh sorry, het was niet mijn bedoeling geweest om gemeen over te komen. Ik wou het kort en krachtig houden en op internet lijkt het soms idd alsof iets hard bedoelt is wat niet mijn bedoeling is geweest. Dus mijn excuses hiervoor.

Wat betreft mijn bewijs over dat je moet praten met kennis in de islam dan kan ik je vertellen wat sheigh al alaamah ibn Abdelwahhaab gezegt heeft in zijn boek: de 3 fundamenten ( de toelab al'ilm leren dit boek uit hun hoofd en wij kunnen het ook insha Allah) en er zijn nog tal van bewijzen, maar ik zal voor nu alleen dit opnoemen en later insha Allaah komt er meer hierover als je wil:

Ik zal het in het arabisch typen hoe ik het geleerd heb en dan zal ik de vertaling er bij typen insha Allaah:


Bismillaahi r-Rahmanie r-Rahiem,

I'lam rahimakAllaah, annahoe yazhieboe 'alayna ta'aloemoe arba'a masaa'il:

Al oela : al 'ilmoe, wa hoewa ma'rifatoe Llaahi, ma ma'rifatoe nabiyyiehie, wa ma'rifatoe dienie l Islaamie bil adielatie.
Ath-Thaaniyatoe: Al 'amaloe bihie
Ath-Thaalithatoe: Ad-da'watoe illayhie
Ar-Raabie'atoe: As-Sabroe 'alaa l adhaa fihie

Wa daliloe qawloehoe ta'aala:

Bismillaahi r-Rahmaani r-Rahiem
Wal 'asrie. Inna l Insaana lafie goesrien. Illa lladhiena aamanoe wa 'amiloe Saalihaatie wa tawaasaw bil haqqie wa tawaasaw bi sabr. (Soerat Al- Asr)

Qaala Ash-Shaafi'iyoe, rahimahollaahu ta'aala: "Law maa anzalla Allaahu hudjatan 'alaa galqihie iellaa haadhihie soerat lakafathoem.

Wa qaala L-Boeghaariyyoe, rahimahullaahu ta'aala: "Baaboel 'ilmoe qabla l qawlie wal 'amal.
Wa daliloe qawlahoe ta'aala:

Fa'lam ennehoe laa illaaha illa Llaahoe wastaghfier lidhanbiek (soerat Mohamed 19)

Fa bada' bil 'ilm qabla l qawli wal 'amal.


De volgende vertaling heb ik uit het boek van de 3 fundamenten door sheigh Mohamed ibn Abdelwahhaab en uitgelegd door sheigh ibn Baaz rahimahumuLlaah rahmatan waasi'a. Als je wil kan ik ook de uitleg van sheigh ibn Baaz er bij typen, maar dat doe ik alleen als je dat graag wil, want het vergt wel wat tijd. Maar hierdoor zul je mijn zin waar je een bewijs voor wilt hebben nog beter begrijpen insha Allaah. Of als je aan het boek kan geraken zou nog mooier zijn, want dit is een heel belangrijk boek voor elke moslim.

In de Naam van Allaah de Barmhartigste de Genadevolste

Weet, Moge Allaah's Barmhartigheid met jou zijn, dat het verplicht is voor elke moslim om vier vraagstukken te kennen.

( De eerste: ) De Kennis. Wat inhoud, Kennis over Allaah, kennis over Zijn profeet en kennis over het Islamitische geloof aan de hand van ) het kennen van de bewijsvoering hiervoor...

(De tweede: ) (Naar deze kennis) te handelen.

(De derde: ) Hiernaar uitnodigen.

(De vierde: ) Geduld hebben met de last die (deze uitnodiging jou kan) bezorgen. De argumentatie (vanuit de Koran en de Soennah voor deze vier vraagstukken) Is deze uitspraak van de Meest Verhevene:

In de Naam van Allaah de Barmhartigste, de Genadevolste:
(Bij de tijd! Voorwaar, alle mensen zijn in verbeuring (verlies ten gevolge van schuld en zonde) behalve degenen die geloven ( In Allaah) en goede daden verrichten en elkaar aansporen tot geduld) (Soerat Al- Asr)

Imaam Ash-Shaafie'ie rahimahullaah heeft hierover gezegd: "Als Allaah geen ander bewijs voor Zijn schepping had neergezonden behalve dit hoofdstuk, dan zou het voldoende voor hen zijn geweest!"

Imaam al Boechaarie rahimahollaah heeft gezegt: "Hoofdstuk (zoek) kennis vóórdat je spreekt en handelt, want de Meest Verhevene Zegt: ( Weet dat Hij Laa illaaha illa ALlaah is ( Niets of niemand heeft het recht om aanbeden te worden dan Allaah) en vraag dan om vergeving van jou zonden) (soerat Mohamed 19)
Hij begon dus eerst met (het opnoemen v.d.) kennis voor dat Hij de uitspraak en de handeling (opnoemde)".

Hij begon dus éérst met (de aansporing van het zoeken naar) kennis, vóór (dat Hij de opdracht gaf tot) de uitspraak en handeling." Een mens moet dus eerst zijn geloof goed bestuderen en daarna (pas) handelen (naar wat hij weet) met kennis! Allaah weet beter....

Pagina's : [1] 2