Bekijk volle/desktop versie : een antwoord op feministische vrouwen:deel 2



17-02-2009, 18:09
Bismillaah, walhamdoelillaah, wassalaatoe wassalaamoe 'ala rasoelillaah. Amma ba'd.

Tot de grote rampen die de mensheid is overkomen is het feminisme.

Het feminisme is een verdorven ideologie, en haar vrouwen zijn de meest slechtste vrouwen. En hoevelen zijn het wel niet, moge Allaah ze niet vermeerderen.

Maar ze bestaan uit meerdere categorieën:

Sommige van hen - d.w.z. zij die zich aan de Islaam toeschrijven - hebben problemen met bepaalde Verzen uit het Boek van de Almachtige en met de overleveringen van Zijn Boodschapper . Moge Allaah ons behoeden tegen nifaaq! Dit keert terug tot het hart.

En je hebt zij die feministisch zijn in daad. Bijvoorbeeld zij die voor een schooldiploma leven. In plaats van moeder en huisvrouw zijn, willen ze studeren, moge Allaah ze niet gelukkig maken.

En anderen roepen voor, en eisen dingen die Allaah ze niet heeft gegeven, en ze oneens met het oordeel van Allaah . En dit zijn de moenaafiqaat van deze oemmah. Kijk maar naar de overleveringen van onze Boodschapper , en je zult het zien.

"Voorwaar zij die over de Verzen van Allaah redetwisten, zonder enige autoriteit die hen is gekomen, er is niets anders dan trotsheid in hun borsten. Zij zullen het nooit verkrijgen. Zoek toevlucht bij Allaah. Voorwaar, het is Hij Die de Alhorende Alziende is." (Ghaafir 40: 56)

Dit is een vermaning. Wees dus vermaand o vrouwen.

Het kan geen kwaad om de koninging van het Verenigd Koninkrijk - koningin Victoria - te citeren, ze zegt in een brief (uit 1870): “... deze krankzinnige verdorven verdwaasdheid van 'vrouwenrechten', met al haar aanwezige verschrikkingen, waarop haar arme zwakke geslacht aangelegd is, en alle vrouwelijke gevoelens en fatsoen vergetende. Lady Amberley zou een goed pak zweepslagen moeten krijgen. Het is een onderwerp dat de koninging zo woedend maakt dat ze zichzelf niet kan inhouden. God heeft man en vrouw verschillend geschapen - laat ze dan elk in zijn eigen positie blijven... Vrouwen zouden de meest haatdragende, hartloze en walgelijke van wezens zijn als zij onvrouwelijk mocht worden.”

En het goed zijn tegenover de vrouwen is waarmee Allaah ons heeft opgedragen. Zonder dat we het feminisme daarvoor nodig hebben.

Allaah de Verhevene zegt: “En leef eervol met hen (d.w.z. de vrouwen).” (An-Nisaa 4: 19)

Ibn Kathier - moge Allaah hem genadig zijn - heeft gezegd: “D.w.z. maak jullie woorden mooi tot hen, en maak jullie handelingen en uiterlijk mooi zover jullie in staat zijn; zoals je van haar houdt, doe hetzelfde bij haar.

Zoals de Verhevene heeft gezegd: “En zij (de vrouwen) hebben rechten zoals (hun echtgenoten) over hen, op behoorlijke wijze.” (Al-Baqarah 2: 228)

En de Boodschapper van Allaah heeft gezegd: “De beste van jullie zijn de beste tot hun vrouwen. En ik ben de beste van jullie tot mijn vrouwen.”

En tot zijn karakteristieken is dat hij een mooie omgangsvorm had en altijd zonnig was, en hij was plezierig tot zijn vrouwen en aardig tegenover hen en vrijgevend, en hij zou ze aan het lachen maken, zelfs dat hij rende met 'Aaïshah - de moeder van de gelovigen - beminnend tot haar. Ze zei: “De Boodschapper van Allaah rende eens met mij, en ik won van hem, en dit was voordat ik aankwam. Daarna toen ik aankwam ging ik met hem rennen, en hij won toen van mij. Waarop hij zei: “Deze was voor die keer.”

En zijn echtgenoten zouden elke dag bijeenkomen bij de woning van degene bij wie Allaah's Boodschapper zou overnachten, en soms zou hij het avondeten met hen eten, waarop ieder naar haar woning zou gaan. En hij zou op één plaats met een zijn vrouwen slapen en de ridaa van zijn schouders afzetten en met de izaar slapen. En wanneer hij de 'ishaa gebeden had zou hij zijn woning binnengaan en wat met zijn vrouw praten voordat hij ging slapen, om ze gezelschap te houden, .

En Allaah de Verhevene heeft gezegd: “Voorzeker, jullie hebben in Allaah's Boodschapper een uitstekend voorbeeld voor wie op Allaah en de Laatste Dag hoopt en Allaah veel gedenkt.” (Al-Ahzaab 33: 21)

(Einde citaat)

En zo zijn ook onze geleerden:

In het boek “Djawaanib min Sierat Al-Imaam 'Abd Al-'Aziez Bin Baaz” vertelt de overleveraar Shaykh Mohammed Al-Moesaa over de omgang van Shaykh Bin Baaz - moge Allaah hem genadig zijn - met zijn twee vrouwen en de genegenheid en goedheid van de Shaykh tot zijn vrouwen; en dat als de Shaykh ergens op reis ging, hij dagelijks naar ze zou bellen, en hij zou ze ook vertellen wat ze die dag gedaan hebben en wat ze morgen met de wil van Allaah gaan doen, en de Shaykh zou de mensen veelvuldig aansporen om goed te zijn tot hun vrouwen en ze hun rechten te geven, etcetra.

En de overleveraar vertelt ook dat hij eens met de Shaykh was, voor hem aan het voorlezen, en dat hij normaal gesproken de telefoon opnam als iemand zou bellen, en deze weer aan de Shaykh zou doorgeven als ze hem nodig hadden.

De overleveraar zegt: “Op een dag rinkelde de telefoon waarop hij de hoorn opnam - anders dan normaal gesproken - en het bleek mijn echtgenote te zijn die om mij vroeg, dus gaf de Shaykh mij de hoorn, en hij bleef op mij wachten totdat ik klaar was met het gesprek. En ik deed mijn best om het zo kort mogelijk te houden, want de tijd van de Shaykh liet het niet toe, en de zitting was vol met aanwezigen en mijn echtgenote wist dit ook. En wat er gebeurde is dat mijn echtgenote mij vroeg: “Ga je met ons middageten vandaag?” Ik zei: “Nee.” En met dit kwam het gesprek tot een einde, en legde ik de hoorn neer.

De Shaykh zei tegen mij: “Ben je klaar met het gesprek?” Ik zei: “Ja.”

Hij - moge Allaah hem genadig zijn - zei: “Wat is dit voor tekortkoming? Is het op deze manier dat u met uw echtgenote spreekt? Ik vraag Allaah om een goede welzijn.”

Ik zei: “O Shaykh! De bedoeling (van het gesprek) kwam tot een einde en ik wenste het niet langdurig te maken, de tijd laat het niet toe.”

Hij zei toen: “Laa hauwla wa laa qoewwata illa billaah. De beste van jullie zijn de beste tot hun vrouwen.”

(Einde)

Moge Allaah hem genadig zijn.

Dus moslima, wees een strijdster tegen het feminisme met hart en ziel, zodat Allaah tevreden over je zal zijn.

En Allaah is de Leider naar het Rechte Pad.

Walhamdoelillaah

25-04-2009, 20:41


Ik ken dat jij het begrip feminisme behoorlijk verward met de rechten van de vrouw binnen de islam.

25-04-2009, 21:24

Citaat door dujana:
Bismillaah, walhamdoelillaah, wassalaatoe wassalaamoe 'ala rasoelillaah. Amma ba'd.

Tot de grote rampen die de mensheid is overkomen is het feminisme.

Het feminisme is een verdorven ideologie, en haar vrouwen zijn de meest slechtste vrouwen. En hoevelen zijn het wel niet, moge Allaah ze niet vermeerderen.

Maar ze bestaan uit meerdere categorieën:

Sommige van hen - d.w.z. zij die zich aan de Islaam toeschrijven - hebben problemen met bepaalde Verzen uit het Boek van de Almachtige en met de overleveringen van Zijn Boodschapper . Moge Allaah ons behoeden tegen nifaaq! Dit keert terug tot het hart.

En je hebt zij die feministisch zijn in daad. Bijvoorbeeld zij die voor een schooldiploma leven. In plaats van moeder en huisvrouw zijn, willen ze studeren, moge Allaah ze niet gelukkig maken.
En wat dan nog? Geen enkel probleem toch?