Bekijk volle/desktop versie : Turkse en Marokkaanse ondernemers steeds succesvoller



17-02-2009, 16:23
Turkse en Marokkaanse ondernemers steeds succesvoller


NRC besteedt dit weekend aandacht aan de opmars van succesvolle Turkse en Marokkaanse ondernemers. Aanleiding is de binnenkomst in Quote (plaats 371) van Celal Oruc, een Turkse ondernemer. In 10 jaar tijd groeide het het aantal Turkse ondernemingen van 4.000 naar 15.000 en het aantal Marokkaanse bedrijven van 1.800 naar 7.000, aldus NRC. Dat is sneller dan de absolute toename van beide bevolkingsroepen. Met de omzet is ook niks mis. Marokaanse ondernemingen zetten gemiddeld 275.000 euro om, Turkse zo'n 400.000 euro. Een goede buurtsuper zet al gauw zo'n 12.000 per maand om. Ondernemerschap biedt net als in het beloofde land van de VS, veel kansen voor met name de tweede, goed opgeleide generatie. Een generatie die ondanks ook van al krachtig van zich liet horen met het pleidooi voor handhaving van normen en waarden 'in eigen kring'. Een nieuwe generatie lijkt opgestaan en neemt het morele debat in eigen hand.


http://www.aartpaardekooper.nl/artikel/nrc.aspx

17-02-2009, 16:27


netjes hoor

Islam behouden en op eigen kracht suc6 boeken

Daar kunnen de verkaasde omhooglikkers heel wat van leren
jezelf omhoog zuigen tenkoste van je identiteit
Zwakjes hoor :tfoe:

17-02-2009, 16:29
Prima!

Alleen lijkt 12.000 omzet per maand voor een buurtsuper me geen vetpot. Wat zullen de marges zijn op levensmiddelen voor een buurtsupertje, 20% is denk ik al veel te hoog ingeschat. Moet je nog je huur, personeel etc. betalen. Nee volgens mij maak je dan dik verlies...

17-02-2009, 16:29
Wel een flink naar boven gestegen, Geweldig! !

17-02-2009, 16:55



Citaat door mrmpf:
Prima!

Alleen lijkt 12.000 omzet per maand voor een buurtsuper me geen vetpot. Wat zullen de marges zijn op levensmiddelen voor een buurtsupertje, 20% is denk ik al veel te hoog ingeschat. Moet je nog je huur, personeel etc. betalen. Nee volgens mij maak je dan dik verlies...



Keynes him self.........


Zwartkijker