Bekijk volle/desktop versie : MAX. 5 KINDEREN

Pagina's : [1] 2

03-01-2002, 01:18
Beste mensen,

Is het niet zo,dat .... als je max.30 kilo kunt heffen Je geen 100 van de grond krijgt.

Is het niet zo,dat....niet de hoeveelheid maar de kwaliteit het belangrijkst is.

Is het niet zo,dat....je beter het aantal kinderen beperkt tot de aantal die je werkelijk samen kunt opvoeden.

Is het niet zo,dat....je beter 3 kinderen op een goede manier opvoedt,en alle tijd geeft die ze nodig hebben,...dan 10 kinderen opvoedt waarvan maar 4 de goede pad zijn blijven wandelen en de andere 6 verloren gaan.

Is het niet zo,dat....elke ouder de volle verantwoordelijkheid i.v.m. aantal te wensen kinderen draagt,...en zo hij dat niet wil dragen, wat dan.
De vrouw is toch geen kindermachine!!!

wat denken jullie ervan.........graag reacties

Mijn suggestie is MAX. 5 KINDEREN.

Ik dank jullie allemaal.

Justice.

------------------

03-01-2002, 10:55

Maximaal 5??? Eerder maximaal 2, in China mag je maar 1 kind nemen (krijgen) Dit los van de kwaliteit van opvoeden enz. maar je hebt ook nog te maken met een aspect als overbevolking.

03-01-2002, 15:32
Maximaal 5 kinderen?

Gelukkig maar dat elk getrouwd stel naar eigen inzicht kan bepalen hoeveel kinderen zij willen. Veel mensen komen uit een groot gezin en zij zijn bijzonder goed opgevoed in een grote maar vooral gezellige familie, dus waarom niet? Jou suggestie is niet alleen discutabel maar ook erg inhumaan en geeft blijk van een opvatting die op vooroordelen gebaseerd is.

Justice?

03-01-2002, 18:22
Chokran,

overbevolking!! Nee Chokran, lekker doorfokken met zijn allen, water en energiebronnen genoeg. Leve de consumptiemaatschappij!!

04-01-2002, 09:53

Doomdenken?

Energiebronnen raken hoe dan ook op en nieuwe alternatieven moeten sowieso bedacht worden. Doomdenken prima als het maar onze leefwijze niet negatief beinvloedt en ons leven niet stuurt. De keuze voor het aantal kinderen moet vrij zijn. De natuur zorgt voor zichzelf.

[Dit bericht is aangepast door Chokran (aangepast op 04 januari 2002).]

07-01-2002, 14:51
assalaam wa aleikum

oh mohamed, ik hoop dat je weet dat wat je hier nu schrijft dat dat tegen de Koran indruist. Het is niet aan jou om te beslissen hoeveel kinderen je wil. en alleen Allah weet dat. wat zeg je nu toch allemaal?! je mag niet eens voorbehoedsmiddelen gebruiken behalve in het geval van levensbedreiging voor het kind of de moeder. Je mag zelfs geen voorbehoedsmiddelen gebruiken als je geen geld hebt of op straat leeft. Het is aan Allah om je levensmiddelen te geven. en als je geen kinderen wil baren omdat je vindt dat je niet genoeg hebt te geven, beledig je Allah want dan is het alsof je zegt dat Hij je niet genoeg gegeven heeft. laat dat doordringen aub, want je denkwijze over kinderen nu, is ongelooflijk fout.

en ik bid (ya Allah) dat Hij me geen man geeft met dezelfde denkwijze als jij want ik wil er toch minstens 12. En ik weet dat Allah me zal helpen hen op het rechte pad te houden Inshallah.

ma a salaam

[Dit bericht is aangepast door Nadia_Antwerpen (aangepast op 07 januari 2002).]

07-01-2002, 15:03
salaam,

Mohamed,ben het niet met je eens hoor.
Wij zijn een gezin van 7 kinderen en alhamdoelilah iedereen volgt nu het goede pad,natuurlijk waren er wel moeilijkheden en problemen,maar dat is allemaal voorbij.

Heb je eigenlijk wel nagedacht dat als alle moslims heel veel kinderen krijgen en de niet moslims maar 1 of twee in een gezin dat er na een pebaalde tijd de niet moslims worden uitgeroeid....

Dus,ik raad iedereen aan om een groot gezin te maken met heel veel kinderen.....

elhabiba

13-01-2002, 03:45
Nadia_Antwerpen,...ik dank u voor je reactie.
Wie ben ik om te zeggen hoeveel kinderen de mensen moeten hebben ?...daar beslissen de mensen zelf over met hulp van ALLAH.

MAX. 5 KINDEREN is een suggestie van mij en ook van veel mensen, en dit is een gemiddelde aantal gewenste kinderen in een gezin.

Natuurlijk mag je zelf bepalen samen met je man hoeveel jullie zouden willen...sterker nog, je moet samen over praten...

Want het is één van de belangrijkste, zoniet het belangrijkste van de beslissingen die men samen in het leven moet nemen.
Je zegt je wil minstens 12 kinderen hebben,...dat betekent dat je meer dan 12 wilt.
Nadia meisje, dat wil je jezelf toch niet aandoen...je bent toch geen kindermachine, sorry voor het woordgebruik, maar als ik u man zou zijn, zou ik het je afraden,...
Waarom?...omdat ik mijn vrouw wil sparen, en mijn vrouw zo lang mogelijk gezond wil houden met ALLAH hulp.
Omdat kinderen een enorme impakt hebben op hun ouders, ze vergen eenmaal tijd, energie, geduld,aanpassing,disipline,...en moed.
En niet vergeten, jij en je man hebben ook een beetje tijd voor jullie zelf en elkaar nodig.
En Nadia, je weet ook hoe stresserend het leven hier is, dat maakt het allemaal niet gemakkelijk.
Maar als jij toch denkt het aan te kunnen, dan hoop ik voor jou dat je een man vindt die dat ook kan.

Veel sterkte.

Justice.

------------------

13-01-2002, 06:26
he daniel,
wat een sukkel ben jij zeg!!
dat voorbeeld van jouw klopt voor geen meter, als je de volgende keer een voorbeeld wilt geven , geef dan a.u.b een goed voorbeeld.
er zijn ook nog sterfte gevallen , of denk je soms dat je altijd blijft leven, wat een lomperd ben je ook!!!!
en dat soort spottende dingen over "god" moet je helemaal niet meer zeggen joh idioot , je hebt geluk dat je niet voor me staat , anders kreeg je toch eens een pak slaag a jaghjoer, dat wil je niet weten!!!!!!
latersssssssss!!!!!!!!!!!!!!UTRECHT!!!!!!!!!!!!!!!

13-01-2002, 07:34
Salam ou Alakoum,

Ik vind dat je niet voor mensen moet bepalen hoeveel kinderen ze krijgen.
Stel dat men in 1800 al aan geboortebeperking deed. Dan waren heel veel genieen niet geboren , Bijv; Dan had meneer Philips nooit bestaan en dan had je nog steeds kaarsen moeten halen ipv gloeilampen.
Het argument van Energie enzo DAT IS ONZIN,Want de uitvindingenzijn de wereld nog niet uit !!! En als men babies gaat vermoorden voordat ze geboren worden dan heb ze misschien wel de nieuwe EINSTEIN vermoordt. Kwaliteit als minder kinderen krijgt dat is nog zoiets doms ; Je kunt mensen niet vergelijken met een produkt, JE BEDOELT zeker dat ze dan niet kunnen studeren BIJV allemaal. ALS je echt iets Wilt dan kan je dat ook doen dus zodra zo´n kind volwassen is kan hij zijn leven zelf bepalen !!!
KWALITEIT Ligt aan het kind zelf JE kan niet alles afschuiven op ouders, grote gezinnen, cultuur !!! JE MOET ZELF JE LEVEN BETEREN !!!

Later Younes

13-01-2002, 11:16
Younes,

wat jij zegt slaat natuurlijk weer nergens op. Dan kan je ook wel zeggen dat iedereen zoveel mogelijk kinderen moet nemen als ze maar kunnen, want dan hebben we de grootste kans dat er genieën en wereldverbeteraars tussen zitten.

Dat kan je natuurlijk ook van de andere kant bekijken. Er zullen dan ook meer kinderverkrachters, moordenaars en criminelen zijn. Gaat dus nergens over.

13-01-2002, 11:21
enne Rkajed, wat Daniel zegt zit zeker iets in, maar uiteraard gaan er ook mensen dood.

Het is toch logisch dat als 2 mensen 10 kinderen nemen en al die 10 kinderen ook weer tien kinderen nemen dan zit ik 2 generaties verder al op 100 nakomelingen. Dan groeit het toch, of zie ik dat nu verkeerd??????? Er gaan dan wel mensen dood, maar als er meer mensen worden geboren dan dat er dood gaan groeit de bevolking domoor.

13-01-2002, 12:58

Jongens alstublieft,...al die verwijten naar elkaar ??...

Waar het mij om te doen is ,...is het feit dat men zijn verstand moet gebruiken en als volwassenen rond de tafel te zetten,...en zeer bewust te overleggen over ja al dan neen , en hoeveel ingeval van ja te wensen kinderen.

DIT is een te belangrijk thema om zomaar nonchalant mee om te gaan.

En er mag in geen geval een taboe-sfeer rond hangen...dit is te belangrijk.

ALLAH heeft geen minimum of maximum van het aantal te krijgen kinderen vooropgesteld.
Het is allemaal aan de mensen zelf om dat te doen.

Nogmaals,...ik wil dat de mensen bewust mee omgaan,...ieder voor zich...en niet naar de anderen kijken, of wedijveren met anderen.

Dus voor de laatste keer,...denk alstublieft samen goed er over...over hoeveel kinderen jullie ook beslissen maakt niet zoveel uit,...
wel dat jullie er voor de volle 100% achterstaan.
In mee instemmen in de volle verantwoordelijkheid die deze beslissing met zich meebrengt.

ik dank jullie .

Justice.

------------------

27-01-2002, 18:59
Beste Yassir,

Op zich heb je misschien vanuit jouw point of view wel gelijk, maar toch kan ik het er niet mee eens zijn; In bijv. een hoop Afrikaanse landen baren mensen er ook flink op los en dat terwijl er voor de mensen die er al zijn niet eens genoeg eten en drinken is. Vanuit jouw standpunt zou jij dan zeggen dat het de wil van Allah is dat er zoveel sterven (Hij neemt tot zich wie hij wil), maar hoe verklaar je dan dat al die mensen hongersnood hebben, aids volksvijand nr 1 is en dat er gewoon zoveel leed daar is en dat terwijl die mensen eigenlijk niet eens iets hebben om voor te leven? Zijn dat dan allemaal zondaars die gestraft worden voor hun daden? Een waarschijnlijke verzachting van het leed zou al zijn dat er bijv. meer over wordt nagedacht over voortplanting en de gevolgen ervan. In China bijv. is het al zover dat er maar 1 kind per gezin mag zijn om verdere overbevolking tegen te gaan. Ik denk zelfs dat, als er niet over gereguleerde voortplanting wordt nagedacht, het einde der tijden sneller hier is dan iedereen denkt. En volgens jouw visie zou dit onze eigen schuld zijn. Daarom: Gereguleerde voortplanting is zeker noodzakelijk voor het voortbestaan van de menseheid, geloof of niet.

27-01-2002, 21:36
ik wil later tien kinderen inchallah

Pagina's : [1] 2