Bekijk volle/desktop versie : enquete: praten over seks een taboe?



16-02-2009, 13:23
Hoe kom jij het liefst aan informatie over seks wanneer je een vraag of probleem hebt?

De een praat openlijk over seks wanneer hij/zij een vraag heeft, voor de ander is dit moeilijker. Ik vraag me af hoe jongeren hetl liefst antwoord krijgen op een vraag over seks en waar ze naar toe gaan met een probleem als ze dit niet met vrienden en familie durven te bespreken.

Voor mijn studie psychologie voer ik in opdracht van de GGD Hart voor Brabant een vragenlijstonderzoek uit onder jongeren tot 24 jaar. Dit onderzoek gaat over Sense. Sense is een door de GGD opgezet Centrum voor Seksuele Gezondheid waar jongeren tot 24 jaar gratis en anoniem terecht kunnen met al hun vragen over seks(ualiteit).
Door middel van deze vragenlijst wil ik achterhalen met wie jongeren (het liefst) over seks praten wanneer zij een probleem of vraag hebben, hoe zij aan informatie komen over seks en waarom zij wel of niet naar Sense zouden gaan wanneer zij een vraag hebben. Door dit onderzoek kan Sense verbeterd worden en nog meer bij jongeren aansluiten.

Graag hoor ik jullie meningen! Zou je mij willen helpen en de vragenlijst invullen?
Dat kan via de volgende link:

http://uurespondents.netq.nl/nq.cfm?q=1ce2560b-219b-fb46-81d7-bdcc9f093d5f

Alvast hartelijk bedankt